Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Logik var det ja, kvinnor är ju inte mest kända för sin briljanta logik.

95% av alla kvinnor resonerar via känslor, de andra 5% är vettiga.
Citera
2017-11-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Borde inte tråden kompletteras med en uppräkning av de ledare och tränare, som var med? Jag har försökt googla fram uppgifter av detta slag, men hittar inget.

Skulle iof sig vara en antiklimax med någon perifer släggtränare eller assisterande materialförvaltare, men så kan det ju faktiskt vara. "En aktiv" kan ju betyda mycket.
När man som idrottare pratar om en annan aktiv så menar man inte tränare och ledare.
Citera
2017-11-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Det var nio herrar i den svenska friidrottstruppen plus gångaren AG som var runt 30 år eller äldre. Några av dessa har fallit bort då de antingen gillat hennes inlägg eller varit vän med henne på fb. Några andra har varken varit gifta eller haft familj och kan därmed räknas bort.

Sedan kan det mycket väl vara så att någon har fallit under radarn då det kan vara svårt att hitta uppgifter om civilståndet 2011. Jag har inte sett att någon gjort en ordentlig utredning här av samtliga aktuella herrar. I ett av fallen (FU) har det t.ex. hävdats både att han var gift och att han var sambo vid tidpunkten.

Att det skulle vara en finsk aktiv tror jag vi kan utesluta då det stod att alla var glada efter segern i Finnkampen. Det kan påpekas att Sverige förlorade gånglandskampen mot Finland detta år så oklart om gångarna var med och firade.
Gärningsmannen bör finnas inom dessa nio, jag tror inte på AG eller att någon missats även om det rent teoretiskt finns ett antal ytterligare i truppen. I och med att MH beskriver våldtäktsmannen ("Han våldtar mig") med "Han är betydligt äldre än mig" rensar det bort många.

Har också sett olika uppgifter om civilståndet 2011 för de det spekulerats om. FU såg jag en uppgift om i en tidningsartikel från 2010 att han då var gift. Jag tror dock inte på FU som GM. De andra har jag inte sett källor som visat att de var gifta eller ogifta vid tidpunkten, kanske att jag missat information om det i den redan långa tråden.

Osannolikt med en finsk aktiv.
Citera
2017-11-26, 21:55
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Borde inte tråden kompletteras med en uppräkning av de ledare och tränare, som var med? Jag har försökt googla fram uppgifter av detta slag, men hittar inget.

Skulle iof sig vara en antiklimax med någon perifer släggtränare eller assisterande materialförvaltare, men så kan det ju faktiskt vara. "En aktiv" kan ju betyda mycket.
Aktiv i sänghalmen kanske? Jag är inte övertygad om att det är en svensk idrottsman eller ledare, det är inget som har framkommit i det korta inlägget.
Citera
2017-11-26, 22:01
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Aktiv i sänghalmen kanske? Jag är inte övertygad om att det är en svensk idrottsman eller ledare, det är inget som har framkommit i det korta inlägget.

Inget som talar emot det heller.
Citera
2017-11-26, 22:36
Medlem
En annan fundering, när man går ut så (offentligt) som MH nu har gjort så sätter man alla killar (i rätt ålder) som inte var involverade i en obehaglig sits. i denna virtuella tid är det självklart att det kommer att spekuleras hej vilt. inte så roligt för dem. tycker att om man går ut som MH gjort så säger man bara "en kille och jag" eller så specificerar man så pass mycket att det inte kan finnas några tveksamheter.

Och jag håller helt med att det är absurt att "allmänheten" och media helt blint tar kvinnans sida utan utredning/prövning. såg t.om. att friidrottsförbundet gått ut med en lång notis där de tar för givet att det gått till som MH hävdar. var är rättsäkerheten här?

ett annat scenario: två personer delar rum på ett träningsläger. en tid efter lägret så hävdar den ene personen att den andra använt otillåtna prestationshöjande medel på rummet. skulle då förbundet och allmänheten/media döma den andra personen innan en ordentlig utredning genomförts??
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2017-11-26 kl. 22:38.
Citera
2017-11-26, 22:52
Medlem
Jeltzins avatar
Jag blir mörkrädd för er som förklarar bort denna våldtäkten. Är ni inte läskunniga? Förståndshandikappade?

Citat:
Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen.

Säger man nej, så är det nej. Om en tjej behöver säga nej har man dessutom varit riktigt usel på att läsa av de mängder av signaler som funnits innan nej:et har behövt yttras.

Någon som fortsätter kladda efter att en tjej sagt nej och fortsätter med samlaget ska ha ett rejält jävla kokstryk och en stickig träpåle uppkörd i ändtarmen.
Citera
2017-11-26, 23:10
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
En annan fundering, när man går ut så (offentligt) som MH nu har gjort så sätter man alla killar (i rätt ålder) som inte var involverade i en obehaglig sits. i denna virtuella tid är det självklart att det kommer att spekuleras hej vilt. inte så roligt för dem. tycker att om man går ut som MH gjort så säger man bara "en kille och jag" eller så specificerar man så pass mycket att det inte kan finnas några tveksamheter.

Och jag håller helt med att det är absurt att "allmänheten" och media helt blint tar kvinnans sida utan utredning/prövning. såg t.om. att friidrottsförbundet gått ut med en lång notis där de tar för givet att det gått till som MH hävdar. var är rättsäkerheten här?

ett annat scenario: två personer delar rum på ett träningsläger. en tid efter lägret så hävdar den ene personen att den andra använt otillåtna prestationshöjande medel på rummet. skulle då förbundet och allmänheten/media döma den andra personen innan en ordentlig utredning genomförts??

Hela samhället är i upplösning vad gäller rättssäkerhet, tyvärr. Det är naturligtvis fullständigt förskräckligt att det kan vara på det här sättet. Jag är helt övertygad om att ingen skulle förutsätta att ett brott begåtts om det gällde något annat. Här har dock all balans och sans åsidosatts. Det finns inga överväganden eller tankar kring alternativa scenarior. Den massiva feministlobbyn har lamslagit alla som har ett uppdrag i offentligheten. Det är en agenda som gäller och ingen vågar avvika från den.

Med lite eftertanke förstår varenda människa med sinnet i behålla att det omöjligt kan vara så att alla kvinnor alltid talar sanning. De förstår också att det kan finnas en skillnad mellan vad som hände och hur någon [kvinnan] i efterskott ser det. Men ingen vågar, ingen får och ingen gör motstånd. Myntet har bara en sida och den andra parten ska dömas ohörd. Det påminner om något jag läste en gång som handlar om den totalitära staten, riktigt obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Jag blir mörkrädd för er som förklarar bort denna våldtäkten. Är ni inte läskunniga? Förståndshandikappade?

Jag blir mörkrädd när jag ser sådana kommentarer. Utan vetskap om hur det hänt träder du in och bestämmer att det är på ett visst sätt. Du är hjärntvättad.

Om man resonerar som du kommer domstolen att fungera på följande sätt:

Citat:
- Jag blev våldtagen och det var X som gjorde det.

- Ja då dömer vi X till maxstraff.

- Men, jag....

- Lås in honom.
Senast redigerad av Doktor-Dekokt 2017-11-26 kl. 23:15.
Citera
2017-11-26, 23:13
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin

Säger man nej, så är det nej. Om en tjej behöver säga nej har man dessutom varit riktigt usel på att läsa av de mängder av signaler som funnits innan nej:et har behövt yttras.

Någon som fortsätter kladda efter att en tjej sagt nej och fortsätter med samlaget ska ha ett rejält jävla kokstryk och en stickig träpåle uppkörd i ändtarmen.

I ett tidigare inlägg i tråden hade jag teorin att dessa personer saknar empati. Efter ha läst mer förstår jag att de känner empati men med den potentiella gärningsmannen. Fredrik Virtanen, Soran Ismail, Jean Claude Arnault, Lars Ohly mfl har här sina likasinnade och försvarare. Det finns alltid en anledning som gör att det är kvinnans fel. Hon gjorde inte tillräckligt mycket motstånd, hon borde förstått att följer man ensam med en man in på ett rum är det bara att räkna med samlag, gjorde hon motstånd och misshandlas får hon skylla sig själv som var så dum att hon försatt sig i den situationen. Den misogyna logiken har alltid ett svar.

Tankebanorna andas att det lika gärna skulle kunna vara någon av dessa skribenter som är anklagade. Därav den affekterade reaktionen.

Med tanke på vad som sägs i tråden är det förvånande att någon kvinna faktiskt vågar stå upp och anmäla.
Senast redigerad av Mortarion 2017-11-26 kl. 23:21.
Citera
2017-11-26, 23:16
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Med tanke på vad som sägs i tråden är det förvånande att någon kvinna faktiskt vågar stå upp och anmäla.

Med tanke på att du vill döma utan att det finns en anmälan börjar man så smått undra vad du vill ha för samhälle.
Citera
2017-11-26, 23:19
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Med tanke på att du vill döma utan att det finns en anmälan börjar man så smått undra vad du vill ha för samhälle.

Du verkar inte läst tråden, om du gjort det och läst mitt förra inlägg hade du sett att jag förespråkar en polisanmälan och därefter utredning och eventuellt åtal. Våldtäktsmål är komplicerade.
Citera
2017-11-26, 23:22
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Du verkar inte läst tråden, om du gjort det och läst mitt förra inlägg hade du sett att jag förespråkar en polisanmälan och därefter utredning och eventuellt åtal. Våldtäktsmål är komplicerade.

Jag citerade det du skrev i ditt senaste inlägg. Var det oklart vad jag frågade om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in