Citat:
Ursprungligen postat av Zimme
Läste i nån artikel på Erowid tror jag det var att det finns en hel del "fake" kratom där ute, alltså nån helt annan växt än kratom även fast det säljs som det. Sen är det ju inte säkert att de sidorna har icke-fungerande kratom, men om jag inte visste om någon som fått bra kratom från de sidorna skulle jag nog hellre hålla mig till försäljare man vet har fungerande kratom.
Jag vill inte direkt skriva ut url:en direkt, trots att det är lagliga samt relativt harmlösa(rätt använda) substanser vi talar om. Men, den sidan jag beställt från har oerhört bra service, bra priser samt snabba leveranser(4 dagar EMS) från Hong-Kong. I Januari dubblade de varje beställning med resultatet att man fick kratomet för ca 11:-/g, dock var detta en tillfällig drive. Kratomet å andra sidan var av mkt god kvalitet, så jag tycker att ND:s pris för samma vara är att ockra lite. Beställer man för över $60 bjuder de på frakten dessutom, värd $20.
Det jag hoppas är att inte moral-sverige får panik ifall nån misslyckad ungdom lyckas få i sig tillräckliga mängder för en OD utan att spy, detta verkar dock inte troligt då man mår ganska så illa om man klämmer i sig en kopp thé för mkt. Jag ser kratom som ett bra mkt bättre alternativ än alkohol om man bara skall vara hemma och kolla film eller så. Egentligen är denna diskussion inte så bra, då man har en tendens att förbjuda allt i Sverige som inte ger cancer eller framkallar våldsamt beteende, såsom nikotin och alkohol.
Vidare verkar det som om Kratom verkar olika på ganska många personer. Har testat théet på farsan, brorsan och syrran, ingen av dem upplevde någon speciell ångestlindring(som jag får) utan bara ett mildt lugn + att de sov mkt bättre än vanligt.
Ojoj! Nu brakade texten iväg...