Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/sport/friid...er-finnkampen/
Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig
Det är detta som ofta händer vid våldtäkt och andra hot, en frysreaktion som kroppen tar till för att överleva.
Citera
2017-11-23, 12:35
Medlem
CommonSenses avatar
i vilket syfte följde hon med han till hotellrummet?
Citera
2017-11-23, 12:36
Medlem
han skall ju också varit gift vid tillfället, det borde ju minska antalet rätt rejält
Citera
2017-11-23, 12:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatreni
"Jo"
"Nej"
"Jo"

Jag blir tyst och låter han knulla mig...

Låter som mannen var James Bond. Förlåt, men kan inte på allvar ta detta som en våldtäkt. Låter som hon knappt gjorde motstånd och gav med av vilja. Har varit med kvinnor som vill testa en sådär. Många kvinnor tänder på envishet och när killar verkligen vill ha dem och inte ger sig. Varför gick hon ens med in på hans hotellrum till en början, lovar att hon förmodligen hade ett busigt leende på läpparna när hon steg in. Det var spännande, tills hon ångrade sig sex månader efteråt.

Jo begreppet blir lite urvattnat minst sagt. Förr var det frågan om hur mycket en person kämpade emot... "Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum." Hur precis lockade han in henne? Komsi, komsi lilla kissen...? och hon lockades av att berusat kliva in i en mans hotellrum när hon då redan hade pojkvän. Vad trodde hon exakt han var ute efter? att de skulle snacka litteratur. Sedan såklart kan hon ha ångrat sig blivit nykter igen och kommit på pojkvännen men då räcker det inte med att skylla på att man fryser till is och låter det hända.
Citera
2017-11-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan
Allt handlar nu om att kvinnorna ska sätta sig i offerrollen, precis som invandrarna gör emot sig själv, och precis som pk-eliten och diverse skräpfolk gör med invandrarna. Detta polariserar bara ännu mera, det är det som inte människor verkar förstå.

Nu handlar det om att få tycka-synd-poäng, på så vis vet man EXAKT hur det är att vara "utsatt" som personerna så fint själva uttrycker sig. Detta är en skymf med vårat Sverige, den feministiska regeringen (?)

Detta är en jättestor samhällsfråga, det håller jag med om till det yttersta, men i form av denna häxjakt och denna överdrivna vilja att få en tid i rampljuset stör mig så sjukt mycket.

Men var det med nödvändigt av dig att baka in invandrares påstådda offeroll i den här historien? Känns så långsökt och att du mer passar på att smutskasta så fort du har chansen.
Citera
2017-11-23, 12:53
Medlem
Det där är ju bövelen ingen våldtäkt. Vad är målet med den här kampanjen, att sätta alla vita män bakom galler, eller?
Citera
2017-11-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postgrinder1
Vad fan har pojkvännen med detta att göra? Jävla idiot.

Jag är inte säker på att Moa ville berätta detta.
Hon skriver själv om hur hennes relation med pojkvännen varit störd under lång tid.
Hennes pojkvän vet förstås om att hon går ut med detta.
Jag tror han ligger bakom.
Moa får berätta samma historia som hon gett pojkvännen - efter sexhelg med friidrottarna.
Vad-hade-hon-på-någon-annan-mans-hotellrum-att-göra förklaringen.

Det är sex år sedan. en fullt straffbar våldtäkt.
I detta fall borde det leda till polisanmälan.

Jag förstår att du inte fattade, eftersom du kallar mig "jävla idiot". Sånt ska du sluta med. Att vara dum är inget du ska behöva skämmas för eller bli arg på andra för.
Citera
2017-11-23, 13:01
Medlem
Vet ju iofs att det var Kr*nb*rgs sista
tävling, vet dock inte om han var gift.
Har iaf svårt att tro att det är han, men
vad vet jag....

Om hon gillar ne*e* dase så kan man ju
begränsa urvalet en aning.
Citera
2017-11-23, 13:01
Medlem
Var kr*nberg gift?
Citera
2017-11-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatreni
"Jo"
"Nej"
"Jo"

Jag blir tyst och låter han knulla mig...

Låter som mannen var James Bond. Förlåt, men kan inte på allvar ta detta som en våldtäkt. Låter som hon knappt gjorde motstånd och gav med av vilja. Har varit med kvinnor som vill testa en sådär. Många kvinnor tänder på envishet och när killar verkligen vill ha dem och inte ger sig. Varför gick hon ens med in på hans hotellrum till en början, lovar att hon förmodligen hade ett busigt leende på läpparna när hon steg in. Det var spännande, tills hon ångrade sig sex månader efteråt.

Ja exakt som du beskriver är det i verkligheten. En kvinna som är velig är verkligen inte ett nej. Har själv fått bassning när jag backat från veliga damer att jag inte tog för mig mer efteråt då hon ansett att hon absolut inte direkt sade "Nej" med stort N.

Allting kring våldtäkter har börjat spåra ur helt. Och det är kvinnorna som står för problemen numera där många förstör för verkliga offer genom att haka på trenden "att ångra sig efteråt".
Citera
2017-11-23, 13:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky44456
Vet ju iofs att det var Kr*nb*rgs sista
tävling, vet dock inte om han var gift.
Har iaf svårt att tro att det är han, men
vad vet jag....

Om hon gillar ne*e* dase så kan man ju
begränsa urvalet en aning.

Han kan vi utesluta då han 2013 efter Google sökning hade en unge med sin sambo. Ingenting om tidigare giftemål eller skilsmässa vilket det borde stått på Google gällande en kändis som han.
Citera
2017-11-23, 13:07
Medlem
Hon säger våldtäkt och preskriptionstiden är 10 år, klarar hon av att kasta "våldtäktsmannen" i fängelse för flera år?

Våldtäkt 6 kap 1 § BrB: Brottet våldtäkt stadgas i brottsbalken 6 kap. 1 § och är indelat i tre grader. För våldtäkt och våldtäkt som är att se som mindre grov stadgas en preskriptionstid på tio år. Grov våldtäkt har en preskriptionstid på femton år. Således kan sägas att beroende på vilken grad av våldtäkt så skiljer sig preskriptionstiderna åt, men oavsett grad är den lägsta preskriptionstiden 10 år.

http://lawline.se/answers/preskription-sexualbrott
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-11-23 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in