Citat:
Ursprungligen postat av
JayJayAdams
Svar från Yvonne:
Hej
Jag upptäckte att jag inte fanns med i listan över professorer i Sverige på Wikipedia. Då det visade sig att det krävdes en personartikel för att komma med i den listan skrev jag en kort sådan, helt fokuserad på mig som forskare. Personuppgifter har som jag ser det ingen plats i sådana presentationer. Sekunderna efter att jag publicerat den var en av administratörerna inne i systemet och lade till personuppgifter, vilka jag raderade ett antal gånger med blockering som följd. Att debatten med administratörerna fördes offentligt var jag till en början inte medveten om.
Det vore bra om ni på flashback kunde få fram namnen på de anonyma (det finns också sådana som anger vilka de är) administratörerna på svenska Wikipedia. Några av dem har ju diskuterats på flashback tidigare. Yger heter Anders Wennersten och bor i Enskededalen - men vem är Riggwelter, Ternarius etc. Vore intressant att få fram deras identiteter!!
Vi hörs
Yvonne Maria
Jag lägger inga värderingar i hennes svar men kan tycka det är lite förvånande att man inte vet att det står till 97% vilken ålder personen har om man har en egen wikipediasida.
Om nu hennes endaste syfte var att få finnas med och glänsa på listan över professorer som presenteras på Wikipedia,varför så mån om att försöka flytta fokus från sig själv?
Att namnge och söka identitet på administratörerna på Wikipedia,vad är syftet med det?
Jag tror hon skämdes när hon förstod det framkom att hon själv skrivit till Wikipedia,och att det var offentligt.Är bara en bråkdel av alla professorer som är omnämnda på Wikipedia,och då alltid med basuppgifter,såsom födelse/döduppgifter,vilken fakultet de tillhör mm.
Finns gott om självgoda akademiker,men jag tror inte att det är så vanligt att professorer skriver artiklar om sig själva.
Nu är vi i skvallertråden,så jag tänkte fråga om någon vet om hon är släkt med framlidne Jarl Kulle?