Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyven
#Metoo har enligt min mening spårat ur och blivit ett spektakel där ca hälften av befolkningen, kvinnorna anger den resterande delen av befolkningen, männen. Kvinnor är i detta sammanhang goda o felfria. Män är onda o falska.
...
Är det bara jag som har såna här tankar?
I någon annan tråd om detta trodde jag att hela #MeToo skulle vara över inom några veckor, jag hade onekligen lite fel på den punkten. Därmed inte sagt att detta då inte har utvecklats till någon form av offentlig skampåle. Jag vet inte ens längre vem som läser nyheterna om detta och alla jävla yrkesgrupper under solen har sin egen #med-något-"fyndigt". Det måste vara nyheter -- eller upprop för de redan övertygade, jag har svårt att se hur någon normal människa fortfarande nu mer än en månad senare fortfarande går igång på att älta exakt samma nyhet om och om igen som någon idisslande kossa.
Problemet är att det som framkommer i många fall inte ens är olagligt, eller var inte det när det skedde och vi har inte retroaktiv lagstiftning, utan möjligen bara då dålig stil och uppfostran. Det blir väldigt svårt att faktiskt göra något åt problemet när folk årtionden efteråt gråter ut om att något hänt. Det är onekligen så att offerkoftan är varm och go nu när vintern, kanske, närmar sig.
Det jag fortfarande saknar är män som talar om att de har blivit trakasserade av kvinnor. Det enda fallen här är väl fortfarande Lotta Brome på SR och att Jan Scherman TV4 sagt att Kuhnke skulle visat brösten för honom för att få ett tv-program. Det är inte så att det inte inträffar, jag tror bara det inte passar in i medias dramaturgi att kvinnor också utnyttjar sin ställning eller makt.
Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan kvinnor i grupp börjar prata mer skit om män i grupp i meningen att svenska män nu är så jävla tråkiga för de vill inte ha med dem att göra längre. No-shit-Sherlock, när man skapat ett system där ett "Hej" är ungefär som att bli våldtagen att ingen normal man längre vill eller vågar ens titta åt en kvinnas håll. De gräver sin egen grop och sedan undrar de varför de står ensamma på botten av sitt hål och gnäller med sina medsystrar.