Flashback har generellt inget intresse av att fel riksdagsledamot för Miöjöpartiet pekas ut. Varken forumet eller majoriteten av användarna och läsarna vill annat än att sanningen om vem det rör sig om skall komma fram. Flashback är ett diskussionsforum på nätet för vanligt folk och har ingen agenda som säger vad som skall skrivas utan är åsiktsneutralt. Forumet speglar åsikter och uppfattningar som finns i samhället och publicerar ingenting och påstår ingenting. Spekulationer är endast enskildas funderingar och finns oberoende av forumet.
Vem är då Peter Wolodarski? När han själv talar etik och moral framstår det som att hans självbild och den accepterade bilden i samhället skulle vara att han är något slags moraliskt föredöme och moralisk domare, en herde för folket som i brist på nutida Franciscusar av Assisi fungerar som den som vaktar över deras etik och moral och vad de får och inte får säga.
I själva verket är Wolodarski inte alls något sådant, utan en mediechef för Sveriges största mediekoncernen med uppgift och anställning att bevaka deras ekonomiska och andra intressen. Han har inget moraliskt uppdrag alls, utan i den mån han har intressen utöver att ta vara på ägarnas och verka för dem, så är det att föra fram sina politiska åsikter och att utöva makt för egen del. Hans moraliska kvalifikationer är alltså inte bara obefintliga, utan det är rena absurditeter att tänka sig att detta skall vara en utgångspunkt för någon att agera moralens väktare.
Vi vet inte någonting om Wolodarskis personliga moral och det är möjligt att han inte regelmässigt tafsar på DN: s praktikanter, men fallen med andra moralens väktare som velat åthuta folk från sin upphöjda moraliska position, som Fredrik Virtanen och Oisin Cantwell, visar att Wolodarski i brist på bevis för motsatsen inte skall ges någon som helst rätt att agera moraldomare, utan skall behandlas som den murvel utan annan etik än att göra nyheter för att sälja sin tidning han är.
Vem är då Peter Wolodarski? När han själv talar etik och moral framstår det som att hans självbild och den accepterade bilden i samhället skulle vara att han är något slags moraliskt föredöme och moralisk domare, en herde för folket som i brist på nutida Franciscusar av Assisi fungerar som den som vaktar över deras etik och moral och vad de får och inte får säga.
I själva verket är Wolodarski inte alls något sådant, utan en mediechef för Sveriges största mediekoncernen med uppgift och anställning att bevaka deras ekonomiska och andra intressen. Han har inget moraliskt uppdrag alls, utan i den mån han har intressen utöver att ta vara på ägarnas och verka för dem, så är det att föra fram sina politiska åsikter och att utöva makt för egen del. Hans moraliska kvalifikationer är alltså inte bara obefintliga, utan det är rena absurditeter att tänka sig att detta skall vara en utgångspunkt för någon att agera moralens väktare.
Vi vet inte någonting om Wolodarskis personliga moral och det är möjligt att han inte regelmässigt tafsar på DN: s praktikanter, men fallen med andra moralens väktare som velat åthuta folk från sin upphöjda moraliska position, som Fredrik Virtanen och Oisin Cantwell, visar att Wolodarski i brist på bevis för motsatsen inte skall ges någon som helst rätt att agera moraldomare, utan skall behandlas som den murvel utan annan etik än att göra nyheter för att sälja sin tidning han är.