Har kört Krypton från Prylhandlarn ett par gånger nu. Första gången tog jag 0.5g på tom mage. Det slog på ganska snabbt med en mycket påtagligare effekt än tidigare Kratom-försök jag gjort. Effekterna var eufori, kraftigt ökat blodtryck, och en sorts yrsel-känsla som inte var alltför obehaglig. Kan beskrivas som en mycket välavvägd vodka-fylla. Peaken var ganska kort, och sen en lång nedtrappningsfas. Mot slutet kom en del avtändningssymtom med obehagskänslor. Dessutom noterade jag lite closed eye visuals, till min förvåning (mest insekter). Spontant kändes det som dosen var för
hög.
Nästa vända blev 0.4g, återigen på tom mage. Effekten blev som ovan men lite mildare och mindre drastisk i upp- och nedresan. Inga obehagskänslor när det började släppa. Lagom dos, tror jag (väger 80 kg). Dock noterade jag orolig sömn, och lätt huvudvärk dagen efter.
Krypton innehåller nog kratom (luktar och ser ut som extrakt), men jag undrar om
den aktiva ingrediensen är något helt annat? Ruset påminner inte alls om de kratom-effekter jag fått tidigare. Frågan är om det är någon sorts trojansk häst a la Spice, där man slänger in lite örter och rökelse för syns skull, och sedan tillsätter en research chemical som gör själva jobbet?
Krypton var väl ingen höjdare (Tramadol är t ex klart bättre), men effekt hade det förvisso, och en del kanske gillar det mer än undertecknad. Personer med blodtrycksbesvär och hjärtproblem bör nog undvika denna drog.
- F.G