2009-01-13, 18:36
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Som det låter så har du inte tagit alltför mycket kratom innan och har nog darför ganska låg tolerans, så jag skulle säga att 1-5g borde vara en ganska bra dos. Själv tar jag 3g och tycker det funkar finfint, men jag har även testat ta 5 gram vilket var jäkligt skönt men en gnutta illamående. Allt är ju dock individuellt. Testa ta 2.5g och känn efter

jag har ju redan druckit och käkat benso och blivit lustfylld, noddat, och somnat en gång, hur mkt påfyllning behövs?
Citera
2009-01-13, 19:10
Medlem
Eldkvarns avatar
Äh, ändå sopat i mig resten, hoppas att man blir go.
Citera
2009-01-14, 02:41
Medlem
Någon som provat att köpa flytande kratom "tinktur" och droppa lite på en joint med CB/Spice/Genie?
Vanlig kratom är ju jävligt nice ihop med de iaf, och det ska tydligen gå fint att röka kratom så jag det skulle vara trevligt att kunna göra lite "lyxigare" joints då och då
Citera
2009-01-14, 02:42
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Någon som provat att köpa flytande kratom "tinktur" och droppa lite på en joint med CB/Spice/Genie?
Vanlig kratom är ju jävligt nice ihop med de iaf, och det ska tydligen gå fint att röka kratom så jag det skulle vara trevligt att kunna göra lite "lyxigare" joints då och då

Det är snarare så att det inte är så bra att röka Kratom.
Citera
2009-01-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det är snarare så att det inte är så bra att röka Kratom.
Vad jag har hört går det hur fint som helst, bara att man får röka samma mängd eller mer som vid oral dosering och därför inte så lämpligt med löv och liknande. Men skulle vara trevligt med en sådan tinktur för att lyxa till joints ibland

Citat:
Kratom can be smoked, but doing so has no advantage over chewing or making a tea from it. The amount of leaf that constitutes a typical dose is too much to be smoked easily

Men har aldrig provat, så vet inte, blir kanske att prova med vanligt kratom till helgen...
Senast redigerad av Wee! 2009-01-15 kl. 01:46.
Citera
2009-01-15, 13:28
Medlem
jag testade lite mer än halva paketet, kände ingenting tog resten , kände ingenting så käkade jag 10 hbw och fick mig en tripp jag alldrig har varit med om, allting rörde sig ingenting stod stilla, jag stirrade på min vän och hans ansikte förvandlades långsamt till en människo-gris, men låg i 2 timmar och mådde illa som fan, men vet inte riktig om det var värt det, men det var en härlig upplevelse, golvet rörde sig när jag gick och dörrarna simmade och mönster flöt omkring på väggarna en super tripp bortsett från illamåendet
Citera
2009-01-17, 13:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Har kört Krypton från Prylhandlarn ett par gånger nu. Första gången tog jag 0.5g på tom mage. Det slog på ganska snabbt med en mycket påtagligare effekt än tidigare Kratom-försök jag gjort. Effekterna var eufori, kraftigt ökat blodtryck, och en sorts yrsel-känsla som inte var alltför obehaglig. Kan beskrivas som en mycket välavvägd vodka-fylla. Peaken var ganska kort, och sen en lång nedtrappningsfas. Mot slutet kom en del avtändningssymtom med obehagskänslor. Dessutom noterade jag lite closed eye visuals, till min förvåning (mest insekter). Spontant kändes det som dosen var för hög.

Nästa vända blev 0.4g, återigen på tom mage. Effekten blev som ovan men lite mildare och mindre drastisk i upp- och nedresan. Inga obehagskänslor när det började släppa. Lagom dos, tror jag (väger 80 kg). Dock noterade jag orolig sömn, och lätt huvudvärk dagen efter.

Krypton innehåller nog kratom (luktar och ser ut som extrakt), men jag undrar om den aktiva ingrediensen är något helt annat? Ruset påminner inte alls om de kratom-effekter jag fått tidigare. Frågan är om det är någon sorts trojansk häst a la Spice, där man slänger in lite örter och rökelse för syns skull, och sedan tillsätter en research chemical som gör själva jobbet?

Krypton var väl ingen höjdare (Tramadol är t ex klart bättre), men effekt hade det förvisso, och en del kanske gillar det mer än undertecknad. Personer med blodtrycksbesvär och hjärtproblem bör nog undvika denna drog.

- F.G
Citera
2009-01-19, 17:17
Medlem
jagtarenpajs avatar
Om man vill avancera från kratom?...

Jag har prövat en mängd lagliga och olagliga droger men har precis börjat använda kratom lite mera och tycker att det är ett riktigt kungligt rus på den plantan. Jag skulle långt ifrån vilja säga att det är min "favoritdrog" men den slår allt när det kommer till att bara slappna av utan folk omkring ska behöva märka.

Men nu är ju grejen så att det med största sannolikhet borde finnas en drog som ger ett kratomliknande rus fast bättre och kanske lite mer helhetskänsla. De droger som jag skulle kunna komma att tänka på är ju då så klart någon form av benzo eller opiater (droger som jag starkt har hållit mig undan för innan) men eftersom jag inte testat dessa så skulle jag gärna ta något råd från folk har testat det mesta inom opiater och bensodiazepiner samt kratom.
Citera
2009-01-19, 18:13
Medlem
deadsets avatar
Jag skulle starkt avråda.

Jag har använt kratom dagligen ett tag. Detta är första dagen utan, för jag ska försöka vänja mig av med skiten. Jag har svettningar, yrsel, mardrömmar, gråten i halsen. Ångest utan dess like. Just nu skulle jag hellre vara död än i detta tillstånd. Det är för jävligt.

Men om du vill börja köra på ännu tyngre grejer, varsågod. Jag skulle dock starkt avråda dig.
Citera
2009-01-19, 18:17
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag skulle starkt avråda.

Jag har använt kratom dagligen ett tag. Detta är första dagen utan, för jag ska försöka vänja mig av med skiten. Jag har svettningar, yrsel, mardrömmar, gråten i halsen. Ångest utan dess like. Just nu skulle jag hellre vara död än i detta tillstånd. Det är för jävligt.

Men om du vill börja köra på ännu tyngre grejer, varsågod. Jag skulle dock starkt avråda dig.

Bara för att du missbrukade behöver inte alla göra det `?
Citera
2009-01-19, 18:20
Medlem
b0gfettos avatar
Kratom funkade lite om man tog 4x rekommenderad dos (det skulle vara morfinaktigt då, tji fick man), då gick det väl att jämföra med 2-300mg tramadol. Lite kli, lite speedad och lite mysig.

Det ska tydligen funka bra vid opiat/opiodavvänjning mot abstinensen har jag hört.
Citera
2009-01-19, 18:29
Medlem
dobbelinas avatar
Käkade kratom under ett par år i Thailand.
Schysst när man har träden nära, mardröm när man skulle hem till Sverige.

Avtändning i princip samma som du slutar med heroin.
(Om du har använt ett tag)
Kommer inte att röra skiten, även om du ger mig ett "Lifetime supply".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in