2017-09-27, 18:49
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Behöver man legitimera sig för att skriva på Wikipedia? Eftersom det verkar fastställt i tråden att det är hon.

Jävligt relevant fråga faktiskt. Vet att wikipedofilerna kollade IP när Dick Harrison (eller kollega) ville ändra lite i sin historia, och ansåg därmed att det var Dick som historieförvanskade. De kan ju inte veta. Kul om någon trollar och det var trolleriet, bristen på källkritiken och effekterna av trolleriet som de ville visa upp!

Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Fick mail från Yvonne häromdagen där hon skrev:

Trist historia, men mums, mums för vissa av administratörerna - flera av dem äldre män - som fick tillfälle att känna sig mäktiga och betydelsefulla. De agerar anonymt, men deras identitet får att få fram. När jag tog kontakt med en av dem per telefon, blev det dock annan ton i skällan!

Vi hörs
Yvonne Maria

Så ni administratörer, känner ni er mäktiga och betydelsefulla nu?

Du som mailar med henne kan väl fråga varför hon vill hemlighålla födelsedatum på henne och maken?
Citera
2017-09-27, 19:13
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:

Trist historia, men mums, mums för vissa av administratörerna - flera av dem äldre män - som fick tillfälle att känna sig mäktiga och betydelsefulla. De agerar anonymt, men deras identitet får att få fram. När jag tog kontakt med en av dem per telefon, blev det dock annan ton i skällan!

Vi hörs
Yvonne Maria

Stavar verkligen Yvonne Maria så illa? Hon som skrivit flera böcker och är professor skickar alltså mail till dig med stavfel.
Citera
2017-09-27, 19:13
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det kanske inte går att verifiera till 100% att det är hon som skrivet, men det tycks bortom allt rimligt tvivel om man kollar på Wikipedia-länken som ges i trådstarten.
Haha, kanske enligt negroid skala, men knappast enligt västerländsk. Det enda som finns är något som vem som helst som känner människan hade kunnat skriva.
Citera
2017-09-27, 19:19
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:

Vi hörs
Yvonne Maria

Vad har "äldre män" med saken att göra om ålder är så fenomenalt oviktigt?
Citera
2017-09-27, 19:54
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Vad har "äldre män" med saken att göra om ålder är så fenomenalt oviktigt?

Min slutsats är att ålder är oerhört viktigt för Yvonne då hon ej ville att detta skulle publiceras, om det nu är så det hela ligger till.
Tog mig frihet att fråga om detta stämmer och om så är fallet varför det är så viktigt att ålder ej skulle publiceras.
Är rätt saklig i mailen och absolut inte dryg i min mening så jag hoppas på ett ärligt och rakt svar från professorn.

Fortsättning följer....
Citera
2017-09-27, 21:22
Medlem
Raggdoll3s avatar
Kärringen är 64 år och har åldringsnoja, dax att skaffa gåstavar och gå vidare i livet...
Citera
2017-09-27, 21:55
Medlem
JayJayAdamss avatar
Svar från Yvonne:

Hej

Jag upptäckte att jag inte fanns med i listan över professorer i Sverige på Wikipedia. Då det visade sig att det krävdes en personartikel för att komma med i den listan skrev jag en kort sådan, helt fokuserad på mig som forskare. Personuppgifter har som jag ser det ingen plats i sådana presentationer. Sekunderna efter att jag publicerat den var en av administratörerna inne i systemet och lade till personuppgifter, vilka jag raderade ett antal gånger med blockering som följd. Att debatten med administratörerna fördes offentligt var jag till en början inte medveten om.

Det vore bra om ni på flashback kunde få fram namnen på de anonyma (det finns också sådana som anger vilka de är) administratörerna på svenska Wikipedia. Några av dem har ju diskuterats på flashback tidigare. Yger heter Anders Wennersten och bor i Enskededalen - men vem är Riggwelter, Ternarius etc. Vore intressant att få fram deras identiteter!!

Vi hörs
Yvonne Maria

Jag lägger inga värderingar i hennes svar men kan tycka det är lite förvånande att man inte vet att det står till 97% vilken ålder personen har om man har en egen wikipediasida.
Citera
2017-09-27, 22:55
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Svar från Yvonne:

Hej

Jag upptäckte att jag inte fanns med i listan över professorer i Sverige på Wikipedia. Då det visade sig att det krävdes en personartikel för att komma med i den listan skrev jag en kort sådan, helt fokuserad på mig som forskare. Personuppgifter har som jag ser det ingen plats i sådana presentationer. Sekunderna efter att jag publicerat den var en av administratörerna inne i systemet och lade till personuppgifter, vilka jag raderade ett antal gånger med blockering som följd. Att debatten med administratörerna fördes offentligt var jag till en början inte medveten om.

Det vore bra om ni på flashback kunde få fram namnen på de anonyma (det finns också sådana som anger vilka de är) administratörerna på svenska Wikipedia. Några av dem har ju diskuterats på flashback tidigare. Yger heter Anders Wennersten och bor i Enskededalen - men vem är Riggwelter, Ternarius etc. Vore intressant att få fram deras identiteter!!

Vi hörs
Yvonne Maria

Jag lägger inga värderingar i hennes svar men kan tycka det är lite förvånande att man inte vet att det står till 97% vilken ålder personen har om man har en egen wikipediasida.

Om personuppgifter inte är av intresse, varför efterfrågar hon då identiteter på anonyma moderatorer?

Det är väl kutym och normal allmänbildning att man är medveten om de regler som omgärdar en publicering när man dessutom är både författare och forskare?

Kärringen verkar helt blåst och ute för att jävlas.
Senast redigerad av Fuggetabowdit 2017-09-27 kl. 23:09.
Citera
2017-09-27, 23:25
Medlem
Citat:
Svar från Yvonne:

Hej

Vi hörs
Yvonne Maria

Om nu hennes endaste syfte var att få finnas med och glänsa på listan över professorer som presenteras på Wikipedia,varför så mån om att försöka flytta fokus från sig själv?

Att namnge och söka identitet på administratörerna på Wikipedia,vad är syftet med det?

Jag tror hon skämdes när hon förstod det framkom att hon själv skrivit till Wikipedia,och att det var offentligt.Är bara en bråkdel av alla professorer som är omnämnda på Wikipedia,och då alltid med basuppgifter,såsom födelse/döduppgifter,vilken fakultet de tillhör mm.
Finns gott om självgoda akademiker,men jag tror inte att det är så vanligt att professorer skriver artiklar om sig själva.

Nu är vi i skvallertråden,så jag tänkte fråga om någon vet om hon är släkt med framlidne Jarl Kulle?
Citera
2017-09-27, 23:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Om nu hennes endaste syfte var att få finnas med och glänsa på listan över professorer som presenteras på Wikipedia,varför så mån om att försöka flytta fokus från sig själv?

Att namnge och söka identitet på administratörerna på Wikipedia,vad är syftet med det?

Jag tror hon skämdes när hon förstod det framkom att hon själv skrivit till Wikipedia,och att det var offentligt.Är bara en bråkdel av alla professorer som är omnämnda på Wikipedia,och då alltid med basuppgifter,såsom födelse/döduppgifter,vilken fakultet de tillhör mm.
Finns gott om självgoda akademiker,men jag tror inte att det är så vanligt att professorer skriver artiklar om sig själva.

Nu är vi i skvallertråden,så jag tänkte fråga om någon vet om hon är släkt med framlidne Jarl Kulle?
Kollegan Dick Harrison ändrar ofta i sin artikel.
Citera
2017-09-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kollegan Dick Harrison ändrar ofta i sin artikel.

Menar du på Wikipedia?
Ja han är ju minst sagt kontroversiell och vem vet,han kanske är administratör på Wikipedia och nu kör en personlig vendetta mot werner?
Citera
2017-09-28, 00:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Menar du på Wikipedia?
Ja han är ju minst sagt kontroversiell och vem vet,han kanske är administratör på Wikipedia och nu kör en personlig vendetta mot werner?
Nerrå, menade bara att han har diskuterats för sina ivriga redigeringar av sin artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in