Citat:
Ursprungligen postat av
cateatdog
Jag är 40 och ser mig som en semi-gubbe. Ska inte på någotvis försvara Martin Timell, Virtanen eller i mig själv för vad som gjorts.
Kan man inte diskutera anledningar så går det inte att lösa problemen.
jag är 40 ...MT och Virtanen äldre.
Min OCH deras tonår var fyllda av rockikoner som skröt om sprit, sex, droger och rocknroll.
Min tonår såg ut som att man gick ut och hånglade ...drog handen innanför linnet och hon tog bort den - det va ett spel då. IDAG är den bilden helt skev ...inget man gör.
tjejerna kunde inte va villiga offentligt för dom fick en stämpel som slampa. Det var ett spel för när man var ensamma så var det på lika villkor ...Ett nej var inget nej då - det låter och känns fel men så var det. Det fanns ju givetvis en gräns då med men....
under denna tiden då grupies flödade lika mycket som sprit, sex och rocknroll växte MT och Virtanen fram som unga media-ikoner.
Självklart så blir tjejerna smickrande av deras närvaro. Tror dessa levde som vilken manlig rock-idol som helst ...allt blir serverat. sprit, sex och droger.
Vilken ung man som helst Skulle få en skev bild om verkligheten då när tom en annan gick över gränsen.
Som ett exempel så skrev Lemmy från Motörhead en bok - En ikon ...idol som dog avgudad.
Knark, sprit och fitta - HIEL skriker världen och RIPPar att han lämnar jordelivet.
Han lixom MT och Virtanen hade ju en status ...den ÄR jävligt sunkiga MEN det finns förklaringar.
Var ju inte helt otippat när man gick in idag att dom typ första 5 trådarna under "akutella ämnen" så sitter hela sd-läktaren i samma bastu, fulla av testosteron med hårda kukar, fast helt utan insikt.
Någonstans så sitter det ofrivilligt i generna att man ger en ryggdunk och en kådis till grabben men ett kyskhetsbälte och utegångsförbud till dottern - det krockar som fan !
Vi gubbar/pappor måste styra upp oss...
Kanske jag är naiv - kanske alla anklagelser från Metoo-fenomenet har den fasansfulla innebörd som kollektivet sammanfattar. Men då vill jag bara stänga av. Jag känner människovärdet sippra från kroppen, och dränera mycket av det jag är uppfostrad till att representera.
Jag har sett min femtioårsdag passera, och tillhör en av de första generationerna män som fostrades i dåtidens sk. unisex-samhälle. (Läs version 1.0 av jämlikhet). Lika kläder åt alla, samma leksaker och lika behandling. Och med det en virtuell brödkavel i skallen om att INTE tafsa, att respektera ett nej som ett nej, och självklart att inte bruka våld, tvång eller någon form av manipulation som krockar med ovan.
Nu omkullkastas allt. Genom att ha fötts med penis kommer svallvågor som svårligen går att värja sig emot. Guilt by association. Från mitt perspektiv, en anklagelse som gör att jag kryper allt längre in i min isolering som vit medelålders man, och utan annan inblandning i dramat än att vara just MAN, betraktar jag på avstånd en katastrofal polarisering mellan könen.