Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-26, 23:22
Medlem
Var den kända sjukamperskan CK gift vid den tiden?
Citera
2017-11-26, 23:24
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Jag citerade det du skrev i ditt senaste inlägg. Var det oklart vad jag frågade om?

Uppfattade inte att du ställde en fråga utan gjorde ett påstående. Vad var frågan?
Citera
2017-11-26, 23:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag tror inte en enda sekund på den här "våldtäkten".
Har man pojkvän, så går man inte ensam till en mans hotellrum och "råkar" ha sex på fyllan.

Varför?

Vem fan ska tro att du sagt nej?
Kanske din "cuck" till pojkvän, men jag har en känsla av att du bedragit honom förr eller senare ändå.
Att han var gift betyder inte mer än att du också hade ett förhållande. Det brukar inte göra det längre i Sverige.
Varenda kryssning och konferens med tjejgäng bevisar detta.
Citera
2017-11-26, 23:48
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
I ett tidigare inlägg i tråden hade jag teorin att dessa personer saknar empati. Efter ha läst mer förstår jag att de känner empati men med den potentiella gärningsmannen. Fredrik Virtanen, Soran Ismail, Jean Claude Arnault, Lars Ohly mfl har här sina likasinnade och försvarare. Det finns alltid en anledning som gör att det är kvinnans fel. Hon gjorde inte tillräckligt mycket motstånd, hon borde förstått att följer man ensam med en man in på ett rum är det bara att räkna med samlag, gjorde hon motstånd och misshandlas får hon skylla sig själv som var så dum att hon försatt sig i den situationen. Den misogyna logiken har alltid ett svar.

Tankebanorna andas att det lika gärna skulle kunna vara någon av dessa skribenter som är anklagade. Därav den affekterade reaktionen.

Med tanke på vad som sägs i tråden är det förvånande att någon kvinna faktiskt vågar stå upp och anmäla.
Då vi har tagit steget in i ett modernt samhälle och upprättat vissa instanser som ska se till att ingen oskyldig människa blir dömd för ett brott denna ej begått, så tycker jag att vi använder oss av de instanserna. Självklart kan inte enskilda individer bestämma vem som är skyldig, det skall prövas i en domstol.... Punkt.
Citera
2017-11-26, 23:56
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Då vi har tagit steget in i ett modernt samhälle och upprättat vissa instanser som ska se till att ingen oskyldig människa blir dömd för ett brott denna ej begått, så tycker jag att vi använder oss av de instanserna. Självklart kan inte enskilda individer bestämma vem som är skyldig, det skall prövas i en domstol.... Punkt.

Då är vi helt överens.
Citera
2017-11-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Jag blir mörkrädd för er som förklarar bort denna våldtäkten. Är ni inte läskunniga? Förståndshandikappade?

Säger man nej, så är det nej. Om en tjej behöver säga nej har man dessutom varit riktigt usel på att läsa av de mängder av signaler som funnits innan nej:et har behövt yttras.

Någon som fortsätter kladda efter att en tjej sagt nej och fortsätter med samlaget ska ha ett rejält jävla kokstryk och en stickig träpåle uppkörd i ändtarmen.

Ändras din uppfattning om det sen skulle ha gått till så att hon i samband med det andra nejet kysste honom, drog ner hans kalsonger och tog tag i hans kuk?
Citera
2017-11-27, 00:18
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Ändras din uppfattning om det sen skulle ha gått till så att hon i samband med det andra nejet kysste honom, drog ner hans kalsonger och tog tag i hans kuk?

Självklart - om hon efter att sagt nej sedan själv tar initiativ är situationen en helt annan. Men här verkar hon under hela händelseförloppet varit inaktiv och direkt uttryckt att hon inte vill att mannen skall fortsätta, medan gärningsmannen ändå fortgått med sitt agerande mot en till synes förstelnad flicka. Fy fan.
Senast redigerad av Jeltzin 2017-11-27 kl. 00:22.
Citera
2017-11-27, 00:23
Medlem
Citat:
Självklart - om hon efter att sagt nej och sedan själv tar initiativ är situationen en helt annan. Men här verkar hon under hela händelseförloppet varit inaktiv och direkt uttryckt att hon inte vill att mannen skall fortsätta, medan gärningsmannen ändå fortgått med sitt agerande mot en till synes förstelnad flicka. Fy fan.

Men du vet lika lite som alla vi andra som inte var med i sängen hur det gick till.
Citera
2017-11-27, 00:26
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror inte en enda sekund på den här "våldtäkten".
Har man pojkvän, så går man inte ensam till en mans hotellrum och "råkar" ha sex på fyllan.

Varför?

Vem fan ska tro att du sagt nej?
Kanske din "cuck" till pojkvän, men jag har en känsla av att du bedragit honom förr eller senare ändå.
Att han var gift betyder inte mer än att du också hade ett förhållande. Det brukar inte göra det längre i Sverige.
Varenda kryssning och konferens med tjejgäng bevisar detta.

Hon kanske inte var helt övertygad om sin trohet till pojkvännen, men det förringar inte det faktum att mannen i fråga här har fullbordat ett samlag med en person som uttryckt verbalt att hon inte velat att han skulle göra detta. Det är två helt skilda saker.

Hon kan exempelvis varit intresserad men sedan fått dåliga vibbar av mannen när de varit i sovrummet, velat avbryta och gått därifrån (vilket hon uppenbarligen försökte) medan mannen redan tyckts ha bestämt sig då han fortsatte.
Citera
2017-11-27, 00:27
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Men du vet lika lite som alla vi andra som inte var med i sängen hur det gick till.

Veta kan man aldrig göra. Men jag litar på vad hon säger, då jag inte har någon anledning att inte göra det. Tycker det framgår rätt tydligt av vad hon berättar vad som skett.

Citat:
Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig"
Citera
2017-11-27, 00:29
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Allting överensstämmer på AG.

Anders Gärderud?
Citera
2017-11-27, 01:04
Medlem
Citat:
Veta kan man aldrig göra. Men jag litar på vad hon säger, då jag inte har någon anledning att inte göra det. Tycker det framgår rätt tydligt av vad hon berättar vad som skett.

Ok, så du skulle fälla honom för våldtäkt på de orden från henne! Skönt att du inte är domare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in