Citat:
Ursprungligen postat av
Pickatjo
Sätter mitt pannband på att det är därför de hängs ut i media nu, Polisen hoppas på hjälp från den mörkare sidan av samhället då dom själv inte klarar av denna patrull.
Jag tror inte polisen skulle gråta om dessa killar blev klippta direkt, men med det sagt så tror jag inte polisen aktivt släpper uppgifter om killarna av anledningen att dom vill att andra kriminella tar dom för att polisen själva inte har lyckats.
Risken är ju överhängande att någon oskyldig människa får sätta livet till om dessa pojkar får hållas länge till, och det tror jag inte polisen vill bidra till.
Dock ser jag möjligheten till en "shootout" mellan snuten och pojkarna.
Kan inte tänka mig annat än att snuten har alla tillgängliga resurser redo för att använda mot dom.
Dom har säkerligen tung tung spaning på sig, med allt vad det innebär.
Jag ser framför mig att snuten lyckas ertappa dom mitt i förberedelserna för ett nytt mord/rån med alla killarna i bil med vapen och skyddsvästar redo när snuten inte vågar vänta längre utan slår till, vilket resulterar i 4 st döda unga pojkar.
Risken blir ju att även polis och andra människor också kan stryka med då när dessa desperados inser att dom trängts in i ett hörn och inte ser någon annan utväg.