2006-02-24, 02:31
Medlem
Kratom standardized extract 15X från Azarius.nl, är det bra grejor?

Ifall man vill uppnå en liknande effekt som man får av t.ex. 7-10 citodon, hur många gram Kratom måste man då häva i sig? Jag inser att det inte är samma drog, men någon slags jämförelse måste man kunna göra iaf
Citera
2006-02-24, 18:21
Medlem
Zimmes avatar
Brukar ju ofta vara en chansning att köra på extrakt, ibland funkar de ibland inte. Den nya kratomen Henke from Smartbar har fått in funkade dock. Jag tog 5g och fick en "mellan" effekt skulle jag säga. Om man har i sig 10g så gissar jag på att man får en ganska stark effekt och det är ganska bra när det gället kratom vad jag förstår det som.

Vet inte hur mycke kratom 7-10 citodon skulle vara, då jag inte är särskilt insatt i kodein men köp på dig lite och testa dig fram till en dos som verkar bra.
Citera
2006-02-24, 18:38
Medlem
SinCitys avatar
Om man googlar på psychoactiveherbs kan man få upp träffar som leder till sidor med mkt bra erbjudanden. Skulle hellre köpa av ND men när det skiljer 6-800:- så....
Citera
2006-02-24, 20:16
Medlem
Zimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Om man googlar på psychoactiveherbs kan man få upp träffar som leder till sidor med mkt bra erbjudanden. Skulle hellre köpa av ND men när det skiljer 6-800:- så....

Läste i nån artikel på Erowid tror jag det var att det finns en hel del "fake" kratom där ute, alltså nån helt annan växt än kratom även fast det säljs som det. Sen är det ju inte säkert att de sidorna har icke-fungerande kratom, men om jag inte visste om någon som fått bra kratom från de sidorna skulle jag nog hellre hålla mig till försäljare man vet har fungerande kratom.
Citera
2006-02-24, 20:42
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimme
Läste i nån artikel på Erowid tror jag det var att det finns en hel del "fake" kratom där ute, alltså nån helt annan växt än kratom även fast det säljs som det. Sen är det ju inte säkert att de sidorna har icke-fungerande kratom, men om jag inte visste om någon som fått bra kratom från de sidorna skulle jag nog hellre hålla mig till försäljare man vet har fungerande kratom.

Jag vill inte direkt skriva ut url:en direkt, trots att det är lagliga samt relativt harmlösa(rätt använda) substanser vi talar om. Men, den sidan jag beställt från har oerhört bra service, bra priser samt snabba leveranser(4 dagar EMS) från Hong-Kong. I Januari dubblade de varje beställning med resultatet att man fick kratomet för ca 11:-/g, dock var detta en tillfällig drive. Kratomet å andra sidan var av mkt god kvalitet, så jag tycker att ND:s pris för samma vara är att ockra lite. Beställer man för över $60 bjuder de på frakten dessutom, värd $20.

Det jag hoppas är att inte moral-sverige får panik ifall nån misslyckad ungdom lyckas få i sig tillräckliga mängder för en OD utan att spy, detta verkar dock inte troligt då man mår ganska så illa om man klämmer i sig en kopp thé för mkt. Jag ser kratom som ett bra mkt bättre alternativ än alkohol om man bara skall vara hemma och kolla film eller så. Egentligen är denna diskussion inte så bra, då man har en tendens att förbjuda allt i Sverige som inte ger cancer eller framkallar våldsamt beteende, såsom nikotin och alkohol.

Vidare verkar det som om Kratom verkar olika på ganska många personer. Har testat théet på farsan, brorsan och syrran, ingen av dem upplevde någon speciell ångestlindring(som jag får) utan bara ett mildt lugn + att de sov mkt bättre än vanligt.

Ojoj! Nu brakade texten iväg...
Citera
2006-02-25, 19:17
Medlem
Zazazas avatar
Vilket Kratom är mest värt pengarna?
Moste bang 4 the buck så att säga!
Citera
2006-02-25, 19:35
Medlem
Har ni hört talas om någon som gett sig på att odla och framställa Kratom?
Citera
2006-02-25, 22:13
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolior
Har ni hört talas om någon som gett sig på att odla och framställa Kratom?

Läste någonstans att det var extremt svårodlat, tror det var på Erowid. Ungefär lika lätt som att odla egna kaffebönor eller nåt.
Citera
2006-02-25, 22:25
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zazaza
Vilket Kratom är mest värt pengarna?
Moste bang 4 the buck så att säga!

Kratom 15x Extract förespråkar nog jag om man beställer fråm rätt ställe. En gång under en drive kom jag ner i typ 11:-/g. Dock var det endast under Januari och för dem som beställt samma vara tidigare. Men under 20 SEK/Gram kan man hitta shoppar som säljer för. Regeln är väl att inte använda det mer än 3ggr/vecka då toleransökningen är abnorm och således drar det iväg i pris. Efter ett par dagar i rad känns det bortkastat att ta en till kopp, det slutar bita snabbt, men nivån sjunker ganska snabbt igen.
Citera
2006-03-01, 16:07
Medlem
Hmm..
Har PAH bra kratom ?
Citera
2006-03-01, 16:08
Medlem
det är ju fasen samma bild på kratomet hos PAH och ND. ??
Citera
2006-03-01, 17:50
Medlem
Verkar som att allt kratom 15X kommer från samma fabrik i kina..
hmm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in