Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-09, 21:02
Medlem
Kapten-Booms avatar
Jag måste ha klarhet i en sak. Jag undrar hur det kan finnas svenska politiker i Sverige om det (enligt deras egna utsago) inte finns ett svenskt folk?

Jag trodde politiker var folkets representanter. Så hur kan det finnas representanter till ett folk som inte finns? Folket har valt sina representanter, och representanterna påstår sedan att det folk de ska representera inte finns?

Kan jag söka jobb som läkare och ha som arbetsuppgift att bota sjukdomar, men sedan inte vilja utföra något på mitt jobb då jag påstår att sjukdomar inte finns? Jag är alltså anställd för att bota sjukdomar, men enligt mig finns inte sjukdomar, därför behöver jag inte heller bota några?

Eller varför inte söka jobb som brandman (med uppgift att släcka bränder), men sedan inte behöva jobba då det enligt mig inte finns något som kan kallas bränder? Som brandman behöver jag inte släcka bränder, för enligt mig finns det inga bränder. Tror jag kommit på en riktigt grym affärsidé nu för att tjäna pengar utan att behöva jobba.
Citera
2017-10-09, 21:16
Medlem
Känner du dig kränkt...?
Citera
2017-10-09, 21:43
Medlem
La-Habanas avatar
vi invandrare är också svenskar så ta det lugnt vi kommer att finnas där för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in