Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Fel, det var en CIA-ledd operation. Nej, deras jobb är att skydda sina arbetsgivare, det amerikanska folket.
Det är samma folk man nekar rätten att självt försäkra sig om att dess uppgifter verkligen stämmer med verkligheten genom att snabbt dumpa beviset i havet. Med tanke på hur samma CIA sedan start har ljugit för samma folk, gång på gång, år efter år, så är det kanske i synnerhet därför man bör redovisa sina bevis i ett sådant här epokgörande fall.
Men bra att du äntligen redovisar din demokratisyn när du förväxlar staten med folket. Nästan plankat rakt av från facismens egen lilla husgud, Hegel?
Det tar sig, SnakePlisssken, det tar sig.
Ja det var klumpigt skrivet av mig, jag blandade ihop begreppen staten / united states, det är klart de ska skydda folket.
Vad menar du med att operationen var CIA-ledd? AMenar du uppspårandet av honom? Själva attacken var ju tveklöst NavySeals.
Citat:
Nej, pantomimer är viktiga i den facistiska staten. Det ska verka som att allt sker enligt regelboken. Dels för de inblandade själva, dels utåt till en sönderljugen allmänhet.
På vilket sätt är det mer "enligt regelboken" att storma ett hus och skjuta en obeväpnad man?
Hade man bombat skiten ur huset kunde man istället påstått att han var ensam och beväpnad eller vad som helst om det nu är en "pantomim"...
Citat:
Om han nu hade en organisation värd namnet att jaga, ja. Kul namn, förresten, ”Al Qaeda” = toalett = dass = skithus ... på en föregivet fanatiskt religiöst grundad militant organisation?
Menar du att man hade en lika gedigen boogey man i bakfickan i den händelse Västvärldens fiende nr 1 helt plötsligt skulle gå och dö?
Kostar det inte lång tid och mycket pengar att pumpa upp själva sinnebilden för den nya fienden som ska legitimera fortsatt och till och med dramatiskt ökade anslag till US National Security State? En fiende mer demonisk än självaste ”världskommunismen”?
Du kanske har ett förslag här? Bandar Bush?
Ibland säger du att allt är en pantomim och att vi blir lurade, ibland krävs det visst helt andra förutsättningar. Jag vidhåller att det hade bara varit att påstå att man jagade en terroristorganisation - oavsett om deras tidigare ledare levde eller ej - är det konstigt ?