Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 13:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det där är ju bövelen ingen våldtäkt. Vad är målet med den här kampanjen, att sätta alla vita män bakom galler, eller?

Jo det var det absolut ut med aset i ljuset! Moas karriär var lysande men luften gick plötsligt ur och hon blev medelmåttig orsak!? Våldtäkt.
Citera
2017-11-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Var kr*nberg gift?

Nej det var han inte.
Citera
2017-11-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellertid
Jag är inte säker på att Moa ville berätta detta.
Hon skriver själv om hur hennes relation med pojkvännen varit störd under lång tid.
Hennes pojkvän vet förstås om att hon går ut med detta.
Jag tror han ligger bakom.
Moa får berätta samma historia som hon gett pojkvännen - efter sexhelg med friidrottarna.
Vad-hade-hon-på-någon-annan-mans-hotellrum-att-göra förklaringen.

Det är sex år sedan. en fullt straffbar våldtäkt.
I detta fall borde det leda till polisanmälan.

Jag förstår att du inte fattade, eftersom du kallar mig "jävla idiot". Sånt ska du sluta med. Att vara dum är inget du ska behöva skämmas för eller bli arg på andra för.

Sluta hitta på. Du gör allt i ett desperat försök att få allt att passa in i din feministiska ideologi. Sluta hitta på och ta fakta för vad det är. Du kan inte läsa hennes tankar. Har du inget vettigt att komma med så håll käften. Hennes pojkvän har ingenting med detta att göra.
Citera
2017-11-23, 13:14
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/sport/friid...er-finnkampen/
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum.
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer.
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta."

En spark på kuken lär ju ha fått gubben att backa...
Och vad FAN skulle hon på hotellrummet att göra ÖHT?
Citera
2017-11-23, 13:14
Medlem
Kibombos avatar
Kollade igenom Silmarillions lista. Följande landslagsmän från Finnkampen 2011 var runt trettiostrecket och uppåt, vilket bör kvalificera dem som "betydligt äldre" i Hjelmers ögon:

Adil Bouafif
Alhaji Jeng
Fredrik Uhrbom
Gabriel Wallin
Johan Wissman
Mattias Jons
Mikko Kyyrö
Niklas Arrhenius
Robert Kronberg

Genom att korsreferera vilka som dessutom var gifta vid tillfället, kan listan krympas ytterligare.
Senast redigerad av Kibombo 2017-11-23 kl. 13:17.
Citera
2017-11-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Hon säger våldtäkt och preskriptionstiden är 10 år, klarar hon av att kasta "våldtäktsmannen" i fängelse för flera år?

Våldtäkt 6 kap 1 § BrB: Brottet våldtäkt stadgas i brottsbalken 6 kap. 1 § och är indelat i tre grader. För våldtäkt och våldtäkt som är att se som mindre grov stadgas en preskriptionstid på tio år. Grov våldtäkt har en preskriptionstid på femton år. Således kan sägas att beroende på vilken grad av våldtäkt så skiljer sig preskriptionstiderna åt, men oavsett grad är den lägsta preskriptionstiden 10 år.

http://lawline.se/answers/preskription-sexualbrott

Om hon inte anmält så har det inte hänt. Trött på alla jävla kvinnor som säger sig blivit våldtagna hit och dit i ett desperat försök att jaga sympati. Anmäl skiten då om det har hänt.
Citera
2017-11-23, 13:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Kollade igenom Silmarillions lista. Följande landslagsmän från Finnkampen 2011 var runt trettiostrecket och uppåt, vilket bör kvalificera dem som "betydligt äldre" i Hjelmers ögon:

Adil Bouafif
Alhaji Jeng
Fredrik Uhrbom
Gabriel Wallin
Johan Wissman
Mattias Jons
Mikko Kyyrö
Niklas Arrhenius
Robert Kronberg

Genom att korsreferera vilka som dessutom var gifta vid tillfället, kan listan krympas ytterligare.

De som går att googla sig till för de är mer kända var gifta eller ej 2011 så kan som nämnts Kronberg tas bort från listan. Även Wissman som varit sambo med samma kvinna sedan minst 2009.
Citera
2017-11-23, 13:30
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De som går att googla sig till för de är mer kända var gifta eller ej 2011 så kan som nämnts Kronberg tas bort från listan. Även Wissman som varit sambo med samma kvinna sedan minst 2009.

Om någon säger att den och den är gifta så kan det med dagens sätt att se på äktenskapet även innebära att man bara är sambos och inte gifta i formell mening. Jag håller det alltså inte för otroligt att hon kan mena någon som "bara" var sambo men alltså hade en flickvän.
Citera
2017-11-23, 13:33
Medlem
Zaedrewss avatar
En hade egen wiki som då avslöjade om gift eller inte 2011.
Citat:
N*klas A**henius studerar industridesign på Brigham Young University i Provo, Utah, och är sedan november 2004 gift med spjutkastaren Ti*fany R*smussen, som har släkt från Norge.
Citera
2017-11-23, 13:34
Bannlyst
De kallar det för våldtäkt när de inte själva kan säga NEJ tillräckligt övertygande. Få svenska män skulle ändå fortsätta försöka få omkullna om hon bestämt säger ifrån. Det tror jag knappast Moa gjorde. Låter inte alls som det fanns våld med i bilden. Bara skam efteråt för att hon LÄT honom sätta på henne.

Har ingenting med våldtäkt att göra enligt mig. Finns inget fysiskt våld, misshandel eller tvång så ÄR det ingen våldtäkt. Hur svårt ska det va för dumtjejerna att fatta detta?
Citera
2017-11-23, 13:35
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Källa?
Blev nyfiken eftersom du tar med bara EN finsk deltagare...
Klåpare.
Och fårskocken litar på klåparen.

Eftersom hon litar på mannen i fråga så känner hon honom sedan tidigare, ingen litar väl på en finne speciellt inte om man är lite full?
Citera
2017-11-23, 13:40
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Eftersom hon litar på mannen i fråga så känner hon honom sedan tidigare, ingen litar väl på en finne speciellt inte om man är lite full?

Källa på det?

Hon TRODDE bara. Och för att han var gift?
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom."

Jag vill veta varför finnar utesluts. Din teori räknas inte.
Senast redigerad av flashforward 2017-11-23 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in