2017-12-13, 11:01
Medlem
Trnar serist p gym fr kroppsbyggning och tar AAS (i mttliga mngder). Jag lider av bipolr-skjukdom, depression, social fobi. Vntar ocks p utredning av Autism. Kort och gott r jag ett psykiskt nervvrak.

Efter ett hrt pass p gymmet r jag alldeles upp i varv (brukar ta 300mg koffein innan). Sjlva trningen stter en hrd stress p kroppen men ocks bara att vara p gymmet bland allt folk gr mig uppjagad.

Drfr tar jag 2mg ksalol och 20 mg bensedine efter trningen fr att varna ner nr jag tit min eftertrnings-mltid.

Min frga r enkel, sabbar benzo proteinsyntesen likt NSAID(alvedon) etc,? Kommer det fakka min gains?
Citera
2017-12-13, 11:19
Medlem
CommonSenses avatar
Det ska inte va nn fara att bygga gains bara fr att du kkar benso s lnge du skter din kost och trning. Men har hrt att bens kan pverka din styrka om det r sant eller ej lter jag va osagt
Citera
2017-12-13, 11:22
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Det ska inte va nn fara att bygga gains bara fr att du kkar benso s lnge du skter din kost och trning. Men har hrt att bens kan pverka din styrka om det r sant eller ej lter jag va osagt

Det pverkar styrkan om du tar det innan trningen, d benzo oftast r muskelavslappnande. Gymma med slappa muskler gr nog att du presterar aningen smre
Citera
2017-12-13, 11:27
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Det pverkar styrkan om du tar det innan trningen, d benzo oftast r muskelavslappnande. Gymma med slappa muskler gr nog att du presterar aningen smre

Sant glmde sriva att det pverkar om du tar innan gym, fast vissa funkar det ven bra att ta innan gym. Har polare som tar bde bens och grs ibland innan gym och dom tycker att det gr bttre av nn konstig anledning, har sjlv provat att rka innan men det gick t helvete
Citera
2017-12-13, 14:58
Medlem
kool-g-raps avatar
Nej jag tror inte benson pverkar negativt, snarare tvrt om. Speciellt vid bulk. Jag blir hungrig som fan av benso och klarar kka skit mycket d.
Jag trnade serist och kurade i mnga r, mrkte bara positiva effekter p trningen nr ja kkade benso. Har inte heller lst ngonstans att benso ska snka proteinsyntesen.
Citera
2017-12-13, 15:06
Medlem
FuGeeLalas avatar
Har hrt att mnga body builders back in the days anvnde benzo efter trning fr det kade terhmtningen av musklerna efter ett pass eller ngot sdant, minns ej riktigt.
Har f.. noll erfarenhet utav AAS eller annat kroppsbyggerelaterat.
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-12-13 kl. 15:18.
Citera
2017-12-14, 12:21
Medlem
-spitzlix-s avatar
Inte mrkt ngot negativt, kkar ocks benzo och gymmar som fan. Som en nmnde, benzo vid bulk r +1. Men du behver inte vara orolig att benzo sabbar gainsen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in