Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 12:56
  #1
Medlem
Jag åkte förbi det nyproducerade området i Tollare Nacka och kunde inte låta bli att reagera på att det i princip står bilar i miljonklassen på varenda parkering. Jag är även bra insatt i möbelbranschen och ser att utemöblerna på de flesta uteplatserna är i 20000kr-50000kr klassen.

Jag sökte lite på medelinkomst per månad i området vilket var 55000kr vilket är högre än både Östermalm och Djursholm. Såg även att lägenheter på 75 kvadrat går från 9 - 13 000 000 kr.

Är det någon som känner till något snaskigt om området? Är det här den nya lekplatsen för eliten när Östermalm inte räcker till?
Citera
2017-08-26, 13:10
  #2
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Är det här den nya lekplatsen för eliten när Östermalm inte räcker till?

Det är den nya lekplatsen för inbrott och rån
Citera
2017-08-26, 13:41
  #3
Medlem
Överklassen flyttar knappast till tollare om dom vill bo nära vattnet då flyttar man till Saltsjöbaden.

Snarare överbelånad medelklass
Citera
2017-08-26, 14:07
  #4
Medlem
rostigamazons avatar
Jag trodde överklassen skulle fly Sverige, till något bättre, dom har ju råd, och då slipper dom även den höga skatten.
Citera
2017-08-26, 20:01
  #5
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Jag åkte förbi det nyproducerade området i Tollare Nacka och kunde inte låta bli att reagera på att det i princip står bilar i miljonklassen på varenda parkering. Jag är även bra insatt i möbelbranschen och ser att utemöblerna på de flesta uteplatserna är i 20000kr-50000kr klassen.

Jag sökte lite på medelinkomst per månad i området vilket var 55000kr vilket är högre än både Östermalm och Djursholm. Såg även att lägenheter på 75 kvadrat går från 9 - 13 000 000 kr.

Är det någon som känner till något snaskigt om området? Är det här den nya lekplatsen för eliten när Östermalm inte räcker till?

Det är vad det kostar att bo i Stockholm med kranskommuner.
Verkar rätt ok för nyproduktion i skötsamt område.
Citera
2017-08-26, 20:34
  #6
Medlem
Kebabfysikers avatar
Om du hade tillgång till kreditregistret skulle du säkert få fram information på att allting är köpt på krita.
Citera
2017-09-09, 15:27
  #7
Medlem
https://www.bonava.se/bostad/stockho...ntresseanmalan

Gå dit och känn dig betydelsefull om du så önskar !
Citera
2017-09-09, 15:28
  #8
Medlem
Saltsjö-Boo i Nacka är överlag ganska dyrt. Bebott av välbärgad medelklass och är fan så mycket trevligare än det isolerade Saltis / Fisksätra. Prisutvecklingen i Boo har skapat ett par miljonärer kan jag säga. Mina päron köpte en villa i just Saltsjö-Boo för drygt 1 miljon i mitten av 90-talet - ~20 år senare köpte en annan nära anhörig sin ungefär lika stora villa i ett likvärdigt område av Boo för närmare 8 miljoner (!)
Citera
2021-08-15, 18:31
  #9
Medlem
utan.att.stannas avatar
Ser åtminstone mycket trevligt ut. Kommer nog byggas mycket där nere. Befriat frpn tbana är nog bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback