Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-05, 20:43
  #1
Medlem
Svenskar kör bil enligt svenska lagar. Men åker man till ett annat land så kör INGEN bil enligt svenska lagar. det gäller stanna vid övergångsstalle för gångare och cyklister. denna regel ser olika ut i olika länder.

Men det är inte bara så enkelt så att man kan säga att bilister i Sverige följer den Svenska lagen. Nej, jag hävdar att det är så att den Svenska bilisten VILL följa den Svenska lagen. Och varför så? Mitt svar är kollektiv hjärntvätt.

Alla vill passa in. Detta implicerar kollektivt handlande istället för individuellt handlande.

Min slutsats är att individen existerar inte. Individen har flyttats ut till att bli ett helt land. Bara ett land existerar som en kollektiv vilja, alla som bor i landet vill passa in.

Detta har växlar till hur Svenskar tänker om sex. Hur Svenskar talar om sex. Vad som är en tillåten åsikt och vad som inte är det. Återigen vill alla passa in, och anpassar sig till kollektivets åsikter. Bara först om man reser till ett annat land kan man möta individer med andra åsikter.

Jag hatar denna kollektivism, baserad på att folk vill passa in. Jag hatar det av den anledningen att folk i ett land formar uteslutningar emot de som inte vill anpassa sig. De blockerar ut dessa starka individer som tänker och handlar utifrån sin egen logik snarare än anpassar sig så att de passar in.

Ett slagord i den Svenska politiken är att vi ska främja det mångkulterella samhället. Men vad ni gör i praktiken, är raka motsatsen till detta. Ni formar alla invandrare i samma kulturella tankesätt. Alla ska passa in.

Den nya slogan borde heta att i Sverige speciellt så främjar vi likatänkande. Vi blockerar ut oliktänkare. Mobil kommunikation och online uppkoppingar och det faktum att folk kommunicerar hela den vakna tiden av dygnet främjar likatänkande.

Jag vill bara poängtera att det var just ett sådant likriktat tänkande hos alla tyska medborgare innan världskrigen bröt ut, som gynnade de styrande personerna i Tyskland på den tiden.

Oliktänkande individer ska aldrig tystas ner. Vi måste bli bättre på att respektera och lyssna på ALLA våra medborgare i Sverige.
__________________
Senast redigerad av intelligentare 2017-10-05 kl. 20:48.
Citera
2017-10-05, 20:51
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
svenskar kör bil enligt svenska lagar. men åker man till ett annat land så kör INGEN bil enligt svenska lagar. det gäller stanna vid övergångsstalle för gångare och cyklister. denna regel ser olika ut i olika länder.

men det är inte bara så enkelt så att man kan säga att bilister i Sverige följer den Svenska lagen. Nej, jag hävdar att det är så att den Svenska bilisten VILL följa den Svenska lagen. Och varför så? Mitt svar är kollektiv hjärntvätt.

Alla vill passa in. Detta implicerar kollektivt handlande istället för individuellt handlande.

Min slutsats är att individen existerar inte. Individen har flyttats ut till att bli ett helt land. Bara ett land existerar som en kollektiv vilja, alla som bor i landet vill passa in.

Detta har växlar till sexköpslagen och hur Svenskar tänker om sex. Återigen vill alla passa in, och anpassar sig till kollektivets åsikter. Bara först om man reser till ett annat land kan man möta individer med andra åsikter.

Jag hatar denna kollektivism, baserad på att folk vill passa in. Jag hatar det av den anledningen att folk i ett land formar uteslutningar emot de som inte vill anpassa sig. De blockerar ut dessa starka individer som tänker och handlar utifrån sin egen logik snarare än anpassar sig så att de passar in.

Ett slagord i den Svenska politiken är att vi ska främja det mångkulterella samhället. Men vad ni gör i praktiken, är raka motsatsen till detta. Ni formar alla invandrare i samma kulturella tankesätt. Alla ska passa in.

Den nya slogan borde heta att i Sverige speciellt så främjar vi likatänkande. Vi blockerar ut oliktänkare.
'
det är facebook netflix google amazon...svensken kan inte tänka klart utan att använda google.

man ska ta en bild på sin frukost och lägga upp på facebook..få en massa bekräftelse.....

det är narcissistiska idioter -totalt brända i hjärnorna av allt gift i maten, i vattnet och i luften.

jag lutar mig tillbaka och ser på spektaklet...jag längtar tills robotarna och A.I kommer. dom kommer krossa den äckliga människan som kackerlackor.


jag har lite godhetspoäng åt fåren.....en selfie stick långt uppkörd i röven....då får du lite godhetspoäng..vad sägs om det? IDIOT

zombie nation, en freak show.
Citera
2017-10-05, 22:52
  #3
Medlem
onelostsouls avatar
Det är just detta som gör att jag blir jävligt nere av att bo i DDR sverige. Tänker man utanför ramarna eller sanningsenligt så blir man hotad och utfryst.
Citera
2017-10-05, 23:06
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av onelostsoul
Det är just detta som gör att jag blir jävligt nere av att bo i DDR sverige. Tänker man utanför ramarna eller sanningsenligt så blir man hotad och utfryst.

psykopaterna och pedofilerna styr.

freaks inröstade av freaks....en freak show...välj ditt favoritfreak.....folk älskar sina freaks.....

ett asylum....

det finns en värld bortom den här mardrömmen...men det kommer bli värre..mycket värre...innan man kommer få känna på frihet och integritet igen. svensken älskar statens kuk upp i röven...svensken älskar att hoppa från en kuk till nästa....det är en free for all...alla knullar alla...alla ljuger för alla...alla rånar alla....alla sviker alla....


omringad av zombies....på tåget....på bussen....på stan.... på vägen.....walking dead....

under tiden så avancerar fienden framåt....svensken? huvudet i sanden....inget annat än mat åt rovdjuren.

jag förkastar dessa hjälplösa idioter........bortom all räddning...
__________________
Senast redigerad av FutureForces 2017-10-05 kl. 23:08.
Citera
2017-10-05, 23:57
  #5
Medlem
jagnickars avatar
Just i bilregler så känner jag att lagen finns där av en anledning att vi inte ska bli skadade i trafiken, vilket är jävligt viktigt. Vi kan inte köpa vårt körkort i Sverige och körkortsutbildningarna har ganska god kvalité . Tycker inte riktigt att det hör till ämnet då det finns bättre förklaringar till trafikbeteendet.
Citera
2017-10-06, 04:26
  #6
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Just i bilregler så känner jag att lagen finns där av en anledning att vi inte ska bli skadade i trafiken, vilket är jävligt viktigt. Vi kan inte köpa vårt körkort i Sverige och körkortsutbildningarna har ganska god kvalité . Tycker inte riktigt att det hör till ämnet då det finns bättre förklaringar till trafikbeteendet.

Hastighetsbegränsningarna i Sverige är patetiska. De är till för människor som egentligen inte kan köra bil. Fast är man invandrare behöver man ju inte följa trafikreglerna. Eftersom svensken är en hjärntvättad idiot tolererar han att behandlas som skit i sitt eget land.
Citera
2017-10-06, 07:26
  #7
Medlem
Svensken är otroligt hjärntvättad tyvärr.
Citera
2017-10-06, 07:43
  #8
Medlem
Eftersom alla verkar tolka vad jag skrev efter egna referenser så tycks en förtydligan vara på sin plats.

Folk invandrar till Sverige. Men de anpassar sig efter den Svenska normen. Vad vi får är ett mångetniskt samhälle snarare än ett mångkulturellt samhälle.

Jag cyklade på vänster sida och skulle svänga vänster. Mötte en helsvart sexig kvinnlig cyklist av afrikansk etnicitet som kom cyklandes emot mig och stirrade mig rätt i ögonen. Jag tittade tillbaks pga sexuell attraktion, men hon tittade på mig enbart av en anledning. Att leka minipolis. Hon sade till mig på perfekt Svenska och till och med med den rätta lokala dialekten i trakten (en sexig röst därtill för att vara afrikanska, men det hör kanske inte till saken) du får visa med armen vart du ska svänga!

Jag cyklade på vänster sida på trottoaren och mötte en man av arabisk etnicitet. Han sa inget, men pekade med armen mot andra sidan vägen när han mötte mig på trottoaren och indikerade att jag skulle cykla på vägen och på andra sidan gatan.

Jag cyklade förbi en äldre dam som skrek rakt ut du ska leda cykeln. Först hörde jag inte vad hon ropade, så jag frågade om hon ropade åt mig. Du ska leda cykeln där framme. Mycket riktigt där var en skylt led cykeln, vägarbete. Inte sjutton brydde jag mig om det.

Jag ser tiggare utanför varenda ICA butik. Kvinnor. De är alla kvinnor. Sitter på samma sätt, säger hej hej på samma sätt. Kan inte ett ord Svenska, ingen av dem. Men de kopierar varann så gott de kan, försöker anpassa sig till sin nisch, och uttalar sitt hej hej på så god Svenska med den rätta lokala dialekten de bara kan.

Jag brytar alla regler som inte tjänar något syfte. Har cyklat hela mitt liv. Har aldrig råkat ut för en enda cykel olycka. Anpassar mig inte till mängden. Försöker inte smälta in. Formar mitt eget personliga regelsystem i trafiken som fungerar alldeles utmärkt. Dvs cyklar mot rödljus dagligen, cyklar på fel platser och i folksamlingar i alldeles för hög fart, men håller jättenoga koll på faror som småbarn i vägen hela tiden, stannar vid farliga övergångar även om det råkar var vitmålade ränder i vägen och alla Svenska bilister stannar och vänter på mig att cykla. Jag stannar, och jag står still tills en Svensk medelsvensson blir förbannad och gasar på efter en lång väntestund. Jag tittar åt vänster för att undvika ögonkontakt med bilitsten och står kvar med min cykel till bilisterna kört. Det är nämligen på det här viset att den här regeln är farlig. Även om 100 000 bilister stannar så finns ingen garanti för att även den 100 001 bilisten stannar utan kan köra på mig om jag inte stannar när jag ska över vägen på zebra linjer. Mitt regelsystem baserar jag på stor erfarenhet och på primitiva instinkter. Dvs exakt samma regelsystem som rådjuren i skogen använder när de springer runt där. Det fungerar alldeles utmärkt för rådjuren så länge de hålller sig från människan, och det fungerar alldeles utmärkt för mig. Men det är inte accepterat i den Svenska kulturen. Om jag var tiggare skulle jag inte göra som alla de andra. Jag skulle testa varianter och undersöka var jag får mest profit till minsta arbete. Anpassning existerar inte i mitt tänkande. Flyttar jag till ett annat land så är det sista jag tänker på att lära mig språket och den lokala kulturen och hur folk uppför sig i det landet.

Min fråga är nu, hur kom det sig att majoriteten Svenskar prioriterar anpassning framför andra mer väsentliga saker i livet?

Jag vill även poängtera att anpassning och Svensk kulturen är ytterst dynamisk. Så om jag är hundra procent anpassad till Svensk kultur som den såg ut för 20 år sedan, så räknas det inte i dagens samhälle. För 20 år sedan fanns inga mini poliser i Sverige. Folk kommenterade inte cyklister som bröt mot regler. Var och en ägnade sig åt sitt, på sitt eget vis. Samhället och den Svenska kulturen såg helt annorlunda ut. Idag gäller helt nya sociala spelregler och den som inte följer den senaste uppdateringen ses som missanpassad och hamnar utanför.

Jag föreslår därför att vi Svenskar kan funderar på om vi vill ha ett mångkulturellt samhälle, eller bara ett mångetniskt samhälle där alla följer samma normer och värderingar. Om vi ska blir mer öppna för andra kulturer, eller om vi ska frysa ut dem och om vi alla ska bli minipoliser och försöka lära upp eller läxa upp folk som har avvikande kulturer. Personligen anser jag att vem som helst ska få göra precis vad som helst så länge som det inte skadar någon annan människa. Så länge som människor handlar inom den ramen tycker jag vi kan sluta vara minipoliser.
__________________
Senast redigerad av intelligentare 2017-10-06 kl. 08:00.
Citera
2017-10-06, 09:27
  #9
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
...
Jag brytar alla regler som inte tjänar något syfte. Har cyklat hela mitt liv. Har aldrig råkat ut för en enda cykel olycka. Anpassar mig inte till mängden. Försöker inte smälta in. Formar mitt eget personliga regelsystem i trafiken som fungerar alldeles utmärkt. Dvs cyklar mot rödljus dagligen, cyklar på fel platser och i folksamlingar i alldeles för hög fart, men håller jättenoga koll på faror som småbarn i vägen hela tiden, stannar vid farliga övergångar även om det råkar var vitmålade ränder i vägen och alla Svenska bilister stannar och vänter på mig att cykla. Jag stannar, och jag står still tills en Svensk medelsvensson blir förbannad och gasar på efter en lång väntestund.
...
Jag föreslår därför att vi Svenskar kan funderar på om vi vill ha ett mångkulturellt samhälle, eller bara ett mångetniskt samhälle där alla följer samma normer och värderingar. Om vi ska blir mer öppna för andra kulturer, eller om vi ska frysa ut dem och om vi alla ska bli minipoliser och försöka lära upp eller läxa upp folk som har avvikande kulturer. Personligen anser jag att vem som helst ska få göra precis vad som helst så länge som det inte skadar någon annan människa. Så länge som människor handlar inom den ramen tycker jag vi kan sluta vara minipoliser.

Men cykla på rätt sida för fan!
Det är inte en kulturfråga, du är bara störig och respektlös.
Citera
2017-10-06, 09:33
  #10
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Inget svenskt fenomen utan kollektiv hjärntvätt är varför makten införde utbildningar till kreti och pleti till att börja med, så att man enkelt kunde forma människor efter dom mallar man vill, det är ingen slump att Hitler låter som Hillary Clinton när dom pratar om att barn skall tillhöra samhället och inte familjen. Det är såklart inte heller någon slump att det är den yttersta makten som äger media.

Vet dock inte varför det gör er deppiga. Är ju underbart att vara ett lejon i en värld av får.
Citera
2017-10-06, 09:35
  #11
Medlem
Svenskar drömmer om att få göra rätt för sig trots att det inskränker deras liv mer och mer. Paragrafrytteri är att vara svensk.

Man undrar vad svenskar menar när de säger att det är ett fritt land.

Sverige är ett instängt och åsiktsinavlat land där alla ska tycka lika.

De flesta tror att de tycker olika när de slutar vara politiskt korrekta och hobbyhatar invandrare och tror att de är revolutionära. I själva verket är de lika paragrafkåta som andra svenskar.

Detta hatar jag med svenskar extremt mycket. Kör grannen bil 5 km/h över hastigheter så ringer någon annan avundsjuk böggranne och efterfrågar ett gupp och vips så bygger de ett gupp.

"men kan du inte respektera regler så stick", håll käften din horunge.

Det handlar inte om att respektera regler. Det handlar om att staten förtrycker vår frihet mer och mer för att tjäna pengar och få makt över våra liv.

Om de tvingade människor att duscha i kallt vatten och det fanns människor som trots det duschade i varmt så är svenskar det enda folk som hade duschat i kallt för att staten säger så.

Svenskar är som sagt ett naivt bögfolk.
Citera
2017-10-06, 09:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Men cykla på rätt sida för fan!
Det är inte en kulturfråga, du är bara störig och respektlös.
Det var ett jättebra exempel på en typisk Svensk minipolis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback