• 1
  • 2
2006-01-09, 18:31
Medlem
Flus avatar
Självklart bör andelen homosexuella bland adopterade barn vara ungefär lika stor som i den övriga befolkningen, ca 5%. Ett homosexuellt barn som adopteras av föräldrar med en negativ syn på dess sexualitet lär uppleva ett mycket stort lidande under sin uppväxt.
Personligen tycker jag att man bör se till barnens bästa och att alla barn har rätt till föräldrar som accepterar barnets sexualitet, dvs icke-homofoba föräldrar.

Vad tycker ni?
Bör Sverige lagstifta om att förbjuda homofober att adoptera?
Citera
2006-01-09, 18:38
Medlem
Varför skulle man vara mer homofobisk om man adopterar jämfört med om man gör det på vanlig väg?
Citera
2006-01-09, 18:43
Medlem
Mysonoxens avatar
Snart måste man väl skriva på ett papper att man är politiskt korrekt och villig att låna ut sitt adoptivbarn en timme om dagen till pedofiler för att få adoptera barn.

Vad är detta för tramstråd?
Citera
2006-01-09, 18:46
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Jag tycker att man måste vara vänstervriden för att få adoptera barn. Med stor sannolikhet kan ju barnet växa upp och bli arbetare, och en borgerlig uppväxt skulle skada barnets känslor alldeles ofantlig mycket.

Skitlogik, troll.
Citera
2006-01-09, 18:51
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare
Varför skulle man vara mer homofobisk om man adopterar jämfört med om man gör det på vanlig väg?
Det säger jag inte att man är. Skillnaden är att det är enklare för myndigheterna att bestämma vem som får adoptera och vem som inte får. Det var till exempel tidigare förbjudet för homosexuella att adoptera därför att det ansågs vara dåligt för barnen, men det var inte förbjudet för bögar och flator att skaffa ungar på naturlig väg. Nu skulle man kunna göra samma sak med homofoberna, för barnens bästa.
Man skulle ju även kunna tänka sig att tvångssterilisera alla homofober också, men det kanske är lite väl drastiskt.

/Göteborgare
Citera
2006-01-09, 18:57
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Det säger jag inte att man är. Skillnaden är att det är enklare för myndigheterna att bestämma vem som får adoptera och vem som inte får. Det var till exempel tidigare förbjudet för homosexuella att adoptera därför att det ansågs vara dåligt för barnen, men det var inte förbjudet för bögar och flator att skaffa ungar på naturlig väg. Nu skulle man kunna göra samma sak med homofoberna, för barnens bästa.
Man skulle ju även kunna tänka sig att tvångssterilisera alla homofober också, men det kanske är lite väl drastiskt.

/Göteborgare

Varför inte förbjuda alla som inte stämmer in i den nuvarande politiska uppfattningen om rätt & fel att adoptera?
Citera
2006-01-09, 19:03
Medlem
Citat:
Vad tycker ni?
Bör Sverige lagstifta om att förbjuda homofober att adoptera?

Nej, självklart skall homofober få adoptera. Vi kan inte förbjuda människor att adoptera pga av deras åsikt.
Citera
2006-01-09, 19:03
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Snart måste man väl skriva på ett papper att man är politiskt korrekt och villig att låna ut sitt adoptivbarn en timme om dagen till pedofiler för att få adoptera barn.

Vad är detta för tramstråd?

Det är du som tramsar.

Sverige har skrivit på konventionen om de mänskliga rättigheterna och där ingår rätten till sin sexualitet. Ska den inte gälla alla barn?
Jag anser självklart inte att staten ska gå in och detaljstyra vilka åsikter adoptivföräldrar får ha och inte ha, men jag tycker att man kan göra undantag för fall som riskerar att orsaka stort lidande för barnen och det anser jag att förtryck av barnets sexualitet är.
Det kan inte vara särskilt roligt att ständigt få höra nedsättande tillmälen om bögar och flator från de personer man ska känna sig som mest trygg med, om man själv är homosexuell.
Citera
2006-01-09, 19:06
Medlem
Citat:
Det kan inte vara särskilt roligt att ständigt få höra nedsättande tillmälen om bögar och flator från de personer man ska känna sig som mest trygg med, om man själv är homosexuell.

Hur kul tror du det är för ett heterosexuellt barn att ständigt få höra glåpord och bli mobbad för att dess föräldrar är homos?
Citera
2006-01-09, 19:13
Medlem
Citat:

Och hur skiljer sig detta från föräldrar som skaffar barn på naturliga vägen? Ska man behöva åsiktskontrollas för att få knulla och bli gravid också, eller?

Och sedan finns det hur många som helst andra sätt som en förälder kan skada sitt barns självförtroende på. Tyvärr händer det alltför ofta.

Därför tycker jag att det enda socialen ska titta på är om adoptivföräldrarna verkar mogna och harmoniska, och kapabla till att fostra ett barn. Man behöver inte skriva speciella regler just för att skydda dagens modefluga, dvs homsexuella. Jag är faktiskt lite trött på alla skrikande homos faktiskt. Har inget emot dem personligen, men tycker de gnäller för mycket. (och nej, homosexuella ska inte få adoptera)
Citera
2006-01-09, 19:14
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Hur kul tror du det är för ett heterosexuellt barn att ständigt få höra glåpord och bli mobbad för att dess föräldrar är homos?
Det är säkert jättetråkigt.
Menar du att det är ett argument mot mitt förslag, eller vart vill du komma? Två fel gör ju inte ett rätt.
Citera
2006-01-09, 19:30
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Det är du som tramsar.

Sverige har skrivit på konventionen om de mänskliga rättigheterna och där ingår rätten till sin sexualitet. Ska den inte gälla alla barn?
Jag anser självklart inte att staten ska gå in och detaljstyra vilka åsikter adoptivföräldrar får ha och inte ha, men jag tycker att man kan göra undantag för fall som riskerar att orsaka stort lidande för barnen och det anser jag att förtryck av barnets sexualitet är.

Slå dig ihop med Pluxor, grabben, såvida du inte är han med två olka nick!

Det är helt klart mer skadligt för barnen att ha två sexuellt perversa föräldrar än två som tar avstånd från den gängse homofilförhärligande attityd som finns i samhället...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in