Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-18, 08:44
  #1
Medlem
AldoRaines avatar
Det ligger i tiden att arbeta med mångfald och jämställdhet i bolag.

Men jag är av den uppfattningen att majoriteten vill ha mångfald av hudfärg och inte av exempelvis åsikter. Varför är det så? Varför är hudfärg så viktigt?

Och varför är kön en så viktig del i ett bolag? Borde inte kompetensen vara det primära? Många företag trycker på att exempelvis få in en större andel kvinnor på tjänstemannasidan.

Om framgångsfaktorn är män som är födda i Stockholm i ett privat bolag får de garanterat kritik från feminister och vänsterfolk. Är kritiken befogad?

Admin får gärna flytta tråd om det är lämpligare någon annan stans
__________________
Senast redigerad av AldoRaine 2017-10-18 kl. 08:57.
Citera
2017-10-18, 08:59
  #2
Medlem
Webbianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det ligger i tiden att arbeta med mångfald och jämställdhet i bolag.

Men jag är av den uppfattningen att majoriteten vill ha mångfald av hudfärg och inte av exempelvis åsikter. Varför är det så? Varför är hudfärg så viktigt?

Och varför är kön en så viktig del i ett bolag? Borde inte kompetensen vara det primära? Många företag trycker på att exempelvis få in en större andel kvinnor på tjänstemannasidan.

Admin får gärna flytta tråd om det är lämpligare någon annan stans

För att hudfärgen syns och det är det enda som räknas.

Kön är viktigt pga feminism. Kvinnor har blivit lurade till att ogilla män, man sätter en kil mellan könen för att de ska leva singlar och jobba separat. Mer skattemedel. Betamännen/white knights ska signalera om hur goda medmänniskor de är och komma till kvinnors räddning genom att ta feministers parti. Resulterar till att kvinnor ligger med alforna medan feminist-männen (som numera är mer lika flator än män) runkar i ett hörn.
Citera
2017-10-18, 09:10
  #3
Medlem
Det sprids en feministisk myt att det ökar vinsten att anställa kvinnor och mörkhyade.

Samma myt styr ju samhället i stort, att massiv import av mörkhyade och muslimer förbättrar samhället.

Det finns naturligtvis inga belägg för det ovan, utan det råder masspsykos bland de styrande idag.

Det rika Europa och dess företag skapades av män, vita äldre kloka män med hög moral.

Osannolikt att bättre resultat kommer uppnås av att dessa män byts ut mot unga kvinnor och illojala utlänningar som drivs av egen girighet.
Citera
2017-10-18, 10:39
  #4
Medlem
AldoRaines avatar
Jag har inget emot kvinnor, men varför detta fokus på jämställdhet? Kan någon förklara hur ett kön spelar roll för ett framgångsrikt företag?

Är det en myt eller finns det evidens som visar på att bolag är mycket mer välmående med mångfald av hudfärg och kön
Citera
2017-10-18, 11:26
  #5
Medlem
Det finns viss evidens för att kvinnor i genomsnitt är mer risk averta än män (dels i form av psykologiska tester men även i studer av faktiskt sparande).

De kan ju vara en bra egenskap att balansera med. Men som vanligt är ju de individuella skillnaderna mkt större, så de logiska borde vara att söka på egenskapen direkt än att gå över en ganska svagt korrelerande variabel somkön.

Förebilder är väl den vanligaste förklaringen annars, typ som svenska tennis undret.

Identitetsvänster har ju inte mkt att tillföra, dom ser ju inget värde i ftgande egentligen. Utan bara som en projektionsyta för sina feministiska eller postkoloniala (substanslösa) makt analyser.
Citera
2017-10-18, 11:44
  #6
Medlem
Enkelt svar: pk.

Beroende på kan det vara bra med båda könen i en främst heterosexuell miljö. Att variera hudtoner är bara löjligt.
Citera
2017-10-18, 12:55
  #7
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Enkelt svar: pk.

Beroende på kan det vara bra med båda könen i en främst heterosexuell miljö. Att variera hudtoner är bara löjligt.

Som hetrosexuell man är det så klart mycket roligare att gå till jobbet om det finns sexiga kvinnor att vila ögonen på. Nu blir väl en del kränkta antar jag. Själv skulle jag bli glad och smickrad om någon kvinna sa detsamma om mig som man.

Är man glad på jobbet presterar man bättre. Så visst finns det fördelar med jämställdhet
Citera
2017-10-18, 14:04
  #8
Medlem
Webbianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag har inget emot kvinnor, men varför detta fokus på jämställdhet? Kan någon förklara hur ett kön spelar roll för ett framgångsrikt företag?

Är det en myt eller finns det evidens som visar på att bolag är mycket mer välmående med mångfald av hudfärg och kön

Om företag hade fungerat bättre med mångkultur och inkvoterade kvinnor så hade kapitalismen skött det där själv.

Enligt kommunister är företag så giriga och utnyttjar folk, men tydligen verkar alla har förbisett värdet av kvinnor och negrer i bolagsstyrelsen.

Sedan att kvinnor skulle tjäna mindre och utföra samma jobb, varför anställer inte bara företag kvinnor? Där har vi svaret på frågan. Snarare att man betalar lika mycket eller mer med en anställd som är osäker.
Citera
2017-10-18, 15:18
  #9
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Om företag hade fungerat bättre med mångkultur och inkvoterade kvinnor så hade kapitalismen skött det där själv.

Enligt kommunister är företag så giriga och utnyttjar folk, men tydligen verkar alla har förbisett värdet av kvinnor och negrer i bolagsstyrelsen.

Sedan att kvinnor skulle tjäna mindre och utföra samma jobb, varför anställer inte bara företag kvinnor? Där har vi svaret på frågan. Snarare att man betalar lika mycket eller mer med en anställd som är osäker.

Du har en väldigt bra poäng med kapitalismen och korrelationen kring kvinnor och mångkultur
Citera
2017-10-18, 18:12
  #10
Medlem
Det är ett sätt för våra politiker att smita undan ansvaret för en havererad invandringspolitik. Man lägger helt enkelt över ansvaret för integrationen på företagarna och får på köpet en syndabock som man skylla på när det går åt skogen. Jag skulle personligen aldrig våga anställa någon där man riskerar att hamna i långa dyra diskrimineringsprocesser, om man blir tvingad att friställa.
Citera
2017-10-18, 23:20
  #11
Medlem
Kolla Disney filmer de brukar statuera exempel. En mörk kille, en kines tjej och någon brunhårig amerikan. Jag håller på att kräkas av allt detta. Vi får se hur jorden utformas nu om det skulle blir krig. Då lär vi inte ha tid med sånt här skit. Att vi bara lägger fokus på sånt här.
Om de ska vara så jävla jämlikt så skall man ju inte dela in kvinnor och män när de gäller idrott, om vi är så lika. Jag såg en dansk affisch på bara blonda flygvärdinnor och en vit kapten för ett bolag. Hade det varit Sverige så hade den reklamen blivit bannlyst.
Citera
2017-10-19, 08:53
  #12
Medlem
Varje tidsera har sin ”masspsykos”. Ett tag var det kommunismen, sedan ett tag var det
nazismen och nu skall det tydligen vara röd feminismen.

Det är svårt för företagen att gå emot denna masspsykos, se bara vilket ramaskri
det blir hos dom som pratar om ”det fria ordet”. Minsta avsteg ifrån ideologin
och första sidorna är fyllda med stora svarta rubriker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback