Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Du får henne deprimerad och hon har hittat maten/kakor/choklad som ersättning. Mat är ett sätt att glömma bort depressionen. Din livsstil/du har påverkat henne negativt. En kvinna är en reflektion av hur hennes man behandlar henne

Riktigt ruttet inlägg..kvinnor är egna individer och gör egna val oberonde av dig...kryp tillbaka i mammas källare nu och fortsätt runka.
Citera
2017-12-30, 19:23
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-bist
Riktigt ruttet inlägg..kvinnor är egna individer och gör egna val oberonde av dig...kryp tillbaka i mammas källare nu och fortsätt runka.

Det tycker jag inte! Det är en reflektion av hur hon mår. Hon var uppenbarligen inte tjock innan honom. Deras personligheter passar inte ihop. Vissa kvinnor dricker i ett dåligt förhållande och andra äter ihjäl sig. Alla har ett ord ”depression”
Citera
2017-12-30, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Jo, de gånger jag har försökt att styra in konversationen på detta ämne så har hon svarat med just det som du citerade. Alltså att jag borde älska mer än hennes utseende, och det gör jag. Men som du säger så vittnar utseendet en del om karaktär.
Jag gissar på att en av hennes grundpelare i hennes liv har rasat. Eller så har hon bara blivit lat. Det är svårt att gissa eftersom vi inte har någon som helst inblick i er relation. Har ni nyss fattat ett viktigt beslut? Har en rutin i ditt liv förändrats? Har en rutin i hennes liv förändrats? Eller bådas?

Hur är det med vänner, familj, arbete, intressen osv?

Känns inte så bra att hon behöver försvara sig när du tar upp ämnet. Även hur säger det väcker en känsla av att något har hänt. Svårt att säga som sagt.

Risken att hennes mentala hälsa försämras ökar för varje dag hon ligger på soffan. Varje chokladkaka, läsk, glass betingar ett ohälsosamt beteende. Det finns ett ställe ni bör undvika till varje pris och det är psykvården. Om det inte redan är försent?

Kommunikation, hennes beteende är destruktivt. Även om hon inte ser det själv så vet hon innerst inne att det är dåligt Jag vet inte hur du ska motivera henne. Det ligger i hennes händer att genomgå förvandlingen.

Du kanske kan hitta inspiration här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Motiverande_samtal

Går ju inte att överföra hela konceptet i dess exakta form. Dock tror jag att det är viktigt att du inte tar på dig ansvaret för hennes hälsa. Det kommer aldrig fungera. Stötta men separera den uppgiften från ett möjligt ansvar för hennes handlingar.

Jag hoppas min tankegång går att tyda.

Må väl och Gud bevare din själ.

Mvh Frasse Lejonhjärta
Citera
2017-12-30, 19:26
Medlem
Köp några peppande tidningar som hon kan bläddra i. Tidningar som Hälsa, Må Bra osv.

Viljan kommer inifrån och man kan inte tvinga någon.

Men lagom motiverande uppmuntrande samtal går bra.

Givande och tagande. Muta henne om det går.

Om du följer med och tränar idag så bjuder jag dig på bio i morgon.

"Lura" henne att röra på sig. Parkera bilen längst bort på parkeringen. Låna en vovve och var hundvakt en helg. Barnvakt osv.

En timma dagsljus per dag för att motverka depression.
Senast redigerad av karanan 2017-12-30 kl. 19:30.
Citera
2017-12-30, 19:29
Medlem
Fotbollspucks avatar
Ge henne presentkort på fettsugning.
Citera
2017-12-30, 19:32
Medlem
Basns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Jag gissar på att en av hennes grundpelare i hennes liv har rasat. Eller så har hon bara blivit lat. Det är svårt att gissa eftersom vi inte har någon som helst inblick i er relation. Har ni nyss fattat ett viktigt beslut? Har en rutin i ditt liv förändrats? Har en rutin i hennes liv förändrats? Eller bådas?

Hur är det med vänner, familj, arbete, intressen osv?
Stort tack för ett väldigt vänligt och bra inlägg!

men ingenting speciellt har hänt. Vi lever under väldigt stabila förhållanden med bra vänner både på från min och hennes sida. Vi båda studerar.
Citera
2017-12-30, 19:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Jo, de gånger jag har försökt att styra in konversationen på detta ämne så har hon svarat med just det som du citerade. Alltså att jag borde älska mer än hennes utseende, och det gör jag. Men som du säger så vittnar utseendet en del om karaktär.

Så låt henne då återgå till sin smala livsstil, så hon blir smal igen.
Hon blir fet av att leva med dig. Så enkelt är det. För hon var smal när ni flyttade ihop och blev fet sen.
Kolla ni på tv för mycket kanske?
Små vanor gör mycket på 2 år.
Senast redigerad av FruStormufti 2017-12-30 kl. 19:42.
Citera
2017-12-30, 19:42
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Så låt henne då återgå till sin smaka livsstil.
Hon blir fet av att leva med dig. Så enkelt är det.

Det är exakt det jag menade!
Som man är man kanske grundorsaken till att en dam blir fetare.
TS är säkerligen väldigt ohälsosam själv. Att han sen är smal säger mig ingenting. Det är väl massa pasta, ris, choklad, chips och läsk hemma.

Min man lagar enbart nyttig mat. Vi har båda klockor som mäter våra steg/kalorier och biper när vi suttit för länge sedan. Vi tar sällan bilen/bussen och går hellre.

Vi går på dans, träning och andra sport aktiviter tillsammans.
Citera
2017-12-30, 19:42
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Det gör det. Att göra sig fin för sin partner (eller andra mänskor) är en del av omtänksamheten. Hon var ju snygg när ni började vara ihop eller? Att ge upp en del av sina bra sidor för att man anser att hälften borde räcka åt partnern är oattraktivt. Du kan ju själv då börja bete dig som ett svin och sen hänvisa till att du ju har ett ganska fint yttre. Det borde räcka.
Citera
2017-12-30, 19:45
Bannlyst
Citat:
Stort tack för ett väldigt vänligt och bra inlägg!

men ingenting speciellt har hänt. Vi lever under väldigt stabila förhållanden med bra vänner både på från min och hennes sida. Vi båda studerar.
Ingen fara min vän.

Hur gamla är ni? Du skriver att hon sover mycket, vilket jag missade. Det finns hur många orsaker till trötthet som helst. Hur aktiverade hon sig innan detta tog form? En människas orsaker till specifika beteenden kan vara enormt komplexa och svåra att nå.

Kanske dum fråga men äter ni måltider tillsammans? Jag anser att det är viktigt på ett fysiskt och psykiskt plan.
Citera
2017-12-30, 19:48
Medlem
riskybizzys avatar
Grattis! Så slutar det ofta om man väljer en svensk kvinna. Gissar att hon är ganska ointresserad av sex också?
Citera
2017-12-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det är exakt det jag menade!
Som man är man kanske grundorsaken till att en dam blir fetare.
TS är säkerligen väldigt ohälsosam själv. Att han sen är smal säger mig ingenting. Det är väl massa pasta, ris, choklad, chips och läsk hemma.

Min man lagar enbart nyttig mat. Vi har båda klockor som mäter våra steg/kalorier och biper när vi suttit för länge sedan. Vi tar sällan bilen/bussen och går hellre.

Vi går på dans, träning och andra sport aktiviter tillsammans.

Hade du inte varit kvinna själv hade jag av dina inlägg gissat att du är en rabiat kvinnohatande oskuld som är med i MGTOW. Vad du säger är i princip att kvinnor är inkapabla att ta egna beslut eller vara egna individer utan helt och hållet formas av män. Du har omyndigförklarat halva jordens befolkning med dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in