Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-28, 16:22
  #1
Medlem
Ratozs avatar
Som bekant ser ju inte kvinnor på porr, för om de gjorde det skulle det ju inte vara ett förtryck från män mot kvinnor.

Nu tycks tydligen kvinnor vilja korrigera sina underliv så de ser ut som i porren. Hur kan man vilja se ut som något man inte sett?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...-se-verklig-ut
Citera
2017-10-28, 16:32
  #2
Medlem
Nämen vad hemskt!!

Varför mår dessa människor dåligt om deras egna kroppar, förhoppningsvis är det väldigt liten skalan av kvinnor som mår såhär och inte att det gäller de flesta/alla.

Det är ju bara tragiskt.
Vem eller vilka kan ligga skulden till att kvinnorna blir såhär osäkra egentligen?!

Men skulle de må bättre av operationen, så är det väl att acceptera, men går det inte istället att starta en diskussion om kvinnans underliv och så först, eller göra något som kanske kan hjälpa de att må bättre, bygga upp självkänsla och trivas med sig själva?
Citera
2017-10-28, 16:43
  #3
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Nämen vad hemskt!!

Varför mår dessa människor dåligt om deras egna kroppar, förhoppningsvis är det väldigt liten skalan av kvinnor som mår såhär och inte att det gäller de flesta/alla.

Det är ju bara tragiskt.
Vem eller vilka kan ligga skulden till att kvinnorna blir såhär osäkra egentligen?!

Men skulle de må bättre av operationen, så är det väl att acceptera, men går det inte istället att starta en diskussion om kvinnans underliv och så först, eller göra något som kanske kan hjälpa de att må bättre, bygga upp självkänsla och trivas med sig själva?

Så vitt jag förstår forumreglerna får man kompletera TS ett tag efter start. Så visst, hur får vi kvinnor att må bättre över sina underliv kan läggas till diskusionen så länge det har någon koppling alls till TS.
Citera
2017-10-28, 17:08
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Som bekant ser ju inte kvinnor på porr, för om de gjorde det skulle det ju inte vara ett förtryck från män mot kvinnor.

Nu tycks tydligen kvinnor vilja korrigera sina underliv så de ser ut som i porren. Hur kan man vilja se ut som något man inte sett?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...-se-verklig-ut
Länken handlar inte om att kvinnor vill operera sig, utan att dom tydligen inte vet hur en fitta ser ut.

Citat:
– Det här väcker många frågor hos unga kvinnor om hur könet ser ut. Därför har vi valt att bilda det här projektet, som heter är jag normal, säger Pia Lindström, områdesansvarig medicin på Visual Sweden.

Inom sexualundervisningen och vården saknas idag medicinska bilder på hur kvinnans könsorgan ser ut och förändras, säger Pia Lindström.

Herregud, kan dom inte bara ställa sig framför spegeln och titta efter...
Citera
2017-10-28, 17:42
  #5
Medlem
RiverStyxs avatar
Sån jävla pseudo-debatt. Som om det skulle vara annorlunda för män. Alla bilder "inom vården" eller i sexualupplysningskampanjer visar en rak kuk med två pungkulor som sitter precis i lika läge. Men majoriteten av kukar är till viss grad sneda och den ena kulan hänger ofta längre ner än den andra. Så precis som fittor avtecknas stereotypt görs samma med kukar.

Inte fan står män på kö för kukrätning eller ball-sack-renovation för den sakens skull. Och OM de de facto gör det så är det inget vi hör om för ingen jävel bryr sig.

Jävla femi-snyft-historia, återigen. Buuhuu, vi är inte nöjda med våra fittor och det är patriarkatets fel!
Citera
2017-10-28, 17:44
  #6
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Som bekant ser ju inte kvinnor på porr, för om de gjorde det skulle det ju inte vara ett förtryck från män mot kvinnor.

Det var det dummaste jag hört !!

Vi svenska kvinnor ser givetvis porrfilmer och givetvis bläddrar vi i tidningar med nakna karlar i. Däremot är det ovanligt att invandrarkvinnor ser på porr - Så lär dig att skilja på oss sexuellt frigjorda svenskar och sexuellt hämmade invandrare, tack.
Citera
2017-10-28, 18:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det var det dummaste jag hört !!

Vi svenska kvinnor ser givetvis porrfilmer och givetvis bläddrar vi i tidningar med nakna karlar i. Däremot är det ovanligt att invandrarkvinnor ser på porr - Så lär dig att skilja på oss sexuellt frigjorda svenskar och sexuellt hämmade invandrare, tack.

Lär nog bero på invandrarbrudar men antar du syftar på MENA. En grupp kvinnor från Mellanöstern jag misstänker glor på porr är iranska brudar. Det är bara något med Iranier tjejer. Det är något erotiskt i blicken och beteendet hos vissa av dem.


Självklart fattar de flesta snubbar att kvinnor tittar på porr. Även om de flesta tjejer verbalt säger att de inte gör det så märker man ändå på dem att de gör det.
Citera
2017-10-28, 18:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Som bekant ser ju inte kvinnor på porr, för om de gjorde det skulle det ju inte vara ett förtryck från män mot kvinnor.

Nu tycks tydligen kvinnor vilja korrigera sina underliv så de ser ut som i porren. Hur kan man vilja se ut som något man inte sett?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...-se-verklig-ut

Väntade mig en bild på "snippan".
Citera
2017-10-28, 18:43
  #9
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det var det dummaste jag hört !!

Vi svenska kvinnor ser givetvis porrfilmer och givetvis bläddrar vi i tidningar med nakna karlar i. Däremot är det ovanligt att invandrarkvinnor ser på porr - Så lär dig att skilja på oss sexuellt frigjorda svenskar och sexuellt hämmade invandrare, tack.

Du menar alltså att kvinnor förtrycker och utnyttjar kvinnor i sexbranschen på samma sätt som männen gör?
Citera
2017-10-28, 18:47
  #10
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Väntade mig en bild på "snippan".

Det här är intressant. Valde SVT sida genom bildval? Borde de ha haft en riktig snippa på bild istället?
Citera
2017-10-28, 18:56
  #11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Artikeln är väl inte menad som kritik mot porr.

Det är ju de vetenskapliga illustrationerna som artikeln handlar om. Man vill helt enkelt att illustrationerna i medicinska medier ska vara mer verklighetstrogna.

Ta en öl och sluta vara så jävla skitnödiga. Skål🍻
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-28 kl. 19:02.
Citera
2017-10-28, 19:03
  #12
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Artikeln är väl inte menad som krtik mot porr.

Det är ju de vetenskapliga illustrationerna som artikeln handlar om. Man vill helt enkelt att illustrationerna i medicinska medier ska vara mer verklighetstrogna.

Ta en öl och sluta vara så jävla skitnödiga.

Jag sa inte att artikeln krittiserade porr. Men den drar slutsatsen att kvinnor ser på porr. Och går det mot koncensus så därför är det intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback