Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-22, 04:47
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseHHHH
vart ska man vända sej om man har känslig info om detta ?
Du har kommit rätt. Vänd dig till flashback.
Skriv info direkt här. Filer, bilder och annat laddar du upp till https://minfil.org/ och länka till det här.

Är du orolig för din anonymitet använd TOR eller TAILS.
https://www.torproject.org/
https://tails.boum.org/

Vänd dig inte till mainstream media som exempelvis Aftonbladets baseballträbeväpnade Robert Aschberg eller DN's dräpare Jaques Wallner. Anmälningsbenägenheten för våldtäkter och hjärtinfarkt har ökat lavinartat bland visselblåsare.
Citera
2017-12-22, 04:49
Medlem
Snälla någon, det är klart det är vanligt med hjärtattacker för män under 30 år, varför tvivlar ens vissa här?

När jag gick i gymnasieskolan var det bara cirka 70% av alla män som tog sig igenom gymnasietiden, ty resten förlorade vi i de så kallade hjärtattacks-epidemin från -92 och -93.

Synd är det, men vad ska man göra, det är en del av livet.
Citera
2017-12-22, 05:03
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Finns någon textfil med det BR sa i sin sista video?
Eller bara en sammanställning av intressanta citat?

Han sa exempelvis något om att de kartlagt Aschberg & Co och att Aschberg nu skulle dra sitt drag, ungefär som i ett schackspel. Vissa saker tyder på att ett drag nu har gjorts.
Citera
2017-12-22, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuck-Chorris
Du har kommit rätt. Vänd dig till flashback.
Skriv info direkt här. Filer, bilder och annat laddar du upp till https://minfil.org/ och länka till det här.

Är du orolig för din anonymitet använd TOR eller TAILS.
https://www.torproject.org/
https://tails.boum.org/

Vänd dig inte till mainstream media som exempelvis Aftonbladets baseballträbeväpnade Robert Aschberg eller DN's dräpare Jaques Wallner. Anmälningsbenägenheten för våldtäkter och hjärtinfarkt har ökat lavinartat bland visselblåsare.

är de TOR man ska använda för o inte kunna spåras ? är livrädd för det då ja har familj

edit: de har varit folk här i Påarp me omnejd som knackat på hos dörrar de flesta säger att det är shournalister men andra säger att de sett annat
Senast redigerad av hasseHHHH 2017-12-22 kl. 05:12.
Citera
2017-12-22, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Han borde fan fått Nobelpriset.

Hahaha...nobelpriset i vad, finns inte ens något som passar? Rabanis iver i all ära, men inte fan var han någon episk författare eller medborgarjournalist. Vad är det med folk? Ok, jag har redan sagt det upprepade gånger. Jag kan FÖRSTÅ varför vissa gillar hans videoklipp och agenda. Men det är en jävla skillnad mellan avslöjandet av My Lai massakern,IB-affären och Watergate eller ta en SERIÖST grävande journalist som Anna Politkovskaja (som väldigt uppenbart blev mördad. Konstigt att ingen använde giftpistol?) jämfört med Rabanis påringning hos Fru Aschberg följt av en på sin höjd gymnasieeuppsats i videoform.

Jag säger INTE detta för att vara "taskig" utan för att exemplifiera vad det faktiskt handlar om. Man kan inte säga att det är ett gigantiskt avslöjande när alla uppgifter redan har funnits offentliga i en smärre evighet. Jämför med enbart de få exempel jag skrev ovan = genuina avslöjande som INTE var offentliga.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Läkaren beslutar om obduktion. Om man misstänker brottslig bakgrund så kan naturligtvis också rättsväsendet göra det. Personen eller anhöriga har ingenting att säga till om, men man brukar ändå lyssna in dom, men beslutar doktorn om obduktion, så är det det som gäller.
Fundera nu på om det jag skrev stämmer med ditt tidigare svammel.

Förvisso redan besvarat av andra. Men anhöriga kan definitivt avböja en klinisk obduktion (om inga hinder föreligger, t ex. brott).

Citat:
Ursprungligen postat av Komann
123 inlägg på en tråd som är 200 sidor!

HELT GALET

Jämför det med samtliga nya konton som har skapats under enbart den här tråden. Alltså 100% nya användare som BARA har skrivit i den här tråden, dessutom i samma omfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fortsätter man svara på foliehattar som drar iväg blir det uppenbarligen så
Haha...lite därför jag till slut ledsnade, följer dock tråden flitigt. Lite för mycket "GIFTMORD!" kontra "Finns INGA fakta eller bevis!" om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Eftersom så många är övertygade om att Rabani blivit mördad, varför ordnar inte någon en demonstration för att protestera mot att hederliga medborgarjournalister som försöker avslöja sanningen helt oförklarligt mördas?

Väldigt bra fråga. Det är en sak att sitta här och gapa halsen av sig om konspirationer och mord, och en annan sak att agera över det. Tyvärr är väl standardsvaret där att "de vågar inte riskera sin hälsa" eller någon annan floskel. Men visst, det är ironiskt när vissa känner så otroligt hårt för det här men samtidigt inte t ex. ordnar med en demonstration eller liknande. Det handlar väl om att folk är slöa, fegisar eller att foliehatten sitter så långt ner att de tror att alla vill mörda dom om de visar sig.

Sist men inte minst, förbannat många kommentarer om hjärtinfarkter hos unga och åsikter om att det är så konstigt att t ex. Rabani såg frisk ut innan. Snälla, försök använda sunt förnuft och enkel logik.

Det finns t om. gott om OFFENTLIGA videos där t ex. idrottsmän (notera även skillnaden mellan en elittränad person och Rabani) har ramlat ihop pga hjärtinfarkter. Precis som att det är ofantligt vanligt att man ofta inte känner av en hjärn- eller hjärtinfarkt innan den sker. Vissa märker av att något är fel, men många känner inte något alls innan det väl sker. Det är väl trots allt en jävligt vanlig uppgift att "Kalle segnade helt plötsligt bara ihop", oavsett ålder.

Sen har ju Rabani själv uppgett något (jag minns inte exakt var i det här enorma skitflödet) om att hans far hade hjärtproblem. Vi har redan tagit upp detta, men faktum kvarstår att dylika problem ofta kan vara ärftliga. Med det sagt så innebär det INTE att han hade problem med hjärtat. Dock är det en välgrundad tanke. Sen uppgav ju även någon att Bechir hade problem med hjärtat när han var yngre. Dock tar jag sådan information som oseriös (om man inte har något som backar upp den informationen) eftersom vem som helst kan hävda vad som helst.
Senast redigerad av darkman74 2017-12-22 kl. 05:33.
Citera
2017-12-22, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Hahaha...nobelpriset i vad, finns inte ens något som passar? Rabanis iver i all ära, men inte fan var han någon episk författare eller medborgarjournalist. Vad är det med folk? Ok, jag har redan sagt det upprepade gånger. Jag kan FÖRSTÅ varför vissa gillar hans videoklipp och agenda. Men det är en jävla skillnad mellan avslöjandet av My Lai massakern,IB-affären och Watergate eller ta en SERIÖST grävande journalist som Anna Politkovskaja (som väldigt uppenbart blev mördad. Konstigt att ingen använde giftpistol?) jämfört med Rabanis påringning hos Fru Aschberg följt av en på sin höjd gymnasieeuppsats i videoform.

Robert Aschberg, Aftonbladet, svensk massmedia är hatad. När någon går emot en hatad elit så blir man hyllad, så enkelt är det. Du jämför med internationellt kända fall som om det inte finns hyllade journalister på nationell eller regional nivå.

Citat:
Jämför det med samtliga nya konton som har skapats under enbart den här tråden. Alltså 100% nya användare som BARA har skrivit i den här tråden, dessutom i samma omfattning.

Ja, just det. Det pågår ju en konspiration mot dig, folk startar konton bara för att säga emot just dig!

Citat:
Sist men inte minst, förbannat många kommentarer om hjärtinfarkter hos unga och åsikter om att det är så konstigt att t ex. Rabani såg frisk ut innan. Snälla, försök använda sunt förnuft och enkel logik.

Det finns för fan t om. gott om OFFENTLIGA videos där t ex. idrottsmän (notera även skillnaden mellan en elittränad person och Rabani) har ramlat ihop pga hjärtinfarkter. Precis som att det är ofantligt vanligt att man ofta inte känner av en hjärn- eller hjärtinfarkt innan den sker. Vissa märker av att något är fel, men många känner inte något alls innan det väl sker. Det är väl trots allt en jävligt vanlig uppgift att "Kalle segnade helt plötsligt bara ihop", oavsett ålder.

Ja, bara häromdan fick jag ta över bussen när busschauffören (en ung man) fick hjärtinfarkt. Folk verkade inte ens tycka det var något speciellt längre iom att det har blivit så vanligt.
Citera
2017-12-22, 06:02
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
är de TOR man ska använda för o inte kunna spåras ? är livrädd för det då ja har familj

edit: de har varit folk här i Påarp me omnejd som knackat på hos dörrar de flesta säger att det är shournalister men andra säger att de sett annat
Sjung ut bara, vad är det för känslig information du har?
Citera
2017-12-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuck-Chorris
Finns någon textfil med det BR sa i sin sista video?
Eller bara en sammanställning av intressanta citat?

Han sa exempelvis något om att de kartlagt Aschberg & Co och att Aschberg nu skulle dra sitt drag, ungefär som i ett schackspel. Vissa saker tyder på att ett drag nu har gjorts.

https://www.youtube.com/watch?v=w4cJzKvKCfc&t=36m16s

Citat:
"Ni tänker kartlägga mig och megafonerna
vad tror ni vi har gjort i Stockholm i en vecka (ohörligt)
vi visste att det skulle komma en shitstorm efter denna videon
så vi har kartlagt vad vi ska (göra?), vi har planerat vad vi ska (göra?)
så dra ert första drag
vi kommer inte ge oss
ni ska ge fan i yttrandefriheten
ni ska ge fan i det svenska folket"
Senast redigerad av oshin.cantwell 2017-12-22 kl. 06:08.
Citera
2017-12-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Robert Aschberg, Aftonbladet, svensk massmedia är hatad. När någon går emot en hatad elit så blir man hyllad, så enkelt är det. Du jämför med internationellt kända fall som om det inte finns hyllade journalister på nationell eller regional nivå.

Ja, just det. Det pågår ju en konspiration mot dig, folk startar konton bara för att säga emot just dig!

Ja, bara häromdan fick jag ta över bussen när busschauffören (en ung man) fick hjärtinfarkt. Folk verkade inte ens tycka det var något speciellt längre iom att det har blivit så vanligt.

Poängen är att någon skriver att Rabani förtjänar ett "nobelpris", det var därför jag gjorde en jämförelse. Sen är smaken som baken, jag tyckte inte att det var något särskilt med hans undersökande journalistik. Underhållande på sin höjd, men inget spektakulärt. Dock finner jag det svårt när folk går till rejäla överdrifter som att det han gjorde var århundradets "avslöjande" eller föreslår nobelpris osv. Det är helt ok för mig att man gillade Rabani, det är absolut inte det det handlar om.

Jag har alltid tyckt att det är förbannat viktigt med oberoende grävande journalistik. Vad jag än skriver om vad jag anser om konspirationsteorierna om giftmord etc., så kvarstår faktum att även jag finner att Rabani fyllde sin plats. Hur ringa den än var. Han hade en stor iver i det han gjorde, sen att det inte direkt var så djuplodande är en annan sak. Den samhällskritik (jag skiter i alla nassekopplingar osv.) han förde fram (i det som jag uppmärksammade) var väl helt klart intressant, om än ej direkt några nyheter (vilket det inte behöver vara om man är samhällskritiker).

Sen tycker jag att du inte ska fåna dig med dylika kommentarer (nya användare och infarkter). Det är ingen konspiration att det har skapats tämligen många användare som enbart har skrivit i Rabani-trådarna, ingen som helst. Vem som helst kan se det., så varför fåna dig?

Jag har inte heller någonsin sagt att folk skapar nya användare för att motsäga mig, vilket vore en idiotisk kommentar/teori. Poängen där med min kommentar var att (som syns i citatet) en person påpekar att en annan användare hade gjort 123 inlägg, varav jag påpekade att det finns långt mycket värre exempel (som sagt att folk skapar en användare enbart för att skriva i den här tråden).

Sen är det ett skitfånigt exempel du gör med busschauffören. Givetvis förstår du extremt väl det jag- och många andra säger när det gäller infarkter.

Ingen har någonsin sagt att det är skitvanligt, att folk faller döda i hjärtinfarkt till höger och vänster över allt. Däremot är det fakta att folk dör i hjärtinfarkt, även unga. Det är även fakta att ofta ser man inga som helst tecken till en infarkt, utan det kan ske väldigt plötsligt och man verkar till synes i övrigt helt frisk. Min poäng här är tämligen uppenbar, det är meningslöst att påpeka att t ex. Rabani såg frisk ut innan. Som jag skrev tidigare, det är inte alltför ovanligt med klipp där man får se en fotbolls-, hockeyspelare (eller annan elitidrottare) som bara faller ihop. Trots att de var supervältränade OCH friska i övrigt. Förbannat tråkigt, men det händer...
Senast redigerad av darkman74 2017-12-22 kl. 07:12.
Citera
2017-12-22, 07:24
Medlem
Citat:
vart ska man vända sej om man har känslig info om detta ?

Känner du dig inte trygg att dela någonting här är väl megafonerna det bästa alternativet, då dom garanterar anonymitet för alla tips.

Kontakta dom dock inte på Facebook utan leta upp ett nummer på deras hemsida.
Citera
2017-12-22, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Känner du dig inte trygg att dela någonting här är väl megafonerna det bästa alternativet, då dom garanterar anonymitet för alla tips.

Kontakta dom dock inte på Facebook utan leta upp ett nummer på deras hemsida.

ja har skrivit till dom på facebook nu, tack för ditt tips
Citera
2017-12-22, 07:42
Medlem
Pajastips! Om man väl har seriös information är det väl enklast att skicka den informationen till Polisen? Är man helt foliehattshispig går det ju att skicka till politiker, massmedia och en helvetes massa andra för maximal effekt.

Sen om det bara är skitsnack som med det mesta här (inklusive mitt) är en helt annan sak. Är det seriös info (vilket jag betvivlar i allra högsta grad, känns mer som "attention-whore. Har man nu "insider" information så går man väl för fan inte in på flashback och frågar vad man ska göra? Hahah...) lär ju flera snappa upp det direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in