Citat:
Ursprungligen postat av
MaryJaneInMeBrain
Hej, dags att köpa bil för första gången och har ingen som helst koll på modeller eller märken, de bilar jag är intresserad utav i dagsläget är Audi a5 eller a4 avant.
Min budget ligger på 100k och skulle uppskatta andra rekomendationer på fina bilar i den prisklassen.
Mvh.
Du skriver "lite sportigare bil". Menar du att den ska se sportig ut, eller menar du att den ska vara sportig att köra? Du nämner Audi A5 och A4 Avant. Dessa bilar är ju vanliga familjebilar, men de finns även med kraftigare motorer och då kanske man kan anse att de är sportiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaryJaneInMeBrain
Min budget ligger på 100k och skulle uppskatta andra rekomendationer på fina bilar i den prisklassen.
Du söker en
snygg och
sportig bil för hundratusen kronor. Ska det vara en snygg sportig familjebil med lite kraftigare motor eller ska det vara en renodlad sportbil som ex Mazda MX-5 Miata.
Mazdan är bakhjulsdriven, och tvåsitsig. En fördel med Mazda är att det är väldigt mycket standarddelar från övriga Mazda-modeller, vilket gör att den är relativt billig och krånglar lika lite som japanska bilar gör. Och gamla Miata är ganska billig.