Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-31, 07:45
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du det?

Hur vet du det?
Dna https://www.aftonbladet.se/nyheter/article15817067.ab
Undvika att han vart helgon
https://www.svd.se/bin-ladins-kropp-begravd-till-sjoss
Citera
2017-12-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Dna https://www.aftonbladet.se/nyheter/article15817067.ab
Vad bevisar den här artikeln?

Citat:
Undvika att han vart helgon
Vad är det som hindrar att man ordnar både en oberoende genomlyst identifiering av kroppen och en begravning till sjöss/eller annan okänd plats?

Hur vet vi att det är Usamas DNA? Hur vet vi så fall att det är säkrat där och då?
Citera
2017-12-31, 08:52
Bannlyst
Citat:
Nej, det är mot muslimsk tradition att begrava en muslim i havet. Däremot så vill man mycket riktigt begrava sina döda så fort som möjligt, vilket ju var ett av argumenten.
Tack för rättelse, jag skrev från minne av vad jag läst, mindes väl fel.
Citera
2017-12-31, 08:57
Medlem
Det skummaste är, varför döda världens mest efterlysta man som sitter på en massa information?
Citera
2017-12-31, 11:20
Medlem
Citat:
Gjorde han? När dog han, menar du?

Han dog för sent. Han skulle dött innan man ens visste att han existerade.
Citera
2017-12-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattspark112
Han dog för sent. Han skulle dött innan man ens visste att han existerade.
När dog han?
Citera
2017-12-31, 12:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fel, det var en CIA-ledd operation. Nej, deras jobb är att skydda sina arbetsgivare, det amerikanska folket.

Det är samma folk man nekar rätten att självt försäkra sig om att dess uppgifter verkligen stämmer med verkligheten genom att snabbt dumpa beviset i havet. Med tanke på hur samma CIA sedan start har ljugit för samma folk, gång på gång, år efter år, så är det kanske i synnerhet därför man bör redovisa sina bevis i ett sådant här epokgörande fall.

Men bra att du äntligen redovisar din demokratisyn när du förväxlar staten med folket. Nästan plankat rakt av från facismens egen lilla husgud, Hegel?

Det tar sig, SnakePlisssken, det tar sig.
Ja det var klumpigt skrivet av mig, jag blandade ihop begreppen staten / united states, det är klart de ska skydda folket.
Vad menar du med att operationen var CIA-ledd? AMenar du uppspårandet av honom? Själva attacken var ju tveklöst NavySeals.

Citat:
Nej, pantomimer är viktiga i den facistiska staten. Det ska verka som att allt sker enligt regelboken. Dels för de inblandade själva, dels utåt till en sönderljugen allmänhet.
På vilket sätt är det mer "enligt regelboken" att storma ett hus och skjuta en obeväpnad man?
Hade man bombat skiten ur huset kunde man istället påstått att han var ensam och beväpnad eller vad som helst om det nu är en "pantomim"...

Citat:
Om han nu hade en organisation värd namnet att jaga, ja. Kul namn, förresten, ”Al Qaeda” = toalett = dass = skithus ... på en föregivet fanatiskt religiöst grundad militant organisation?
Menar du att man hade en lika gedigen boogey man i bakfickan i den händelse Västvärldens fiende nr 1 helt plötsligt skulle gå och dö?
Kostar det inte lång tid och mycket pengar att pumpa upp själva sinnebilden för den nya fienden som ska legitimera fortsatt och till och med dramatiskt ökade anslag till US National Security State? En fiende mer demonisk än självaste ”världskommunismen”?
Du kanske har ett förslag här? Bandar Bush?
Ibland säger du att allt är en pantomim och att vi blir lurade, ibland krävs det visst helt andra förutsättningar. Jag vidhåller att det hade bara varit att påstå att man jagade en terroristorganisation - oavsett om deras tidigare ledare levde eller ej - är det konstigt ?
Citera
2017-12-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det var klumpigt skrivet av mig, jag blandade ihop begreppen staten / united states, det är klart de ska skydda folket.
Ok.

Citat:
Vad menar du med att operationen var CIA-ledd? AMenar du uppspårandet av honom? Själva attacken var ju tveklöst NavySeals.
Jag går på Wikipedia här:
”The operation, code-named Operation Neptune Spear, was carried out in a CIA-led operation... ”

Citat:
På vilket sätt är det mer "enligt regelboken" att storma ett hus och skjuta en obeväpnad man?
Hade man bombat skiten ur huset kunde man istället påstått att han var ensam och beväpnad eller vad som helst om det nu är en "pantomim"...
Bombar man ”ett hus” eller ”grottor i Tora Bora”, så blir det ju avsevärt svårare att övertyga allmänheten om att han verkligen är död. Dessutom så skulle beskyllningarna hagla om ansvariga istället för att först försöka ta honom levande = århundrandets US Intel-bragd, spränger honom till döds med bomber och därmed tystar patsyn.

Nu kan man istället skylla på att han sköt först.

Citat:
Ibland säger du att allt är en pantomim och att vi blir lurade, ibland krävs det visst helt andra förutsättningar. Jag vidhåller att det hade bara varit att påstå att man jagade en terroristorganisation - oavsett om deras tidigare ledare levde eller ej - är det konstigt ?
Nja, om jag frågar så här då: hur många levande och ej infångade medlemmar av ”Al Qaeda” kände den stora allmänheten i USA och resten av världen till, perioden 2001 - 2011?

Namn?
Senast redigerad av onopono 2017-12-31 kl. 19:52.
Citera
2018-01-02, 05:19
Medlem
cacas avatar
Citat:
Vad bevisar den här artikeln?

Vad är det som hindrar att man ordnar både en oberoende genomlyst identifiering av kroppen och en begravning till sjöss/eller annan okänd plats?

Hur vet vi att det är Usamas DNA? Hur vet vi så fall att det är säkrat där och då?

USA visste redan genom omfattande underrättelse tjänst innan de inlede attacken att de skulle hitta Mr Laden där de fann han. Att man sedan tog dna var för säkerställa identiteten.
De hade dna från en av hans syster och jämföra med för säkerställa att det var mr Laden.
Behovet av att göra någon ytterligare identifiering eller bevisa för någon annan fanns därmed inte från USA sida. Case closed!
Citera
2018-01-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
USA visste redan genom omfattande underrättelse tjänst innan de inlede attacken att de skulle hitta Mr Laden där de fann han. Att man sedan tog dna var för säkerställa identiteten.
De hade dna från en av hans syster och jämföra med för säkerställa att det var mr Laden.
Behovet av att göra någon ytterligare identifiering eller bevisa för någon annan fanns därmed inte från USA sida. Case closed!
Allt det här bygger på att CIA talar sanning.

Litar du på CIA?
Citera
2018-01-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det är nog inte många religioner som föredrar begravning till havs, men precis som kristendomen så godkänner ju islam (och har dessutom specifika instruktioner för) begravning till sjöss när omständigheterna är sådana...

Tror inte alls på sambandet att det skulle ha med hans religion att göra, jag menar varför skulle dom ta hänsyn till det? Däremot låter det rimligare om det var för att han inte skulle få en egen gravplats.

"-En amerikansk företrädare uppger att preliminära resultat av de DNA-prover som togs visar med stor tillförlitlighet att bin Ladin var en av dem som dödades."

Om det inte är mer bekräftat än så tycker jag att det gick onödigt fort att kasta han i havet, varför så bråttom. Och oturligt nog finns det inga bilder från begravningen, som vanligt.
Citera
2018-02-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Ja, ock konstigt nog så blev sealteamet en tid senare nedskjutna i helikoptern de satt i och förberedde nästa räd och fick därmed betala med sina liv de också.

Så sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in