• 1
  • 2
2017-11-29, 22:26
Medlem
Vedklyvens avatar
#Metoo har enligt min mening spårat ur och blivit ett spektakel där ca hälften av befolkningen, kvinnorna anger den resterande delen av befolkningen, männen. Kvinnor är i detta sammanhang goda o felfria. Män är onda o falska.

Påminner mig om det gamla förskräckliga DDR (ÖstTyskland) där de politiskt rättänkande angav de som eventuellt inte var renläriga.

Män kan på lösa grunder bli angivna och utan rättegång få sina liv förstörda, skandaliserade och bli av med försörjning och som Martin Timell få lämna landet. Eller Miljöpartisten som påstås ha tagit o slickat en bebis och som skapat obehag hos andra politiska kollegor och därmed blivit uthängd som pedofil o misstänkt våldtäktsman. Hans politisk karriär och mycket annat har därmed omintetgjorts.

Klapp på en rumpa eller lättsinniga kommentarer för länge sen, upphöjs till sexuella trakasserier jämförbart med våldtäkt och ska bestraffas på ett raffinerat sätt genom lämplig information så att den anklagade kan identifieras.

Är det bara jag som har såna här tankar?
Citera
2017-11-29, 22:36
Medlem
Mackan52s avatar
DDRs angiveri drabbade främst folket och understöddes av den gigantiska sovjetmonoliten, metoo tramset har som jag ser det drabbat främst eliten och blivit en gimmick som fått understöd av sig själv. Det kan spåra ur totalt och bli ett angiverisystem ja men det har inte alls det "understöd" det behöver för att skapa ett förtryckarsystem. Man kan jämföra det med "hippierörelsen" närmast.

Personligen så skrattar jag över att se fjollträsks kulturelit slita sig själv i stycken och hugga varandra i ryggen, det är ett knivslagsmål mellan apor och inget annat för mig.
Citera
2017-11-29, 22:41
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
DDRs angiveri drabbade främst folket och understöddes av den gigantiska sovjetmonoliten, metoo tramset har som jag ser det drabbat främst eliten och blivit en gimmick som fått understöd av sig själv. Det kan spåra ur totalt och bli ett angiverisystem ja men det har inte alls det "understöd" det behöver för att skapa ett förtryckarsystem. Man kan jämföra det med "hippierörelsen" närmast.

Personligen så skrattar jag över att se fjollträsks kulturelit slita sig själv i stycken och hugga varandra i ryggen, det är ett knivslagsmål mellan apor och inget annat för mig.

Men nästa våg kanske kommer ner bland folket. Om några veckor får vi kanske se grannar och bekAnta hängas ut i facebookgrupper. Historier som är för små för aftonbladet. Men som lyfts lokalt. Det kN bli så, vi får se
Citera
2017-11-29, 22:51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Men nästa våg kanske kommer ner bland folket. Om några veckor får vi kanske se grannar och bekAnta hängas ut i facebookgrupper. Historier som är för små för aftonbladet. Men som lyfts lokalt. Det kN bli så, vi får se

Ja, vi får se vad som händer.

Personligen tror jag att det här bara kommer bli en utrensning i kulturelitens översta led där de får göra upp med sin egen skenhelighet och hyckleri. Men historien visar att jag kan ha helt jävla fel, men det får jag stå för då.
Citera
2017-11-29, 23:42
Medlem
Jag tycker det hela börjar likna ett verktyg som feministerna nu fått upp ögonen för och använder till att rensa ut männen och komma över makten själva. Nåväl vi är fortfarande bara inne i lindan och jag tvivlar inte på att detta kommer slå tillbaka på dem själva på något sätt, fastän det visserligen också finns många svin till män som gott kan stå vid skampålen.
Citera
2017-11-30, 04:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Det liknar mer Kinas kulturrevolution där man gav sig på eliterna inom kommunistiska Kina, än vanligt folk, så som i DDR.

Rena galenskaper som skedde i Kina. Och nu händer det här.
Citera
2017-11-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
#Metoo har enligt min mening spårat ur och blivit ett spektakel där ca hälften av befolkningen, kvinnorna anger den resterande delen av befolkningen, männen. Kvinnor är i detta sammanhang goda o felfria. Män är onda o falska.

...

I någon annan tråd om detta trodde jag att hela #MeToo skulle vara över inom några veckor, jag hade onekligen lite fel på den punkten. Därmed inte sagt att detta då inte har utvecklats till någon form av offentlig skampåle. Jag vet inte ens längre vem som läser nyheterna om detta och alla jävla yrkesgrupper under solen har sin egen #med-något-"fyndigt". Det måste vara nyheter -- eller upprop för de redan övertygade, jag har svårt att se hur någon normal människa fortfarande nu mer än en månad senare fortfarande går igång på att älta exakt samma nyhet om och om igen som någon idisslande kossa.

Problemet är att det som framkommer i många fall inte ens är olagligt, eller var inte det när det skedde och vi har inte retroaktiv lagstiftning, utan möjligen bara då dålig stil och uppfostran. Det blir väldigt svårt att faktiskt göra något åt problemet när folk årtionden efteråt gråter ut om att något hänt. Det är onekligen så att offerkoftan är varm och go nu när vintern, kanske, närmar sig.

Det jag fortfarande saknar är män som talar om att de har blivit trakasserade av kvinnor. Det enda fallen här är väl fortfarande Lotta Brome på SR och att Jan Scherman TV4 sagt att Kuhnke skulle visat brösten för honom för att få ett tv-program. Det är inte så att det inte inträffar, jag tror bara det inte passar in i medias dramaturgi att kvinnor också utnyttjar sin ställning eller makt.

Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan kvinnor i grupp börjar prata mer skit om män i grupp i meningen att svenska män nu är så jävla tråkiga för de vill inte ha med dem att göra längre. No-shit-Sherlock, när man skapat ett system där ett "Hej" är ungefär som att bli våldtagen att ingen normal man längre vill eller vågar ens titta åt en kvinnas håll. De gräver sin egen grop och sedan undrar de varför de står ensamma på botten av sitt hål och gnäller med sina medsystrar.
Citera
2017-11-30, 11:50
Medlem
De som triumfatoriskt deklarerar att #metoo är en "revolution", däribland Cissi Wallin, kommer att stå där med väldigt långt näsa om några månader. Vad som är en revolution bestämmer eftervärlden när den sett utfallet, det bestämmer inte revolutionärerna ett par veckor in i skeendet.

Revolutioner har uttalade mål. Vad är slutmålet för #metoo? Ingenting. Ingen vet, inte ens initiativtagarna själva. Wallin stod senast igår i Aktuellt och undrade "vad ska vi göra med det här? Hur går vi vidare?" Nä, just det. Ett problem har synliggjorts. Bra. Då noterar vi det och återgår till vardagen som alla andra länder som uppmärksammat #metoo har gjort för länge sedan.
Citera
2017-11-30, 12:05
Medlem
RedXs avatar
En inteessant aspekt är hur metoo-kampanjen koordineras. Vi ser nya ”upprop” varannan dag från någon ny kategori kvinnor. Alltid med någon ny fräsch hashtag. De råkar aldrig gå ut med sina upprop samma dag. Det är ett upprop i taget. Man hade annars kunna gissa att det vid något tillfälle skulle ske en krock, men icke...

Vidare blir varje upprop förstanyhet hos nästan alla nyhetsförmedlare. Imorse körde exempelvis SVT nyheten om att någon i försvaret sagt ”visa pattarna” som förstanyhet. Viktigaste nyheten i landet alltså. Näst viktigast var dråpförsöket på en 18-årig kvinna i Enköping. Nog är det rätt unket att ropa ”visa pattarna”, men det finns inte längre några rimliga proportioner när detta anses mer nyhetsvärdigt än misstänkta dråpförsök.
Citera
2017-11-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det tror jag inte. Varför skulle medieeliten vilja skriva om #ingetfredagsmys och vanligt folk, de bryr ju inte om dessa människor annars heller? Svensson är som luft för media.

Nej, det här är en intern häxjakt inom eliten för att erhålla godhetsstatuspoäng.

Lite smått är det underhållande att höra om dubbelmoralen i den här utrensningsvågen. Som Malin Baryard som nu lyfter kränkningar på ridskolor. Samma Malin som valde att sexualisera sin sport genom att rida offentligt i raff-set.
Citera
2017-11-30, 13:19
Medlem
Gabriel2017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven

Påminner mig om det gamla förskräckliga DDR (ÖstTyskland) där de politiskt rättänkande angav de som eventuellt inte var renläriga.

Män kan på lösa grunder bli angivna och utan rättegång få sina liv förstörda, skandaliserade och bli av med försörjning och som Martin Timell få lämna landet. Eller Miljöpartisten som påstås ha tagit o slickat en bebis och som skapat obehag hos andra politiska kollegor och därmed blivit uthängd som pedofil o misstänkt våldtäktsman. Hans politisk karriär och mycket annat har därmed omintetgjorts.

Klapp på en rumpa eller lättsinniga kommentarer för länge sen, upphöjs till sexuella trakasserier jämförbart med våldtäkt och ska bestraffas på ett raffinerat sätt genom lämplig information så att den anklagade kan identifieras.

Jag tycker att metoo har spårat ut,
används nu som en ny härskarteknik av kvinnorna.
Påminner om tidigare pedofil jakter,
där Norge, utmärkte sig.
Jan Guillou gjorde väl någon dokumentär, om det.
Citera
2017-11-30, 15:57
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Problemet med #MeToo är att Sveriges största mediebyråer begår förtal och falsk ryktesspridning helt lagligt när de hänger ut Virtanen, Timell och co. Det skulle bli alldeles för rörigt i tidningarna om de vid varje nytt fall skrev "NY TV-PROFIL ANKLAGAD FÖR...". Vid enstaka tillfällen funkar det. Men nu har det varit på löpet i över en månad och då måste de gå all in.

När någon hamnar i pressen för mord så skriver de alltid att personen är skäligen eller på sannolika skäl misstänkt för brottet. Aldrig att de går rakt på sak och adresserar någon som "mördare" INNAN h*n blivit dömd.

Virtanen kanske är skyldig till vad som sägs om honom. Men att man trycker upp hans ansikte på löpsedeln med alla dessa anklagelser är fan så långt ifrån rättvisa och demokrati man kan komma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in