Som rubriken säger, i början av förra veckan så fick jag förkylningssymptom med hög feber (nära 40°), vilket jag tyckte var konstigt då jag inte kan minnas senast som jag hade feber, men efter att den hade lagt sig efter några dagar så fick jag även värk i min pung, penis och svullna lymfkörtlar i ljumsken som gjorde ont vid beröring (fortfarande kvar).
Men det var inte förens i lördags som jag visste vad det rörde sig om då jag fick ett litet sår på min penis och även 3 små svidande och kliande blåsor i samma område som går sönder och kommer tillbaka, och idag så har jag fått ytterligare 6 stycken fast på ovansidan av den.
Så jag undrar nu vilken medicin ni kunniga här rekommenderar för att minska symptomen och ta bort detta utbrottet så snabbt som möjligt?
Om jag har uppfattat det rätt så är Famvir den mest effektiva för att ta bort ett pågående utbrott, men den är utesluten med tanke på det löjligt höga priset, så vilken är bäst av Aciklovir och Vatrex?
Mvh en ledsen själ
PS, tjejen i fråga hade inte en aning om att hon hade det, hon tillhör alltså majoriteten som får så lidriga symptom så att dom knappt (om ens) märker av det, den turen hade dock inte jag