Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-24, 21:42
  #1
Avstängd
Paris24s avatar
Den största brottsling som kommit fram av metoo verkar vara M*rtin Timell. Det verkar alltså inte finnas särskilt mycket att hämta därute i form av allvarliga kränkningsbrott. Jag har sett några kvinnor berätta på TV t.ex Michelle Obama som i ett tal berättar att hon blev trakasserad: någon tittade för länge på henne. Eller Megyn Kelly som blev trakasserad av sin chef som sa "Jag tror du har sexiga BHar hemma. Jag skulle vilja se dig i dem". Måste varit tufft för journalisten Kelly att besvara den repliken.

Om det krävs så lite för att metoo:a en man måste det rimligtvis vara sextrakasserier när en kvinna med stor utstående BH går förbi när jag ska äta lunch? Eller i extremt kort kjol eller höga klackar? Det har ju ingen relevans i arbetslivet att framhäva sina bröst eller sina ben. Det har enbart en sexuell anspelning.

Borde man inte helt enkelt metoo-tagga för lättklädda kvinnor på jobbet? Eller var metoo att göra en höna av en fjäder?
__________________
Senast redigerad av Paris24 2017-10-24 kl. 21:42. Anledning: felstav
Citera
2017-10-24, 21:48
  #2
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den största brottsling som kommit fram av metoo verkar vara M*rtin Timell. Det verkar alltså inte finnas särskilt mycket att hämta därute i form av allvarliga kränkningsbrott. Jag har sett några kvinnor berätta på TV t.ex Michelle Obama som i ett tal berättar att hon blev trakasserad: någon tittade för länge på henne. Eller Megyn Kelly som blev trakasserad av sin chef som sa "Jag tror du har sexiga BHar hemma. Jag skulle vilja se dig i dem". Måste varit tufft för journalisten Kelly att besvara den repliken.

Om det krävs så lite för att metoo:a en man måste det rimligtvis vara sextrakasserier när en kvinna med stor utstående BH går förbi när jag ska äta lunch? Eller i extremt kort kjol eller höga klackar? Det har ju ingen relevans i arbetslivet att framhäva sina bröst eller sina ben. Det har enbart en sexuell anspelning.

Borde man inte helt enkelt metoo-tagga för lättklädda kvinnor på jobbet? Eller var metoo att göra en höna av en fjäder?
Så är det naturligtvis. Hela metoo är bara en konspiration för att kvinnor ska få fler likes på facebook. Ärligt talat, kan inte modsen göra en samlingstråd där killar som känner sig lite kränkta av metoo kan skriva av sig? Det dyker ju upp några nya trådar per dag med i princip samma frustration över metoo.
Citera
2017-10-24, 21:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Så är det naturligtvis. Hela metoo är bara en konspiration för att kvinnor ska få fler likes på facebook. Ärligt talat, kan inte modsen göra en samlingstråd där killar som känner sig lite kränkta av metoo kan skriva av sig? Det dyker ju upp några nya trådar per dag med i princip samma frustration över metoo.
Du har rätt.

https://www.flashback.org/t2883871

Någon har reagerat på det också.
Citera
2017-10-24, 22:53
  #4
Medlem
Jiiimboohs avatar
Ifall du inte på allvar känner dig sexuellt trakasserad av lättklädda kvinnor är det off-topic under #metoo. Det kommer bara ses som trams och att du nervärderar kvinnor som blivit trakasserade på riktigt. Jag gissar att du inte på allvar känner dig kränkt eller ofredad av en lättklädd tjej.
Citera
2017-10-24, 23:58
  #5
Medlem
-Andreas-s avatar
Nej.
För ett dygn sedan hade jag ingen aning om vad hasch tag MeToo betydde, men har nu förstått att det handlar om flickor/tjejer/kvinnor som vågar gå ut med att de har blivit sexuellt ofredade, något de kanske aldrig hade gjort om just såna artiklar om TM, FV, LB osv, inte hade kommit fram i ljuset nu.

Så, nej. Dumheter.
Varför använda något som kan hjälpa offer som blivit utsatta för den typen av brott att få hjälp med det de har råkat ut för, till någon slags 'paj kastning' mot oskyldiga människor?
Citera
2017-10-25, 00:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Nej.
För ett dygn sedan hade jag ingen aning om vad hasch tag MeToo betydde, men har nu förstått att det handlar om flickor/tjejer/kvinnor som vågar gå ut med att de har blivit sexuellt ofredade, något de kanske aldrig hade gjort om just såna artiklar om TM, FV, LB osv, inte hade kommit fram i ljuset nu.

Så, nej. Dumheter.
Varför använda något som kan hjälpa offer som blivit utsatta för den typen av brott att få hjälp med det de har råkat ut för, till någon slags 'paj kastning' mot oskyldiga människor?
Tror att TS menar att inga riktiga våldtäktsmän har blivit outade av metoo kanske? profilen på aftonbladet kanske, men det valde ju media att tysta ner.

Sen handlade diskussionen om att det visst var "alla män" och underförstått så är det nu bevisat att det handlar om rasism om man till exempel skulle börja diskutera gruppvåldtäkter, vi är bara intresserade av lagom otrevliga övergrepp och igenkännande.

Eller har jag missuppfattat allt?

kan dock förstå att man inte går ut i metoo kampanjen om man har blivit utsatt för en brutal våldtäkt, men det är också det som blir så fel med en så ytlig kampanj
__________________
Senast redigerad av MaricaHase 2017-10-25 kl. 00:20.
Citera
2017-10-25, 00:46
  #7
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Tror att TS menar att inga riktiga våldtäktsmän har blivit outade av metoo kanske? profilen på aftonbladet kanske, men det valde ju media att tysta ner.

Sen handlade diskussionen om att det visst var "alla män" och underförstått så är det nu bevisat att det handlar om rasism om man till exempel skulle börja diskutera gruppvåldtäkter, vi är bara intresserade av lagom otrevliga övergrepp och igenkännande.

Eller har jag missuppfattat allt?

kan dock förstå att man inte går ut i metoo kampanjen om man har blivit utsatt för en brutal våldtäkt, men det är också det som blir så fel med en så ytlig kampanj
"Inga riktiga våldtäktsmän"

Nu handlar inte ens #MeToo om direkt våldtäkt, utan att kvinnor blir utsatta för sexuella trakasserier i alla samhällets hörn. Kanske lite tråkigt för flashback eftersom de enbart är intresserade av överfallsvåldtäkter gjorda av invandrare.

"Ytlig kampanj"
Vad exakt menar du med det? Är sexuella trakasserier utöver brutala våldtäkter inte nämnvärt, eller vad försöker du förmedla här?
Citera
2017-10-25, 01:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
"Inga riktiga våldtäktsmän"

Nu handlar inte ens #MeToo om direkt våldtäkt, utan att kvinnor blir utsatta för sexuella trakasserier i alla samhällets hörn. Kanske lite tråkigt för flashback eftersom de enbart är intresserade av överfallsvåldtäkter gjorda av invandrare.

"Ytlig kampanj"
Vad exakt menar du med det? Är sexuella trakasserier utöver brutala våldtäkter inte nämnvärt, eller vad försöker du förmedla här?
Men förklara du då vad det handlar om, du som vet!

Ja det är tråkigt vi har sett hur man tar riktigt löjliga exempel på sexuella trakasserier och får det till att vi har en våldtäktskultur, det är klart att det finns allvarliga exempel också men det drunknar ju i all attention whoring och relativisering.
Citera
2017-10-25, 02:12
  #9
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Men förklara du då vad det handlar om, du som vet!

Ja det är tråkigt vi har sett hur man tar riktigt löjliga exempel på sexuella trakasserier och får det till att vi har en våldtäktskultur, det är klart att det finns allvarliga exempel också men det drunknar ju i all attention whoring och relativisering.
Det handlar om just det du beskriver. Män som anser att kvinnors definition på att bli sexuellt trakasserad är löjlig. Män som känner sig lite kränkta när kvinnor påpekar att det är sunkigt att få sexuella inviter, klapp på rumpan eller andra uttryck av sexuell natur.

Det handlar inte om att du ska tycka synd om en random tjej som blev tafsad på rumpan en gång för tre år sedan. Det handlar om att det händer hela tiden. Varje dag. Det handlar om att vissa tjejer inte ens pallar gå ut på krogen för att killar beter sig sunkigt.

Bara för att det också sker värre saker, som våldtäkter, innebär ju inte att kvinnor borde hålla käften och bara acceptera sunkiga sexuella ofredanden. Men det uppstår ju ett problem här. Kvinnor försöker belysa problematiken att män inte fattar att kvinnor blir utsatta för sexuella ofredanden på daglig basis. Eftersom män just inte fattar det, blir de kränkta eftersom de inte för sitt liv kan se problematiken i att någon fick en klapp på rumpan. Som exempelvis yttrar sig i att de kallar kvinnors exempel för löjliga, eller vill fåna sig genom att jämföra med att kvinnor minsann också trakasserar genom att gå i högklackat.

Det du påstår är att kvinnor nu sysslar med ytligt gnäll. Då är ju frågan om du tycker att de borde ha belyst problematiken på något helt annat sätt, eller om du anser att kvinnor har fel i att de blir utsatta för ofredanden hela tiden. Eller handlar det i stort sett om att du anser att ofredanden och trakasserier inte borde utmålas som ett problem alls?
Citera
2017-10-25, 03:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den största brottsling som kommit fram av metoo verkar vara M*rtin Timell. Det verkar alltså inte finnas särskilt mycket att hämta därute i form av allvarliga kränkningsbrott. Jag har sett några kvinnor berätta på TV t.ex Michelle Obama som i ett tal berättar att hon blev trakasserad: någon tittade för länge på henne. Eller Megyn Kelly som blev trakasserad av sin chef som sa "Jag tror du har sexiga BHar hemma. Jag skulle vilja se dig i dem". Måste varit tufft för journalisten Kelly att besvara den repliken.

Om det krävs så lite för att metoo:a en man måste det rimligtvis vara sextrakasserier när en kvinna med stor utstående BH går förbi när jag ska äta lunch? Eller i extremt kort kjol eller höga klackar? Det har ju ingen relevans i arbetslivet att framhäva sina bröst eller sina ben. Det har enbart en sexuell anspelning.

Borde man inte helt enkelt metoo-tagga för lättklädda kvinnor på jobbet? Eller var metoo att göra en höna av en fjäder?

Jag vill tacka dig TS. Jag tror mig förstå hur du resonerar och jag har en del tankar runt det som jag är öppen med i debattartiklar i press samt på sociala medier. Tystnaden är monumental bland kvinnor i pressen och även i sociala medier där jag ändå kunde tänka mig att mina vänner och bekanta bland kvinnorna skulle ta bladet från munnen och passa på, men nada.

Jag finner det märkligt att dagens kvinnor tycks både acceptera och uppskatta den samtida porren. Jag vet inte huruvida du har tagit del av den nutida porren och vad den går ut på, men utan att vara pryd, frigid, manshatare, osexig eller nunna, så har den gjort en sak klar för mig, den är inte för kvinnor, den verkar för att förnedra, förlöjliga och objektifiera kvinnor på ett mycket ondskefullt sätt.

Metoo är rena rama tramset, en fånighetens kampanj, som kanske ytterst syftar till att förtränga och dölja de verkligt onda krafterna. Många kvinnor hakar på. Kvinnorna hakar på , ofta i syfte att framhäva sina utseenden och sin attraktionskraft. Kvinnorna vill ha den fria sexualiteten utan några som helst gränser, de vill ha sina slibbiga tjejmiddagar och krogkvällar, de kämpar för att se sexiga, utmanande, porriga ut. Och som sagt; de verkar både acceptera och dessutom uppskatta den samtida porren.

Det hela blir extremt dubbelt, då de plötsligt, i en extrem kontrast skriker om respekt, hövlighet, att bli betraktade som jämlikar och medvetna individer. Det vore lite klädsamt om även de som kvinnor kunde börja förhålla sig till sanning och konsekvens. Hur ska de ha det helt enkelt?

Kvinnor deltar väl rent fysisk i porren utifrån väldigt skiftande motiv. Det kan vara ekonomisk och social misär (tex öststatskvinnorna). Det kan vara vilja till "enkla" pengar och uppmärksamhet. Det kan så även vara att vissa kvinnor faktiskt tänder på att förnedras och tar det "eviga" i att detta sedan florerar på nätet även långt efter det att de varit så där kåta. Man vet aldrig riktigt varför tjejer och kvinnor deltar i porrfilmsinspelningar. Det kan, får man inte blunda för, även bero på att de lider av personlighetsstörningar/trauman/missbruk. Jag tror dock att man kan anta att en harmonisk, självmedveten kvinna med självinsikt och självdistans, som dessutom har det ekonomiska tryggat inte känner crawings efter att spela in porr.

Men kvinnor verkar aldrig kunna resonera kring att även kvinnor kan vara svin. Självfallet kan kvinnor vara svin! Men oftast kan man applicera samma förklaringsgrunder på dem som på manliga svin! Svin som svin. Jag drar det till sin spets här, och ser egentligen inte på människor som svin. Jag ser kvinnors roll lika mycket som mäns roll i att porren ser ut som den gör idag. Någon/några måste säga ifrån, att det är inte okej. Vi som inte trivs med "allt som man råkar bli tillfälligt kåt på är bra" måste visa att vissa av oss önskar behärskning och värdighet.

Kvinnor som önskar finna sin rätte man, eller som faktiskt har lyckan att ha funnit sin rätte man, måste visa lite "muskler". De måste , för att vinna respekt och tillit, visa i både teori och handling, att de önskar enbart ha förmågan att attrahera en specielll man, att de är mer än nöjda med att vara till glädje, passion och trygghet för EN man, den utvalde. Utöver det är det ju ganska enkelt och smidigt att sköta sitt arbete fullt påklädd, utöva sina intressen utan smink och sexiga attribut, eller? Jag själv har då aldrig, inte ens som ung, haft några problem med det.

Varför ska kvinnorna sträva efter full uppmärksamhet för sina yttren i hela sina kvinnoliv?
Citera
2017-10-25, 03:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det handlar om just det du beskriver. Män som anser att kvinnors definition på att bli sexuellt trakasserad är löjlig. Män som känner sig lite kränkta när kvinnor påpekar att det är sunkigt att få sexuella inviter, klapp på rumpan eller andra uttryck av sexuell natur.

Det handlar inte om att du ska tycka synd om en random tjej som blev tafsad på rumpan en gång för tre år sedan. Det handlar om att det händer hela tiden. Varje dag. Det handlar om att vissa tjejer inte ens pallar gå ut på krogen för att killar beter sig sunkigt.

Bara för att det också sker värre saker, som våldtäkter, innebär ju inte att kvinnor borde hålla käften och bara acceptera sunkiga sexuella ofredanden. Men det uppstår ju ett problem här. Kvinnor försöker belysa problematiken att män inte fattar att kvinnor blir utsatta för sexuella ofredanden på daglig basis. Eftersom män just inte fattar det, blir de kränkta eftersom de inte för sitt liv kan se problematiken i att någon fick en klapp på rumpan. Som exempelvis yttrar sig i att de kallar kvinnors exempel för löjliga, eller vill fåna sig genom att jämföra med att kvinnor minsann också trakasserar genom att gå i högklackat.

Det du påstår är att kvinnor nu sysslar med ytligt gnäll. Då är ju frågan om du tycker att de borde ha belyst problematiken på något helt annat sätt, eller om du anser att kvinnor har fel i att de blir utsatta för ofredanden hela tiden. Eller handlar det i stort sett om att du anser att ofredanden och trakasserier inte borde utmålas som ett problem alls?
Om någon enskild kvinna blir utsatt för sexuella ofredanden på daglig basis så är det naturligtvis ett enormt problem,

Men att kvinnor som grupp blir utsatta för sexuella ofredanden på daglig basis är helt värdelöst att prata om eftersom det kan innebära allt från fingrar i fittan till att fel kille tjatade om telefonnumret för tio år sen, så ja kanske man borde ha belyst problemet på ett annat sätt men jag fattar att det kanske inte var metoo kampanjens ursprungliga tanke.

Hålla käften bör man nog göra i de fall man vet med sig att man har en uppenbar dubbelmoral, till exempel om man tycker det är jobbigt med sunkiga killar på krogen men fortsätter gå dit för att man gillar uppmärksamheten och närmanden som ligger precis på rätt sida gränsen av det som man själv betraktar som sexuella ofredanden,
Citera
2017-10-25, 03:55
  #12
Medlem
Jag kan i övrigt tänka att det vore vettiga och sunda män främmande att mobilisera krafter för att påvisa kvinnors roll i all den här skiten. Fortfarande finns det män som ser sin betydelse som just män och har en naturlig hållning till män kontra kvinnor. Jag beklagar sorgen för alla män som hamnat i porrmissbruk och inte riktigt längre kan förhålla sig naturligt till verkliga kvinnor. Ni är inte ensamt skyldiga, kvinnorna måste ta sin beskärda del. Porren är ett träsk, och killar redan från ung ålder missbrukar den och får sina kåtkickar medelst den.

Och någon form av förståelse måste riktas till just unga killar och äldre singelmän. De kanske inte har någon annan kanal för sin sexualitet. Men hallå, som porren ser ut idag? Är det verkligen "bara" tillgång till att se vackra kvinnobröst, lår, midjor, och glimtar av deras underliv? Som i forntida pinup-bilder? Ärligt? Jag vet nog nästan allt om hur porren ser ut idag, och jag har glott på gangbang efter gangbang, analvåld efter analvåld, bukkake efter bukkake, osv. Jag vet inte om andra kvinnor har tagit del av det som finns idag, varför är de då så tysta? Rädda om sina karlar? Jag förstår inte.

Varför är kvinnorna rent allmänt så tysta om porren? Jag lovar, jag är aktiv på många medier, och även i pressen, men kvinnorna undviker alla samtal om porren, varför? Går den inte ens att prata om? Det är väl mer effektivt om de pratar om den, än om löjliga upplevelser i verkligheten där männen egentligen bara gett dem komplimanger? Som om jag skulle snyfta om när någon kille för hundra år sedan visade mig intresse? Övergrepp my ass!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback