Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 23:46
Medlem
Jag har brjat f ett skumt problem med min PS4a.
Det som sker r att skrmen frst blir svart, sen kommer min frstrkares bakgrundsbild upp (= PS4an skickar inte ut signal). Samtidigt som detta sker s slutar i princip PS4an lta och dualshocken slutar att fungera. Jag har testat att byta HDMI-kabel med med tanke p att kontrollen ven lgger av s antar jag det r ngot i systemet. Har ven testat att starta i safe mode och ndrat upplsning till automatiskt. Problemet kan ibland komma direkt, ibland efter ngon timmes spelande.
Fr att stnga av mste jag hlla in powerknappen mnga sekunder, nr den sen startar s mste jag g igenom uppstartsprocessen fr att man stngt av den felaktigt.

Jag har haft ps4an p en annan tv ett tag, nr jag kom hem s uppdaterades den till 5.0 sen en stund efter det s har jag brjat f problemet. Ngon som har en fundering p vad det kan vara eller sett ngonstans en lsning?

Jag har frskt googlat men inte lyckats hitta ngon med samma problem, enbart att de blir en svart skrm dr dom byter kabel bara.
Citera
2017-10-13, 05:44
Medlem
musttomtes avatar
Har du haft den lnge ? lter som vrme problem. Haft den i skp etc r rena dden. Du har krt den fr varm. Kp nytt
Citera
2017-10-13, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Har du haft den lnge ? lter som vrme problem. Haft den i skp etc r rena dden. Du har krt den fr varm. Kp nytt

Har haft den ett tag ja, men aldrig sttt i skp. Str alltid ppet med bra luftflde.
r det vrmeproblem borde det vl tminstone inte stta igng direkt jag startar och ibland hlla i flera timmar kan man ju tycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in