Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 23:25
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ta och coola ner dig och lär dig från real life
https://www.ted.com/talks/thordis_el...reconciliation

Det har med all sannolikhet att göra med en riktig våldtäkt i det här fallet

Nja, i din video erkänner den anklagade öppet och har än så länge inte mycket gemensamt när det gäller skuld i det aktuella fallet. Det är fortfarande bara Moas version vi har att gå på. Tills vidare bör den hon anklagar anses vara oskyldig.
Citera
2017-11-24, 23:26
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Doping stämmer..

hade fel kille. men min beskrivning "gick" ju vägen.
Citera
2017-11-24, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hade fel kille. men min beskrivning "gick" ju vägen.

Japp, det var gångavstånd mellan den jag tänkte på först..
Citera
2017-11-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanJose
Så mycket skit här att man inte ens orkar kommentera... Om hon nu mot förmodan skulle varit med på det och för att inte kalla det otrohet istället hävdar våldtäkt, varför berätta offentligt om det sex år senare....
Och till alla er som säger att man i en sådan situation slåss och inte fryser till is, ni har aldrig varit där...

Precis där är kärnan till vad som hänt. Hade Moa hittat på detta för att skyla över en otrohetsaffär hade hon ALDRIG tagit upp detta i #metoo härvan.

Typiskt män att hävda att de vet att hon hittar på. Män som aldrig varit utsatta för en våldtäkt vet minsann hur det brukar gå till.
Citera
2017-11-24, 23:33
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Japp, det var gångavstånd mellan den jag tänkte på först..

verkar vara ett jävla liggande enligt någons blogg.
Citera
2017-11-24, 23:35
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Precis där är kärnan till vad som hänt. Hade Moa hittat på detta för att skyla över en otrohetsaffär hade hon ALDRIG tagit upp detta i #metoo härvan.

Typiskt män att hävda att de vet att hon hittar på. Män som aldrig varit utsatta för en våldtäkt vet minsann hur det brukar gå till.

Tvärtom, det är synnerligen sannolikt att hon tar upp det för att därigenom inte minst för sig själv slå fast sin övertygelse.

Tror inte att du förstår skillnaden mellan att "hitta på" (vilket jag inte tror att hon medvetet gör) och att "tillrättalägga". Det är inte speciellt ovanligt att människor intalar sig själva att saker var på ett lite annorlunda sätt än de var. Att "frysa till is" är ju passande och omöjligt att bevisa.
Citera
2017-11-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Inget namn på förövaren ännu? Vilka deltagare kan stämma in på beskrivningen?
Ad*l B***f*f eller Andr**s G*st*fss*n.
Citera
2017-11-24, 23:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Du eller någon annan kan ju förklara för oss hur det fanns anledning för Moa att känna extrem rädsla i den aktuella situationen när det inte ens förekom något fysiskt tvång ?

Om du lyckas med det kan du ju sen ge dig på och förklara hur mannen borde insett att Moa kunde känna en sådan extrem rädsla i situationen att hon frys till is och var oförmögen till att göra motstånd?

Hur fan ska jag återrelatera till en annan människas upplevelse? Nej, män som inte fattar vad nej betyder behöver ingen närmare presentation. Frysa till är inget nytt fenomen utan det är känt sedan innan. Men du vet att vissa män tolkar nej som ett ja, och ligger någon stel så fattar dom fortfarande inte. Det är ett stort problem. Mannen ska ha kulorna uttagna och upphängda lagom till jul. Frågor?
Citera
2017-11-24, 23:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilewhorehouse
Ad*l B***f*f eller Andr**s G*st*fss*n.

Gifta då? Ålder?

Citat:
Ursprungligen postat av junk
Tycker det kan vara intressant att klura om det skulle bli en polisanmälan kan GM åka för annat än våldtäkt?
Med tanke på preskriptionstiderna och bevisläget så ser det ut som en polisanmälan kommer att läggas ned rätt fort.

Preskripionstiderna
Våldtäkt 10 år.
Grov våldtäkt 15 år.
Sexuellt tvång 5 år.
Grov sexuellt tvång 10 år.
Sexuellt ofredande 5 år.

Hur ser det ut i Finland?
Senast redigerad av Moosky 2017-11-24 kl. 23:47.
Citera
2017-11-24, 23:47
Medlem
Nu gör jag något jag aldrig trodde jag skulle göra; skriver på Flashback. Men eftersom jag själv var med i organisationen runt Finnkampen 2011 och vet vem den skyldige är, så känner jag en skyldighet att styra upp lite bland allt skitsnack som förekommer på nätet. Helt enkelt innan för många oskyldiga pekas ut.

Jag kommer inte att avslöja vem den skyldige är, det får ni själva lista ut efter att ha läst mitt inlägg. Men till alla "privatspanare" här på forumet kan jag ändå säga så mycket som att ni är helt fel ute. Varför är ni så inriktade på att det är en aktiv tävlande som utfört övergreppet? Varför inte en aktiv tränare?

Ett litet tips, börja fundera lite kring vilka tränare som var med 2011, så kan ni kanske dra lite mer korrekta slutsatser om vem det kan tänkas vara som, på grund av sin egen perverterade bakgrund, tog med sig Moa till hotellrummet den där ödesdigra kvällen. Gift, betydligt äldre än 21, inte tävlande, vem kan det vara? Kanske har en viss snedvriden sexuell syn påverkat det hela, men vad vet jag?
Senast redigerad av Bolltrollan11 2017-11-25 kl. 00:12.
Citera
2017-11-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Gifta då? Ålder?
Båda gifta då. 12 och 9 år äldre.
Citera
2017-11-24, 23:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilewhorehouse
Båda gifta då. 12 och 9 år äldre.

Åh fan spännande. Har du någon länk till fruarna eller något som tyder på äktenskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in