Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-01-06, 11:14
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ta med henne till gymmet och träna

Nej, det fungerar inte så. Vill en person inte träna så tränar dom inte med den intensitet som behövs för att det skall göra skillnad.
Kanske går dit några gånger, tar lite seflies och trampar lite på den där bögiga sitt-cykeln eller vafan det är som alla fetton sitter på och pillar med mobilen.

Träning fungerar enbart om man inom sig själv är motiverad att träna! Tex om TS rakt ut säger:
- Nu jävlar går du ner i vikt och håller dig nere annars åker du ut.
Det kan skapa motivation, men troligtvis inte.
Citera
2018-01-06, 15:56
Medlem
Citat:

Det här verkar för mig som en tjej som vill ta livet av sig för att hon hatar sitt liv så jävla så mycket

Baserat på att hon går upp i vikt tror du att hon är suicidal? Hur i helvete får du ihop det?

Visst att många tröstäter när de mår dåligt men jag har nog aldrig mött någon suicidal med god aptit.
Citera
2018-01-06, 16:08
Medlem
poxers avatar
Fråga om hon verkligen mår bra.

Från år 2014 till 2016 år har andelen överviktiga unga (16-29) kvinnor ökat från 20-25% medan män gått från 34-32%. Detta gäller ju också BMI >25 och muskulösa män klassas ju ofta som överviktiga enligt detta, blir inte riktigt samma för kvinnor. Ökande psykisk ohälsa och preparat bakom trenden?
Citera
2018-01-06, 16:29
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Jag och min flickvän har varit tillsammans i 2 år. Vi har bott tillsammans i 1 år och allt fungerar jättebra. Vi älskar varandra och jag kan för första gången säga att jag har träffat en tjej som jag finner det värt att eventuellt bygga en familj med.

Nu till problemet.. Min flickvän har gått upp mycket i vikt sedan vi träffades. Detta syns speciellt på magen. Jag tränar, äter bra och håller kroppen i trim. Jag försöker uppmuntra min flickvän till att göra detsamma, men det verkar som att hon inte bryr sig. Hon ligger hellre hemma och kollar på film eller sover. Jag får känslan av att detta är ganska vanligt bland dagens unga kvinnor. Någon annan som har liknande erfarenhet?

Hur uppmuntrar jag henne på bästa sätt att ta hand om sin hälsa?

Det är nog kört tyvärr. Finns många tjocka tjejjer nuförtiden, de kan inte/kommer inte bli smalare.
Citera
2018-01-07, 02:54
Medlem
Tjoflos avatar
Ta en bild på henne, som hon säkert numera avskyr att du gör. Sen sätter du en tidigare bild bredvid den nya och säger att hon har förändrats mycket på så kort tid.
Citera
2018-01-07, 03:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Mata henne mindre, rasta henne oftare. Du kan varken tvinga eller hota, men du kan locka med henne på saker.

Vad jobbar hon med? Vad är hennes ambitioner?
Citera
2018-01-07, 11:56
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Hon låter som en deprimerad människa. Det kan jag förstå när man lever med en sån som TS.

Svenska män i ett nötskal. TS kommer väl gå hitta någon smal brud och förstöra henne med. Circle of life liksom

Det är såna dagar man tackar man är med en fransk/belgisk som inte är en asshole

Alla svenska förhållanden ser ut på det viset

Du är troligtvis en man som låtsas vara en kvinna.
För så sjukt mycket du omyndigförklarat alla kvinnor är galet.

Det är fan inte mannens plikt att styra över kvinnan. Är du från 1600-talet eller?

Enda anledningen till att TS tjej går upp i vikt är för att det är så hon är som person. Hon gillar att vara en soffpotatis. Att hon var smal innan som singel handlar nog mest om att hon så rörde sig mer automatiskt. Köpa maten själv och singel är inte en ovanlig kombination som ger mindre mängd mat.

Skyll inte tjejens lathet på mannen. Det är som den typiska manliga soffpotatisen som aldrig hjälper till hemma, ser enbart på fotboll, öl och chips i massor, äter enbart skitmat och tror allt grönt är gift.
Är det kvinnans fel att mannen är så?

Tjejen är trygg i sitt förhållande med TS. Hon tar honom för givet. Och hon är oengagerad i saker och ting. Den kombon skapar en soffpotatis.

Det TS får göra är att "tröttna" på henne, umgås minsta möjliga tid med henne. Göra henne lite osäker på om förhållandet är bra.

Detta kan väcka henne ur sin vardagsömn.
Citera
2018-01-07, 22:42
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Så låt henne då återgå till sin smala livsstil, så hon blir smal igen.
Hon blir fet av att leva med dig. Så enkelt är det. För hon var smal när ni flyttade ihop och blev fet sen.
Kolla ni på tv för mycket kanske?
Små vanor gör mycket på 2 år.
Många kvinnor blir feta vem dom än lever med. Jakten är över, dom har fångat sin man och är inte längre intresserade av att ha ett attraktivt yttre.
Ett ex jag varit ihop med några år började bli smällfet. Hon frågade mig "Börjar jag bli tjock?" Titta i spegeln och se efter själv svarade jag...tydligen fel svar
Senast redigerad av HobbyHitler 2018-01-07 kl. 22:45.
Citera
2018-02-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Många tjejer lider av lipödem tyvärr och det har inget med fetma att göra. Om hon drabbats av det så är det tyvärr svårt att gå ned i vikt.

Har hon lipödem så är definitivt kört att gå ned i vikt...träning gör ingen skillnad å dieter är det klart sämsta man kan göra...då växer kroppen än mer. Vet med erfarenhet då min fru har skiten...hon skulle med läkares inrådan göra gastric bypass...å för att få göra operationen så var hon tvungen att gå igenom "vlcd" very low calori diet på 800 kalorier per dag...efter första veckan gick hon ner 3-4 kilo...men när 15 veckor hade passerat hade lagt på sig 3-4 kilo istället å båda benen vuxit 25 centimeter i omkrets.

http://www.svenskaodemforbundet.se/
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in