Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
En annan fundering, när man går ut så (offentligt) som MH nu har gjort så sätter man alla killar (i rätt ålder) som inte var involverade i en obehaglig sits. i denna virtuella tid är det självklart att det kommer att spekuleras hej vilt. inte så roligt för dem. tycker att om man går ut som MH gjort så säger man bara "en kille och jag" eller så specificerar man så pass mycket att det inte kan finnas några tveksamheter.
Och jag håller helt med att det är absurt att "allmänheten" och media helt blint tar kvinnans sida utan utredning/prövning. såg t.om. att friidrottsförbundet gått ut med en lång notis där de tar för givet att det gått till som MH hävdar. var är rättsäkerheten här?
ett annat scenario: två personer delar rum på ett träningsläger. en tid efter lägret så hävdar den ene personen att den andra använt otillåtna prestationshöjande medel på rummet. skulle då förbundet och allmänheten/media döma den andra personen innan en ordentlig utredning genomförts??
Hela samhället är i upplösning vad gäller rättssäkerhet, tyvärr. Det är naturligtvis fullständigt förskräckligt att det kan vara på det här sättet. Jag är helt övertygad om att ingen skulle förutsätta att ett brott begåtts om det gällde något annat. Här har dock all balans och sans åsidosatts. Det finns inga överväganden eller tankar kring alternativa scenarior. Den massiva feministlobbyn har lamslagit alla som har ett uppdrag i offentligheten. Det är en agenda som gäller och ingen vågar avvika från den.
Med lite eftertanke förstår varenda människa med sinnet i behålla att det omöjligt kan vara så att alla kvinnor alltid talar sanning. De förstår också att det kan finnas en skillnad mellan vad som hände och hur någon [kvinnan] i efterskott ser det. Men ingen vågar, ingen får och ingen gör motstånd. Myntet har bara en sida och den andra parten ska dömas ohörd. Det påminner om något jag läste en gång som handlar om den totalitära staten, riktigt obehagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeltzin
Jag blir mörkrädd för er som förklarar bort denna våldtäkten. Är ni inte läskunniga? Förståndshandikappade?
Jag blir mörkrädd när jag ser sådana kommentarer. Utan vetskap om hur det hänt träder du in och bestämmer att det är på ett visst sätt. Du är hjärntvättad.
Om man resonerar som du kommer domstolen att fungera på följande sätt:
Citat:
- Jag blev våldtagen och det var X som gjorde det.
- Ja då dömer vi X till maxstraff.
- Men, jag....
- Lås in honom.