• 1
  • 2
2017-10-19, 23:44
Medlem
cateatdogs avatar
Jag är 40 och ser mig som en semi-gubbe. Ska inte på någotvis försvara Martin Timell, Virtanen eller i mig själv för vad som gjorts.

Kan man inte diskutera anledningar så går det inte att lösa problemen.

jag är 40 ...MT och Virtanen äldre.

Min OCH deras tonår var fyllda av rockikoner som skröt om sprit, sex, droger och rocknroll.

Min tonår såg ut som att man gick ut och hånglade ...drog handen innanför linnet och hon tog bort den - det va ett spel då. IDAG är den bilden helt skev ...inget man gör.

tjejerna kunde inte va villiga offentligt för dom fick en stämpel som slampa. Det var ett spel för när man var ensamma så var det på lika villkor ...Ett nej var inget nej då - det låter och känns fel men så var det. Det fanns ju givetvis en gräns då med men....

under denna tiden då grupies flödade lika mycket som sprit, sex och rocknroll växte MT och Virtanen fram som unga media-ikoner.

Självklart så blir tjejerna smickrande av deras närvaro. Tror dessa levde som vilken manlig rock-idol som helst ...allt blir serverat. sprit, sex och droger.

Vilken ung man som helst Skulle få en skev bild om verkligheten då när tom en annan gick över gränsen.

Som ett exempel så skrev Lemmy från Motörhead en bok - En ikon ...idol som dog avgudad.

Knark, sprit och fitta - HIEL skriker världen och RIPPar att han lämnar jordelivet.

Han lixom MT och Virtanen hade ju en status ...den ÄR jävligt sunkiga MEN det finns förklaringar.

Var ju inte helt otippat när man gick in idag att dom typ första 5 trådarna under "akutella ämnen" så sitter hela sd-läktaren i samma bastu, fulla av testosteron med hårda kukar, fast helt utan insikt.

Någonstans så sitter det ofrivilligt i generna att man ger en ryggdunk och en kådis till grabben men ett kyskhetsbälte och utegångsförbud till dottern - det krockar som fan !

Vi gubbar/pappor måste styra upp oss...
Senast redigerad av cateatdog 2017-10-20 kl. 00:14.
Citera
2017-10-19, 23:59
Medlem
Jofs avatar
Ja, det är på FB man hittar de riktiga mansgrisarna. Du har kommit rätt.

Redan i skolan i femman klämde vi - jag, tjejerna på brösten antingen dom ville det eller ej. Men nu har jag slutat med det. För egen del.
Och tur är väl det.
Citera
2017-10-20, 00:19
Medlem
Webbianas avatar
Jag finner det intressant hur involverade betamän är i "metoo"-draman. Du beter dig som en kvinna, sluta bara.
Citera
2017-10-20, 00:33
Medlem
wowvadintressants avatar
Det är klart att det skapar kognitiv dissonans när brudarna säger en sak men sedan gör en annan. Jag är naturligtvis, som de flesta andra, emot våldtäkt och sexuella trakasserier, men vi ska inte låtsas som om gränserna är särskilt tydliga. Identitetspolitik är jävligt farliga grejer. Strålkastarna har riktats emot just män i det post-modernistiska Sverige och det har ännu inte nått sin kulmen.

Låt oss tala om män, men låt oss även tala om kvinnor.

Kvinnor säger att de vill ha en man som "vågar tala om känslor" och vara blödig och i stora drag bete sig som en kvinna. När det kommer till krogen så tänder hon dock på mannen med självförtroende, pengar och hög social status. Kognitiv dissonans uppstår i hennes hjärna och det är hans fel, på något sätt.

Kvinnor vill kunna ligga med hur många män som helst utan konsekvenser. Om hon blir gravid är det den för henne tidigare okände mannens ansvar att ta hand om barnet eller åtminstone ge henne bidrag i arton år. Skulle hon vilja mörda mannens ofödda barn har han ingenting att säga till om, det är ju hennes kropp. Om hon skulle ångra samlaget och hon inte skrivit på ett kontrakt i förväg ska det dessutom räknas som våldtäkt och det är hans fel.

Kvinnor vill tjäna lika mycket som män men väljer i världens mest jämställda land ändå att, givet det helt fria valet, ta yrken inom vård, skola, etc. Det är mannens fel. Att hon inte slåss för att arbeta inom KVV och sophämtning är irrelevant, för hon ska helst sitta i styrelsen på ett multinationellt företag så fort hon sätter foten innanför dörren. Mannen måste "ge plats". Han förtrycker henne genom sin blotta natur.

Kan det vara så att män och kvinnor är biologiskt olika från bröjan och inte samhällsstrukturellt betingade roller som någon elak cigarrökande pamp har inbillat oss? Kan det vara så att män och kvinnor ska våga vara maskulina respektive feminina för att kunna komma överens, istället för att låtsas som om vi är något annat än vad vi alltid har varit?

Så visst, vi kan prata om män, men det pratas redan om män. Låt oss prata om kvinnor också.
Citera
2017-10-20, 00:40
Medlem
Inse att ni alla är jävla äckliga pedofilpervos.

Kyskhet för helvete!
Citera
2017-10-20, 00:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Snacka om dig själv. Är också ca 40 och vet att detta alltid varit fel. Har aldrig tafsat på en kvinna men blivit tafsad på av kvinnor. Det handlar inte om män eller kvinnor som grupp det handlar om enskilda svin vare sig dessa är av manligt eller kvinnligt kön.
Citera
2017-10-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Det är klart att det skapar kognitiv dissonans när brudarna säger en sak men sedan gör en annan. Jag är naturligtvis, som de flesta andra, emot våldtäkt och sexuella trakasserier, men vi ska inte låtsas som om gränserna är särskilt tydliga. Identitetspolitik är jävligt farliga grejer. Strålkastarna har riktats emot just män i det post-modernistiska Sverige och det har ännu inte nått sin kulmen.

Kvinnor säger att de vill ha en man som "vågar tala om känslor" och vara blödig och i stora drag bete sig som en kvinna. När det kommer till krogen så tänder hon dock på mannen med självförtroende, pengar och hög social status. Kognitiv dissonans uppstår i hennes hjärna och det är hans fel, på något sätt.

Kvinnor vill kunna ligga med hur många män som helst utan konsekvenser. Om hon blir gravid är det den för henne tidigare okände mannens ansvar att ta hand om barnet eller åtminstone ge henne bidrag i arton år. Skulle hon vilja mörda mannens ofödda barn har han ingenting att säga till om, det är ju hennes kropp. Om hon skulle ångra samlaget och hon inte skrivit på ett kontrakt i förväg ska det dessutom räknas som våldtäkt och det är hans fel.

Kvinnor vill tjäna lika mycket som män men väljer i världens mest jämställda land ändå att, givet det helt fria valet, ta yrken inom vård, skola, etc. Det är mannens fel. Att hon inte slåss för att arbeta inom KVV och sophämtning är irrelevant, för hon ska helst sitta i styrelsen på ett multinationellt företag så fort hon sätter foten innanför dörren. Mannen måste "ge plats". Han förtrycker henne genom sin blotta natur.

Kan det vara så att män och kvinnor är biologiskt olika från bröjan och inte samhällsstrukturellt betingade roller som någon elak cigarrökande pamp har inbillat oss? Kan det vara så att män och kvinnor ska våga vara maskulina respektive feminina för att kunna komma överens, istället för att låtsas som om vi är något annat än vad vi alltid har varit?

Så visst, vi kan prata om män, men det pratas redan om män. Låt oss prata om kvinnor också.

Mycket bra skrivet!
Citera
2017-10-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant

Tack! Första vettiga inlägg jag läst i ämnet metoo.

De drivande i metoo försöker sig inte på en ordentlig analys utan det är naiva påståenden om att det är bedrövligt och att män bara ska lära sig att sluta. Ingen pratar om problemet att kvinnor väljer män som har dessa sexistiska egenskaper och att detta ligger djupt i kvinnans natur. Så gott som alla relationer mellan män och kvinnor startar med vad som skulle kunna vara sexuella trakasserier för den som är lättkränkt.

De pojkar och män som tar till sig och faktiskt helt upphör med beteenden som skulle kunna vara sexuella trakasserier går ensamma utan kvinnor.
(FB) En majoritet av killar får inte sex
Senast redigerad av avec 2017-10-20 kl. 01:15.
Citera
2017-10-20, 08:52
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag har genom åren behandlat kvinnor mycket illa. Genom tankar (orena), hänsynslösa och plumpa ord och respektlösa handlingar till indirekt negativ påverkan gentemot kvinnorna, genom att ha konsumerat relativt stora mängder porr. (Har aldrig betalat med pengar för porr tror jag (kanske en tidning) men väl bidragit till dess esxistens på andra sätt) (Jag har tagit mycket skada (försämring) av mitt porrtittande inser jag nu på många sätt, ack så lömska och till en början ganska omärkbara för mig) Jag saknade förståelse för hur det påverkade mig. Kunde" inte tänka eller försöka förstå.

Det började väl med att jag retade tjejer och killar med för den delen men nu pratar vi om kvinnorna och några av dem kunde jag utnyttja för att låna pennor i skolan när jag glömt min osv. Jag kunde sparka på en tjej på skämt vilket hon förstod då grep en lärare in och tyckte inte det var ok att ens på skämt sparka mot en tjej, vilket jag förstår nu.

Jag har tagit tjejer på bröst/bak och berömt fina bröst/rumpor/fysik.
Har mobbat en tjej för hon var kort. Har kallat tjejer för horor och fittor utan egentlig anledning. (Finns ingen ursäkt)
Jag har velat ha sex och blivit sur när hon inte velat.

Jag har hjälpt en tjej och ville ha sex med henne som tack.
Jag har sagt väldigt elaka saker till tjejer.

Jag vet inte varför jag trodde jag kunde bete mig lite som jag ville men det spelar egentligen ingen roll. Jag har betett mig mycket illa och det kan inte rättfärdigas.

Jag kan och vill vara så bra man som möjligt nu och känner djup ånger för mina handlingar.
Jag har vart dum mot min kära mamma och plågat henne.
Jag är nu rehabiliterad och har fått lida mycket (med all rätt) och är tacksam för att jag kunnat lida och förstå mina fel.

Förlåt mig, kvinnor. Nu räcker det! Jag har säkerligen missat nåt.. Saknar ännu mycket förstånd.
Man har jobbat mycket med mig. Tack för alla goda avsikter..
Senast redigerad av Ryggradslus 2017-10-20 kl. 09:02.
Citera
2017-10-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag är 40 och ser mig som en semi-gubbe. Ska inte på någotvis försvara Martin Timell, Virtanen eller i mig själv för vad som gjorts.

Kan man inte diskutera anledningar så går det inte att lösa problemen.

jag är 40 ...MT och Virtanen äldre.

Min OCH deras tonår var fyllda av rockikoner som skröt om sprit, sex, droger och rocknroll.

Min tonår såg ut som att man gick ut och hånglade ...drog handen innanför linnet och hon tog bort den - det va ett spel då. IDAG är den bilden helt skev ...inget man gör.

tjejerna kunde inte va villiga offentligt för dom fick en stämpel som slampa. Det var ett spel för när man var ensamma så var det på lika villkor ...Ett nej var inget nej då - det låter och känns fel men så var det. Det fanns ju givetvis en gräns då med men....

under denna tiden då grupies flödade lika mycket som sprit, sex och rocknroll växte MT och Virtanen fram som unga media-ikoner.

Självklart så blir tjejerna smickrande av deras närvaro. Tror dessa levde som vilken manlig rock-idol som helst ...allt blir serverat. sprit, sex och droger.

Vilken ung man som helst Skulle få en skev bild om verkligheten då när tom en annan gick över gränsen.

Som ett exempel så skrev Lemmy från Motörhead en bok - En ikon ...idol som dog avgudad.

Knark, sprit och fitta - HIEL skriker världen och RIPPar att han lämnar jordelivet.

Han lixom MT och Virtanen hade ju en status ...den ÄR jävligt sunkiga MEN det finns förklaringar.

Var ju inte helt otippat när man gick in idag att dom typ första 5 trådarna under "akutella ämnen" så sitter hela sd-läktaren i samma bastu, fulla av testosteron med hårda kukar, fast helt utan insikt.

Någonstans så sitter det ofrivilligt i generna att man ger en ryggdunk och en kådis till grabben men ett kyskhetsbälte och utegångsförbud till dottern - det krockar som fan !

Vi gubbar/pappor måste styra upp oss...

Kanske jag är naiv - kanske alla anklagelser från Metoo-fenomenet har den fasansfulla innebörd som kollektivet sammanfattar. Men då vill jag bara stänga av. Jag känner människovärdet sippra från kroppen, och dränera mycket av det jag är uppfostrad till att representera.

Jag har sett min femtioårsdag passera, och tillhör en av de första generationerna män som fostrades i dåtidens sk. unisex-samhälle. (Läs version 1.0 av jämlikhet). Lika kläder åt alla, samma leksaker och lika behandling. Och med det en virtuell brödkavel i skallen om att INTE tafsa, att respektera ett nej som ett nej, och självklart att inte bruka våld, tvång eller någon form av manipulation som krockar med ovan.

Nu omkullkastas allt. Genom att ha fötts med penis kommer svallvågor som svårligen går att värja sig emot. Guilt by association. Från mitt perspektiv, en anklagelse som gör att jag kryper allt längre in i min isolering som vit medelålders man, och utan annan inblandning i dramat än att vara just MAN, betraktar jag på avstånd en katastrofal polarisering mellan könen.
Citera
2017-10-20, 10:27
Medlem
Utmedpackets avatar
Kul för den redan överbelastade polisen att utreda alla anmälingar som kommer in nu, kanske 2-3% av dessa har hänt. Nu söker man syndabockar från förr i hopp om att få stora ersättningar. tagga ner ffs.!
Citera
2017-10-20, 11:12
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, det är på FB man hittar de riktiga mansgrisarna. Du har kommit rätt.

Redan i skolan i femman klämde vi - jag, tjejerna på brösten antingen dom ville det eller ej. Men nu har jag slutat med det. För egen del.
Och tur är väl det.

Mm. Som barn och ung lär man sig det sociala spelet genom trail and error. Det du nämner är error. Visst är det ett sunkigt sätt, men hur ska barn och unga lära sig? Ska staten skriva en instruktion, en läroplan? Knepigt det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in