Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-19, 13:28
  #1
Medlem
Progressiv elektronisk rock med jazzinfluenser, eller något slags alternativ experimentiell konstmusik med olika klassiska instrument får den här genren heta.
Namn: "Skillna Den"
Använder: Logic pro 9 (inte X), mjukvarusyntar av olika slag och samplade trummor programmerade i piano roll.
Målet med min musik är att den ska vara till glädje för mig själv, men det är en bonus om andra fattar grejen och diggar med. Vill att andra ska få samma upplevelse som jag.
Andra säger: Min musik är ganska speciell enligt många, men de flesta uppskattar den och jag brukar få höra att folk får upp "bilder/filmer" i huvudet när de lyssnar vissa säger att den skulle passa i någon form av spel. Andra musiker säger oftast bara att det är bra..

Är öppen för all form av reflektion och kritik. Meningen med min musik är inte att ha "de fetaste ljuden" eller "perfekt mixning", även om jag lägger ner tid på det också såklart - poängen ligger i de musikaliska idéerna och melodierna samt rytmiskt intressanta mönster (trummor osv.)

På soundcloud har jag i skrivande stund 49 låtar uppladdade i detta artistnamnet.
Testa lyssna.

https://soundcloud.com/skillna-den
Citera
2017-09-19, 15:35
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Först tänkte jag att detta var Flashbacks mest avancerade trolltråd någonsin där flera månaders jobb med att ladda upp skräp på Soundcloud gjorts. Men sen inser man att du förmodligen bara hittat det kontot där någon tramsar och sen gjort den här tråden. Då blir det inte lika avancerat längre.

Det låter ju fullständigt skräp och när du skriver att andra artister ger någon form av positiv feedback så går du lite för långt.

Men vem har suttit och laddat upp skiten och lagt ner all den tiden på att göra detta? Snacka om slöseri med tid.
Citera
2017-09-19, 18:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Först tänkte jag att detta var Flashbacks mest avancerade trolltråd någonsin där flera månaders jobb med att ladda upp skräp på Soundcloud gjorts. Men sen inser man att du förmodligen bara hittat det kontot där någon tramsar och sen gjort den här tråden. Då blir det inte lika avancerat längre.

Det låter ju fullständigt skräp och när du skriver att andra artister ger någon form av positiv feedback så går du lite för långt.

Men vem har suttit och laddat upp skiten och lagt ner all den tiden på att göra detta? Snacka om slöseri med tid.

Fy fan vad taskigt skrivet. Vem är du ens? Och om du inte uppskattar musiken kan du gärna förklara vad som är så jävla fel med den. Är det rivningsarbete på g i hjärnkontoret eller? Kom med något lite mer moget eller skriv inte alls, till någon.
Jag har lagt ner tid på att göra den musiken. Jag. Inte "nån". Jag.
Citera
2017-09-20, 12:10
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
Fy fan vad taskigt skrivet. Vem är du ens? Och om du inte uppskattar musiken kan du gärna förklara vad som är så jävla fel med den. Är det rivningsarbete på g i hjärnkontoret eller? Kom med något lite mer moget eller skriv inte alls, till någon.
Jag har lagt ner tid på att göra den musiken. Jag. Inte "nån". Jag.

Musiken är på den här nivån.
https://www.youtube.com/watch?v=OTwsbO9PD88
Om det är så att du har gjort detta och lagt ner all den tid på det så tycker jag det är synd att andra i din närhet inte varit ärliga med dig så du har kunnat sluta lägga tid på det och gå vidare i livet.

Det finns ingen musiker som lyssnar mer än 20 sekunder och inte slår ifrån sig detta som skräp/nonsens. Men ärligt talat är det inte en trolltråd?
Citera
2017-09-20, 16:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Musiken är på den här nivån.
https://www.youtube.com/watch?v=OTwsbO9PD88
Om det är så att du har gjort detta och lagt ner all den tid på det så tycker jag det är synd att andra i din närhet inte varit ärliga med dig så du har kunnat sluta lägga tid på det och gå vidare i livet.

Det finns ingen musiker som lyssnar mer än 20 sekunder och inte slår ifrån sig detta som skräp/nonsens. Men ärligt talat är det inte en trolltråd?

Du är bara avundsjuk på min talang. Egentligen är det du som trollar... att jag inte fattade det med en gång är kanske lite pinsamt. Men attityden troll eller ej, är jävligt dum i huvudet och taskig. Du är en jävla idiot. Oavsett. Skriv inte mer här om du inte kan förklara dig.
Citera
2017-09-22, 21:37
  #6
Medlem
Kul att höra lite, man får nog kalla det lite experimentellt. Jag tror du ska börja lära dig mer om att mixa, få en bra dynamik i låtarna och så. Samt att kanske få din musik att luta lite mer åt vad folk faktiskt kan tänkte sig att lyssna på.
Citera
2017-09-24, 15:03
  #7
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
Du är bara avundsjuk på min talang. Egentligen är det du som trollar... att jag inte fattade det med en gång är kanske lite pinsamt. Men attityden troll eller ej, är jävligt dum i huvudet och taskig. Du är en jävla idiot. Oavsett. Skriv inte mer här om du inte kan förklara dig.

Du lägger din musik i avdelningen feedback och när jag ger dig feedback så kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det är inte mitt fel att du inte kan göra musik. Vad är det jag skall förklara? Jag har beskrivet vilken nivå musiken ligger på.
Men visst:
  • Ljuden (instrumenten) är trista
  • Mixningen hörs att den är gjord av någon som inte har koll alls.
  • Melodierna låter hemska, trista och rentav musikaliskt felaktiga.
  • Trummorna är dåligt gjorda med tråkiga ljud
  • Kan inte gå under exprementiellt då det inte är det...
  • ...däremot går det under talanglöst nonsens eftersom det är det.

Kalla mig inte idiot när jag ger dig relevant feedback som jag gjorde i mitt första och andra inlägg. Den här listan jag nu skrev är egentligen onödig då den så kallade musiken är så mycket skit att det är i nivå med det länkade youtube-klippet. Då räcker det med att säga att det här är inte din grej då du förmodligen inte förstår musik, på samma sätt som juryn säger till tjejen att hon inte kan sjunga.

Att jag däremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades väl därför att det skulle vara någon form av trolleritråd för din skull. Eftersom jag är en omtänksam människa... som du kallar för idiot.
__________________
Senast redigerad av kalkryggar 2017-09-24 kl. 15:07.
Citera
2017-12-25, 07:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du lägger din musik i avdelningen feedback och när jag ger dig feedback så kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det är inte mitt fel att du inte kan göra musik. Vad är det jag skall förklara? Jag har beskrivet vilken nivå musiken ligger på.
Men visst:
  • Ljuden (instrumenten) är trista
  • Mixningen hörs att den är gjord av någon som inte har koll alls.
  • Melodierna låter hemska, trista och rentav musikaliskt felaktiga.
  • Trummorna är dåligt gjorda med tråkiga ljud
  • Kan inte gå under exprementiellt då det inte är det...
  • ...däremot går det under talanglöst nonsens eftersom det är det.

Kalla mig inte idiot när jag ger dig relevant feedback som jag gjorde i mitt första och andra inlägg. Den här listan jag nu skrev är egentligen onödig då den så kallade musiken är så mycket skit att det är i nivå med det länkade youtube-klippet. Då räcker det med att säga att det här är inte din grej då du förmodligen inte förstår musik, på samma sätt som juryn säger till tjejen att hon inte kan sjunga.

Att jag däremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades väl därför att det skulle vara någon form av trolleritråd för din skull. Eftersom jag är en omtänksam människa... som du kallar för idiot.

du fattar 0 om musik uppenbarligen då min musik är av yttersta kvalitet, kanske förutom mixningen ibland.. men filtret i rebeckas mind dryer ska vara där så du vet... nu finns där en ny jazzig låt som kanske faller dig bättre i smaken? alla gillar den hittills vad jag har fått höra från min omgivning irl (inkluderat musikproducentjobbpersonal)
Citera
2017-12-25, 07:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Att jag däremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades väl därför att det skulle vara någon form av trolleritråd för din skull. Eftersom jag är en omtänksam människa... som du kallar för idiot.

de flesta av låtarna är gjorda på mellan 3 och 6 timmar, dvs en arbetsdag... jag har dock varit "sjukskriven" pga droger ofta
Citera
2018-02-04, 10:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du lägger din musik i avdelningen feedback och när jag ger dig feedback så kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det är inte mitt fel att du inte kan göra musik. Vad är det jag skall förklara? Jag har beskrivet vilken nivå musiken ligger på.

Seriöst, snubben skriver ju i trådstarten att han gör musiken för sig själv men att det är en bonus om nån annan uppskattar den, du har ingen som helst anledning att vara så otrevlig och försöka trycka ner honom, du kan knappast kalla din feedback för konstruktiv kritik, att han postade på detta ämne betydde nog knappast "kom och skit på mig och förlöjliga mig om du ogillar musiken".

Du verkar vara en mycken liten människa, har du själv gjort någonting i denna värld av substans för att "berättiga" att du kränker andra på detta sätt?
Citera
2018-02-04, 11:15
  #11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silkesmaskar
Seriöst, snubben skriver ju i trådstarten att han gör musiken för sig själv men att det är en bonus om nån annan uppskattar den, du har ingen som helst anledning att vara så otrevlig och försöka trycka ner honom, du kan knappast kalla din feedback för konstruktiv kritik, att han postade på detta ämne betydde nog knappast "kom och skit på mig och förlöjliga mig om du ogillar musiken".

Du verkar vara en mycken liten människa, har du själv gjort någonting i denna värld av substans för att "berättiga" att du kränker andra på detta sätt?

Ehh... "snubben" skriver att hen vill ha feedback och skapar en tråd i ett forum på Flashback för att folk skall ge feedback. Varför är inte min feedback relevant? Jag anser att den är väldigt väl uttryckt och relevant. Kan vara den bästa feedbacken någonsin i en musiktråd på Flashback.

Däremot tycker jag att du beter dig illa som anklagar mig och skriver personliga påhopp efter att jag ansträngt mig för att ge relevant feedback till "snubben".

Vad är det som är felaktigt med min feedback tycker du?
Citera
2023-08-08, 19:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du lägger din musik i avdelningen feedback och när jag ger dig feedback så kallar du mig idiot. Snacka om att vara sjuk i huvudet. Det är inte mitt fel att du inte kan göra musik. Vad är det jag skall förklara? Jag har beskrivet vilken nivå musiken ligger på.
Men visst:
  • Ljuden (instrumenten) är trista
  • Mixningen hörs att den är gjord av någon som inte har koll alls.
  • Melodierna låter hemska, trista och rentav musikaliskt felaktiga.
  • Trummorna är dåligt gjorda med tråkiga ljud
  • Kan inte gå under exprementiellt då det inte är det...
  • ...däremot går det under talanglöst nonsens eftersom det är det.

Kalla mig inte idiot när jag ger dig relevant feedback som jag gjorde i mitt första och andra inlägg. Den här listan jag nu skrev är egentligen onödig då den så kallade musiken är så mycket skit att det är i nivå med det länkade youtube-klippet. Då räcker det med att säga att det här är inte din grej då du förmodligen inte förstår musik, på samma sätt som juryn säger till tjejen att hon inte kan sjunga.

Att jag däremot identifierade den enorma tidssatsningen i projektet gav mig en klump i magen och jag hoppades väl därför att det skulle vara någon form av trolleritråd för din skull. Eftersom jag är en omtänksam människa... som du kallar för idiot.

Kommer tillbaka till denna tråd efter nyfikenhet över de 320 spelningar flashback har givit min musik… och måste återigen få ge dig en fet tumme ner på ditt beteende. Alltså, det ligger till såhär att du är extremt ignorant och verkar satsa på att använda dövöron med konstanteranden som ”att lyssna mer än 20 sekunder är idioti” eller hur du nu uttryckte dig (typ så). Och att därefter döma mig och fullkomligen såga mig som artist som skrivit musik i 21 år (jag är 33 bast nu), är riktigt pinsamt om du tror att du kan något om musik. Jag vet att min musikstil är udda, men den är skriven med kärlek och indignation så det räcker och att få höra din feedback på inte ens en hel låt (skulle rekommendera minst 2 lyssningar per låt för att få döma) är jävligt pinsamt.
Återkom när du lyssnat några gånger till och vänligen ägna dig åt studier eller något som kan dämpa idiotin i din attityd kring någon musik öht…
Jämför med progressiv musik av andra slag och respektera genren tack, även om den inte faller dig i smaken. Det rör sig inte om något slarv eller omoget musikskapande här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback