• 4
  • 5
2017-12-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bli klen i bänk, så slipper du problemet Jag hörde nånstans att upp till 100 kg går bra att släppa ned på bröstet, rulla ned till höften och så reser man sig och lyfter av stången. Eftersom jag har dåliga axlar och är allmänt svag i överkroppen så kommer förmodligen aldrig avsaknaden av assistans att bli ett hinder. Vissa tipsar om att man ska låta bli att klova vikterna för att helt enkelt kunna tippa av dem om det blir för tungt, men det funkar dåligt om man är det minsta ojämn i tekniken för då kommer plattorna börja glida av sig själv och sabba allt.

Ett större problem för mig är knäböj, eftersom mitt gym saknar ett ordentligt rack att lyfta i. Två klena enkla ställningar och en smithmaskin är allt, och det duger inte. Dåligt av en så stor kedja som SATS att inte erbjuda åtminstone i klass med valfritt Nordic Wellness-gym.

120 kg har jag fått göra sådär med nån gång. Maxade inte, men orkade inte så många som jag trodde. Inte skönt direkt, men det gick. Tippade vikterna när jag fått ner stången till höften.
Har aldrig lås på när jag tränar, just för att kunna tippa av om jag behöver, och har inte haft problem med att vikterna glider ut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in