Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-26, 20:20
Medlem
Sha R'Taes avatar
Hittar ingen tidigare trd om denna serie men den r allts ritad av samma tecknare som gjort "Maran".
Vad tycker ni andra om serien? Har sjlv kpt samtliga album men har noterat att den med tiden bara blir mer och mer lik "Lilla Berlin". Tidigare har den skmtat bitvis om svl feminister som de feminister str sig p men har nu frvandlats till en evighetsmaskin med banal kritik gllande sociala privilegier och i vriga fall en illustrerad handbok fr hur mn som inte r tillrckligt PK ska bemtas och nedgras i de sociala finrummen p Sdermalm med omnejd.
Citera
2017-11-27, 01:13
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Hittar ingen tidigare trd om denna serie men den r allts ritad av samma tecknare som gjort "Maran".
Vad tycker ni andra om serien? Har sjlv kpt samtliga album men har noterat att den med tiden bara blir mer och mer lik "Lilla Berlin". Tidigare har den skmtat bitvis om svl feminister som de feminister str sig p men har nu frvandlats till en evighetsmaskin med banal kritik gllande sociala privilegier och i vriga fall en illustrerad handbok fr hur mn som inte r tillrckligt PK ska bemtas och nedgras i de sociala finrummen p Sdermalm med omnejd.

Instmmer. Fr ngra r sen var Zelda rolig och lsvrd men nu r den outhrdligt PK. Allt, exakt allt, r den vite mannens fel. (Jag lser norska Dagbladets seriesida dr den finns med, https://www.dagbladet.no/tegneserie/. Gr den i Aftonbladet fortfarande?)

En annan sak jag funderat p. Vid ngon tidpunkt, minns ej nr, ndrades teckningsstilen och blev mycket mer "proffsig". r det Neidestam som tecknar nu eller har ngon annan tagit ver?
Citera
2017-11-27, 07:33
Medlem
Kongruensbojds avatar
Den r vldigt grafisk vad gller sex och grnsar till det ckliga mnga gnger. Har inte lst supermycket av serien men den verkar inte kunna existera utanfr ngot slags sdermalmsk politiskt korrekt bubbla; humorn bestr till liten grad av slagfrdighet och skildrande av stereotyper men mest av allt vill ju Neidestam skriva oss p nsan.

Namnet Zelda r intressant. I spelen frn Nintendo r ju Zelda som bekant en klassisk kvinnlig karaktr som behver rddas av en man.
Citera
2019-01-24, 10:54
Medlem
Rebali179s avatar
Zelda kan jag bda skratta t men ven grta t p sitt eget stt.
Visst det tog ett par album men det r mycket gldje och konstigheter p samma gng.

Dock r det skildrande av stereotyper men samtidigt s ger hon oss en knpp p nsan samtidigt
Citera
2021-08-02, 20:51
Medlem
dentages avatar
Zelda r en serie jag gillar fr sin humor och stt att vara. Jag kan inte sga eller bestmma mig fr om serien driver med feminismen eller om den i sig tar feminismen p allvar. Sedan r det lite roligt att ngon tidigare i trden tyckte den var cklig. Berodde det p drivandet med knsrollerna som hennes hriga ben och armhlor? Man kanske mste lsa den med mer ppet sinne n mnga vill tillta sig att gra i flashback. Ge den en chans och en extra chans. Den r helt underbar.
https://2.bp.blogspot.com/-DM33Zomp6...da_228_web.jpg
Citera
2021-08-04, 23:35
Medlem
Rebali179s avatar
Senaste Zelda boken kom 2017 Zelda 6 - Allt r normalt
Fr vl hoppas att det kommer en bok till med Zelda.
Citera
2021-08-04, 23:37
Medlem
TheJackets avatar
Var lite smkul i brjan men r kass nu
Citera
2021-08-06, 22:44
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Var lite smkul i brjan men r kass nu

Tycker du Zelda serierna har gtt ner sig eller blivit fr trkig.
Sjlv s r det lite blandat men det r nd lite roligt att skratta t ibland
Citera
2021-08-06, 22:45
Medlem
Rebali179s avatar
Aftonbladet har lagt upp ngra serier
https://www.aftonbladet.se/relatione...a-zelda-serier
Citera
2021-08-06, 22:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tycker du Zelda serierna har gtt ner sig eller blivit fr trkig.
Sjlv s r det lite blandat men det r nd lite roligt att skratta t ibland

Tycker den blivit mer vardaglig. Innan var det kul
Citera
2021-08-11, 14:28
Medlem
nnu en serie om en ung kvinna som ser sig som feminist men blir tokavund d hon ser ngon ung snygg tjej som r blond.
Okej serie men intet man minns och 20 r.
Citera
2021-08-11, 14:52
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
nnu en serie om en ung kvinna som ser sig som feminist men blir tokavund d hon ser ngon ung snygg tjej som r blond.
Okej serie men intet man minns och 20 r.
Har vl funnits ett bra tag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in