Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-10-23, 18:30
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Du verkar ha en hel del problem att följa tråden i ett samtal. Europe sa inte att de flesta kvinnor saknar logik och vetenskapligt tänkande, han sa att andra sa det. Han frågade sedan om du ville att han skulle göra som du förespråkar i denna tråden, alltså att sluta påpeka att det inte gäller samtliga kvinnor. Sen råkar det ju faktiskt vara så att de som säger att kvinnor saknar logik och vetenskapligt tänkande har fel. Självklart har även kvinnor det, skillnaden är bara att de generellt är sämre på det än män.

Eurpes hela inlägg:

"Så när folk argumenterar för att man borde dra in den kvinnliga rösträtten, sluta ge kvinnor tillgång till högre utbildning, samt sluta ge kvinnor samhällsviktiga poster, eftersom kvinnor är oförmögna att tänka mer vetenskapligt och logiskt, samt saknar förmåga att ta ansvar för sina handlingar, så borde jag sluta att invända att det inte gäller alla kvinnor, utan att det finns undantag till den regeln?

För trots allt gäller ovanstående för nästan alla kvinnor, medan det definitivt inte är sant att ens en majoritet av alla nazister har avrättat någon eller att en majoritet av alla män begår sexuella övergrepp."


Missa du det sista (det jag fetat)?

Och nej, de är inte "generellt" sämre på det....
Finns ingen som helst vetenskaplig forskning som antyder att kvinnor skulle vara mindre logiska än män. Det är idel fördomsfullt skitsnack om kvinnor och lika fördomsfullt försök till upphöjande av män.
Vänligen fatta detta.


Citat:
Självklart vet jag vad bellkurvor, normalfördelning, stokastiska variabler, varians, standardavvikelse, chi-två test, etc är. Du och jag har pratat om intelligens fördelningen mellan könen i tidigare trådar. Jag förstår inte varför du försöker rätta mig, jag håller ju med dig, jag skrev ju "ja". Jag enbart lägger till andra halvan av samma fakta, som du valde att utelämna. Att påpeka att de smartaste individerna uteslutande består av män gör inte faktumet att de dummaste individerna består uteslutande av män mindre sant.

Och vilken "poäng" vill du alltså dra av att göra detta?
1. Tror du jag inte har kunskap om den övre halvan av IQ och könsfördelnignen där?
2. Och tillförde detta just denna diskussion något av innehåll?



Citat:
När man nu då alltså tar hänsyn till hela konceptet, så ser du att det finns ingen anledning alls att påstå som du gör, att det större antalet korkade män skulle påverka hela gruppen mäns förmåga att tänka logiskt eller vetenskapligt, eftersom det finns ett lika stort överskott av män bland de intelligenta.

Och är det detta jag kanske har påstått? Läs om det jag skrivit igen tack.

Jag pratar inte om HELA gruppen män, jag pratar om den del som ligger lägst i IQ och som alltså är den enda grupp som är av intresse i frågan...vilket kön har de minst logiska.




Citat:
Så, där har jag rättat till din felaktiga "kvinnliga logik" som du så spydigt skröt om.


och så nu har jag korrigerat din dåliga läsförståelse.

Citat:
EDIT: Ser nu att båda dina citeringar var till samma person och han visst det säger att de flesta kvinnor saknar det, i andra citatet. Ser även att jag missförstod dig, du talar inte om gruppens förmåga till logiskt tänkande, utan antalet individer. I så fall blir det ju lite av en svårare fråga. Ja, bland de mest korkade finns det bara män, och dessa kan man nog anta vara dåliga på logiskt tänkande. Men sedan måste man ta hänsyn till att logiskt och vetenskapligt tänkande inte är samma sak som IQ. De korrelerar antagligen en hel del, men det är ju möjligt att även män med lågt IQ är bättre på logiskt tänkande än kvinnor med samma låga IQ. Då skulle det ju kunna vara så att även de med lägst IQ, dvs det området som är uteslutande män, ändå tänker mer logiskt och vetenskapligt än de dummaste kvinnorna (som alltså kommer först en liten bit till höger på kurvan).

Jag säger inte att det är så, men jag säger att möjligheten finns. Eftersom möjligheten finns så blir ju inte ditt argument vattentätt och därför går det ju inte säga om du har rätt eller inte.

Se där nu såg du det själv
Eloge att du kör en edit...
( men jag orkar inte gå upp och ändra)
Sen nej...eftersom IQ faktiskt är en mätare av just logiskt tänkande så är det inte möjligt att män med lägre IQ plötsligt skulle ha mer logisk förmåga.
eller hur?

Tror du får nog bara acceptera att ja! kvinnors hjärnor har en hel del logisk förmåga, ungefär samma mängd i sin helhet som män har i sin helhet.

Kvinnor är inte alla gånger lika tränade i ex, det som vi vanligen associerar med logik nämligen naturvetenskapliga ämnen och matte och teknik ex. Men nu är inte all logisk förmåga enbart kopplat till dessa områden och inte så lite fördomsfullt enbart koppla logik till dessa. Vi använder ju logik i allt nästan.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-10-23 kl. 18:43.
Citera
2017-10-23, 19:12
  #74
Medlem
"Det går inte att säga ”Inte alla män!” – inte så länge alla kvinnor vittnar om samma sak."
KVINNOR I TURKIET JA.Där är ju kvinnosynen ett antal århundraden efter Sverige.
https://www.dn.se/arkiv/kultur/bjorn...-om-samma-sak/
Pedofili är ju även lagligt i Turkiet numera "Tidigare har sex med personer under 15 år varit olagligt. Men det nya beslutet innebär att barn kan betraktas som sexuellt myndiga om de uttrycker samtycke till sex."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...rgrans-for-sex
Citera
2017-10-23, 22:08
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Få se nu vad har vi just nu i det svenska samhället...förlåt hela världen!
Jepp en enorm våg av kvinnor som berättar om sina upplevelser av kränkande män/ och en manlighet där detta uppenbart är "comme il faut".

Svar på det från FB- mobben

ja gissa 3 ggr..

- Inte ALLA män!
- Det är så ssyyyyyyyynd om oss!
- Kvinnor ljuuuuuger!

I det oändliga.

Är det ett lämplig respons på x antal miljoner kvinnors berättelser?
ja eller nej?

Du är jävligt tröttsam med din skeva syn på verkligheten.

Dessutom kan man undra varför miljoner kvinnor hållit käften i alla dessa, år och plötsligt nu träder fram när det blev trendigt att göra det. Om en kvinna beklagar sig på nätet så kommer det genast 10 st white knight män till hennes undsättning. Ändå vågar inte kvinnor prata eller säga ifrån?

Vad är sveriges kvinnor för jävla förlorare egentligen, om det nu är så att de låter sig köras över gång på gång, och aldrig vågar agera självständigt utan alltid måste ha stöd av en grupp för att våga göra något?
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-10-23 kl. 22:14.
Citera
2017-10-24, 12:16
  #76
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och vad lägger just du mean me i ordet "horor" för det är ju inte alltid människa som prostituerar sig för pengar som åsyftas, eller hur? så definiera det först, så ska jag svara.
Jag är så gammal att hora bara har en betydelse, prostituerad, att ligga med en person mot (kontant) betalning.
Citat:
Sen "ligga sig till fördelar" what?
Vem ligger sig inte till fördelar? En glad, avslappnad, lyckligjord partner, vad är inte "fördelaktigt" med detta?
Då är det säkert många av kvinnorna som legat med den där filmproducenten som inte borde klaga då...
Citat:
Nej!! jag vill att alla män ska ta tag i detta. NU! eftersom det är ett icke acceptabelt problem/ beteendemönster som drabbar alla, även män, och samhällen i sin helhet .
Att män ev, känner kollektiv skuld hjälper ju först när denna skuld tar form av aktivt handlande.
Man handlar när man ser det.
Känner jag någon skuld som man över det?
Inte det minsta.
Det är ett problem för förövaren och för folk som inte har ingripit, jag gör det jag kan när det sker men känna någon skuld för att förövaren var en man?
Finns inte på kartan att fabricera krokodiltårar.
Citat:
Vidare Mean Me ( kanske mer svar på din fråga)
så bör du suga en stund på detta:

Är det ett reellt objektiv problem för mänskliga samhällen att vissa utsätter andra för sexuella brott/ våld av varierande grad? är detta negativt? ja eller nej?
Nu är jag nihilist så jag kan inte svara personligen på den frågan utan det får var och en som tycker sig vara drabbad svara på själv. Men samhället i stort verkar se det som ett allvarligt problem när det uppmärksammas annars kanske inte så mycket utan många gånger försöker man skjuta det under mattan. De gånger jag "drabbades" när jag jobbade som dörrvakt i min ungdom har jag mest ryckt på axlarna. En klapp i rumpan eller på kuken eller en stulen kyss är inget att bry sig om. Man tappar mest bara respekten för den brud som gjorde det om hon trodde jag skulle ta åt mig det.

I mitt företag rådde det nolltolerans mot alla beteenden som kunde uppfattas som kränkande dock. Lite svårt för mig som nihilist att avgöra alla gånger men det finns som tur var jätteduktiga konsulter man kan ta hjälp av för att upprätta en uppförandepolicy och den uppskattades mycket vad jag förstod av mina anställda.
Citat:
Är det ett reellt objektiv problem för mänskliga samhällen att man accepterar halva den mänskliga arten sin rätt till egen sexualitet? är detta negativt? Ja eller nej?
Förstår inte frågan om jag skall vara ärlig.
Det är ett syftningsfel någonstans i den som gör det oklart vad du menar.
Citat:
Vilket "problem" bör vi alltså prioritera som samhälle?
Ser inget som motsäger det jag hävdar i det du givit att kollektivt skuldbeläggande är bara jättefel.

Som vanligt vill du inte vara rak i debatten utan kommer med en massa snömos.
Kollektivt skuldbeläggande och krav på kollektivt agerande utifrån ett oklart orsakssamband blir helt fel. Drar man konsekvenserna långt nog blir det som jag påvisar ditt fel Merapi att dessa personer som utför dessa handlingar har fåtts att tro att deras beteende och handlingar är rätt för att du låtit kvinnor som säljer sex och kvinnor som ligger med chefer för främjande av sin karriärs skull komma undan med det och därmed främjat den kulturen.

Låter inget vidare va?

Och ja det är lika fel att resonera så, som att du vill att män generellt skall skuldbeläggas.
Ett modernt rättssamhälle funkar inte så.
Pöbeln däremot gör det.
För dem går vilka argument hur dåliga de än är bra att använda, så länge det tjänar deras syften senare konsekvenser är egala.

Ta t.ex "Martin Timell-skandalen", där får nu pöbeln sitt lystmäte tillgodosett nu när han försvinner ur rutan för gått.
Men vart det rätt?

Nej imho.

De verkliga skyldiga till att det vart som det vart kommer gå helt fria.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6804796

Det hade varit en enkel sak att stävja detta i sin linda.
Man hade tagit herr Timell åt sidan vid första incidenten och frågat honom vad fan han tror sig hålla på med? Sedan förklarar man för honom att detta är den första och sista varningen han får kring beteenden som detta och han kommer att åka ut med huvudet före om det upprepas, sedan informerar man det hela uppåt och skickar iväg Timell på en kurs om hur man uppträder mot andra människor så han förstår frågans allvar och frågan är sedan i de allra flesta fallen utagerad för gått.

Men man valde att ha överseende med hans agerande och köpa sig ur problemen genom att erbjuda drabbade högre lön. Detta är på 2000-talet...

Detta är dock inte ett problem pga ett patriarkat eller någon annan löjlig feministterminologi utan "bara" ett bevis på svagt ledarskap och vänskapsband som sätts framför lojaliteten mot företaget. Men trots att detta hade inslag av sexuella trakasserier kommer ingen av alla de drabbade kändisar som skrivit under #metoo att bojkotta TV4 fast de uppträtt bedrövligt och cheferna har känt till detta i 20?!? års tid utan att vidta åtgärder.

För det är så med pöbeln och deras lösningar på problem och ansvarsutkrävande, bara blod flyter oavsett vilkens så tillfredsställs deras blodtörst.

Alla dessa feministtjejer kommer med glädje ställa upp för TV4 i deras nöjesprogram och promota senaste skivan i nyhetsmorgon med glädje fast chefer som under 20 års tid sopat sexuella övergrepp under mattan jobbar där helt opåverkade av all det elände de ställt till för de drabbade och den stora kränkning kan jag tänka mig som det innebär att en anmälan till ansvarig chef resulterar till att man blir behandlad som något billigt som kan köpas till tystnad eller ändå värre resulterat i att man fått sparken.

Men att reagera här och ta ett personligt ansvar i detta nuet innebär en personlig uppoffring och kan kosta pengar så någon bojkott / bojkottkrav mot TV4 får vi inte se där. Bättre då att skuldbelägga män som grupp, billigare definitivt. Oklart till vilken nytta mer än medial. Men pöbeln är som den är.
Dock heder till Peter Jihde som lyfte frågan om kravet på deras avgång. Alltid tyckt han varit en jäkla fjant men han har tydligen stake i sig, dock alltid trevligt att bli motbevisad till det bättre, nu får vi i alla fall se hur lång den staken är.

Själv kommer jag spärra TV4 på TVn och i ungarnas mobiler och datorer för de under 18 de äldre är myndiga och får göra som de vill, tills de rensat ut ansvariga chefer. Kommer bli ett jävla liv men den konflikten får man ta om man vill kunna se sig själv i spegeln, och här hemma blir det som jag säger när jag sätter ner foten, de ytterst få gånger jag gör det. Vad kommer du göra?
__________________
Senast redigerad av MeanME 2017-10-24 kl. 12:22.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback