2017-09-24, 01:05
Medlem
Hej Flashback, vill någon vara vänlig och berätta för mig vilka rättigheter jag har som ägare, har jag rättighet att bli utköpt, om inte vad är mina befogenheter för att få hyra bostaden billigt?

Det alla delägare är inom familjen, en av dom bor där och betalar hyra som går till en "renovationsfond".

Hur stor rätt har jag att begära bli utköpt helt enkelt?
Vad har jag för befogenheter som delägare, välja att ej förlänga kontraktet för den som hyr nu typ ställa till med tok så att dom vill köpa ut mig, eller göra någon schysst deal (tror redan dom vill köpa ut mig men som sagt svårt att betala heela beloppet samtidigt, avbetalning funkar isf.)

Vänliga hälsningar till er här inne
Citera
2017-09-24, 08:46
Medlem
Pungterings avatar
Innan man kollar sina rättigheter pratar med de andra inblandade för att försöka hitta den bästa lösningen.
Citera
2017-09-24, 09:01
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.peppah
Hej Flashback, vill någon vara vänlig och berätta för mig vilka rättigheter jag har som ägare, har jag rättighet att bli utköpt, om inte vad är mina befogenheter för att få hyra bostaden billigt?

Det alla delägare är inom familjen, en av dom bor där och betalar hyra som går till en "renovationsfond".

Hur stor rätt har jag att begära bli utköpt helt enkelt?
Vad har jag för befogenheter som delägare, välja att ej förlänga kontraktet för den som hyr nu typ ställa till med tok så att dom vill köpa ut mig, eller göra någon schysst deal (tror redan dom vill köpa ut mig men som sagt svårt att betala heela beloppet samtidigt, avbetalning funkar isf.)

Vänliga hälsningar till er här inne

Du kan begära att fastigheten säljs på offentlig auktion. Det sker genom tingsrätten som utser en god man som inom samägandelagen genomför försäljningen.
Kostnaden för detta bekostas av delägarna

Googla samägandelagen för mer info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in