2006-01-14, 19:10
Jag slog över till TV2 och landet runtoch jag fick se en symfoniorkester sitta och spela.
Allt mer och i större utsräckning, ser man utländska musiker framträda.
Aledningen är den att de SVENSKA inte räcker till, vilket förvånnar mig!
Samtidigt är jag klar med en analys över varför vi har den utvecklingen.
Man har helt enkelt skurit ned på kvallificerad utbildning då det gäller unga musikintresserade här i landet.
Till att numera bara hålla den igång rent symboliskt.
Man skiter i kulturen för den svenska befolkningen.
Hellre låter man importera från alla världens hörn, vilket ökar på den s.k uppblandningen av vårt folk.
Och man måste inse att snedfördelningen blir galen.
Detta har hållit på i trettio år, medan man undan för undan ger mindre pengar till unga musiker o.s.v. Jag upplevde det som ett sätt att visa svenskarna att dom inte duger något till, av vad jag såg TV presentera genom programmet Landet Runt.
Och som grädde på moset så fortsatte programmet att ta fram en handikappad simmare, som representant för det svenska. Man kan tolka det så, och jag gör det defenetivt. den handikappade simmaren blev helt enkellt utnyttjad i sammanhanget, med att måla på våran otillräcklighet i smått och gott ungefär.
Det de gör är att smyga in en otillräcklighetkänsla i folks omedvetna som sakta men säkert låter sig göras påmind. (Precis som om jag skulle tycka illa om den handikappade killen, fel!)
Ett slags hjärntvätt av tankesätt och vad vi ska lära oss att acceptera, att vi så småningom skall utrotas som folk(som svenskar). Det är vad svensk politik håller på med!
Finns det fler sådana här iaktagelser av er som läser detta?
Skriv här om det, för att göra folk medvetna om vad som sker i samhället!
Allt mer och i större utsräckning, ser man utländska musiker framträda.
Aledningen är den att de SVENSKA inte räcker till, vilket förvånnar mig!
Samtidigt är jag klar med en analys över varför vi har den utvecklingen.
Man har helt enkelt skurit ned på kvallificerad utbildning då det gäller unga musikintresserade här i landet.
Till att numera bara hålla den igång rent symboliskt.
Man skiter i kulturen för den svenska befolkningen.
Hellre låter man importera från alla världens hörn, vilket ökar på den s.k uppblandningen av vårt folk.
Och man måste inse att snedfördelningen blir galen.
Detta har hållit på i trettio år, medan man undan för undan ger mindre pengar till unga musiker o.s.v. Jag upplevde det som ett sätt att visa svenskarna att dom inte duger något till, av vad jag såg TV presentera genom programmet Landet Runt.
Och som grädde på moset så fortsatte programmet att ta fram en handikappad simmare, som representant för det svenska. Man kan tolka det så, och jag gör det defenetivt. den handikappade simmaren blev helt enkellt utnyttjad i sammanhanget, med att måla på våran otillräcklighet i smått och gott ungefär.
Det de gör är att smyga in en otillräcklighetkänsla i folks omedvetna som sakta men säkert låter sig göras påmind. (Precis som om jag skulle tycka illa om den handikappade killen, fel!)
Ett slags hjärntvätt av tankesätt och vad vi ska lära oss att acceptera, att vi så småningom skall utrotas som folk(som svenskar). Det är vad svensk politik håller på med!
Finns det fler sådana här iaktagelser av er som läser detta?
Skriv här om det, för att göra folk medvetna om vad som sker i samhället!