Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 23:21
Medlem
Usama och obama är rätt lika.
Tillhör dom samma ursprung ?
Han dog i bergen.samtidigt som obama vart president. Tror jag.

Såg ett youtube klipp där han var död.
Citera
2018-03-23, 16:38
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Det var lätt att förstå att dom aldrig skulle visa bevis för att dom dödat Usama bin Laden. Han hade säkert varit död flera år innan men man ville ha en anledning att fortsätta invasionen av Mellanöstern.
Han var ett perfekt lockbete. Media kunde skriva 'nu är han i Afghanistan' och hela västvärlden var motiverade att invadera Afghanistan. Det var i stort sätt möjligt att invaderara vilket land som helst i regionen.
Citera
2018-03-25, 18:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det var lätt att förstå att dom aldrig skulle visa bevis för att dom dödat Usama bin Laden. Han hade säkert varit död flera år innan men man ville ha en anledning att fortsätta invasionen av Mellanöstern.
Han var ett perfekt lockbete. Media kunde skriva 'nu är han i Afghanistan' och hela västvärlden var motiverade att invadera Afghanistan. Det var i stort sätt möjligt att invaderara vilket land som helst i regionen.

Du tycker inte det är underligt att t.ex al Qaida inte gått ut och sagt att han dog tidigare i sånt fall? Fast al Qaida kanske är en del av cia i din värld?
Citera
2018-04-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du tycker inte det är underligt att t.ex al Qaida inte gått ut och sagt att han dog tidigare i sånt fall? Fast al Qaida kanske är en del av cia i din värld?
Vad skulle Al Quaida ha för intresse att säga det? Och vem skulle lyssna på vad några talibaner har att säga.
Al Qaida är tränade och beväpnade från början av CIA. Precis som IS. Hört talas om proxy war?
Citera
2018-04-01, 22:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad skulle Al Quaida ha för intresse att säga det? Och vem skulle lyssna på vad några talibaner har att säga.
Al Qaida är tränade och beväpnade från början av CIA. Precis som IS. Hört talas om proxy war?

Om man tror att al Qaida jobbar för cia så blir det förstås svårt att förklara varför de skulle avslöja om USA ljög. För den mindre bindgalna delen av befolkningen kvarstår dock frågan.
Del 2 av frågan: vem som skulle lyssna på några talibaner? Vad sägs om du och jag?
Citera
2018-04-01, 22:57
Medlem
Citat:
Om man tror att al Qaida jobbar för cia så blir det förstås svårt att förklara varför de skulle avslöja om USA ljög. För den mindre bindgalna delen av befolkningen kvarstår dock frågan.
Del 2 av frågan: vem som skulle lyssna på några talibaner? Vad sägs om du och jag?

Du lyssnar väl bara på vad dom officiella makthavarna har att säga så jag tvivlar att det skulle vara relevant för dig om inte vita huset eller EU gick ut och erkände.
För övrigt betyder proxywar att t.ex USA eller Ryssland i hemlighet stödjer en rebellgrupp i ett krig istället för att delta själv.
Citera
2018-04-01, 23:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du lyssnar väl bara på vad dom officiella makthavarna har att säga så jag tvivlar att det skulle vara relevant för dig om inte vita huset eller EU gick ut och erkände.
För övrigt betyder proxywar att t.ex USA eller Ryssland i hemlighet stödjer en rebellgrupp i ett krig istället för att delta själv.

Jag lyssnar på dig nu - har du exempel på talibaner som hävdar att Usama dog tidigare (eller senare eller inte alls)?
Citera
2018-04-01, 23:19
Medlem
Citat:
Jag lyssnar på dig nu - har du exempel på talibaner som hävdar att Usama dog tidigare (eller senare eller inte alls)?
Nej tyvärr.
Citera
2018-04-02, 18:10
Medlem
Citat:

Varför skulle du tro på de officiella makthavarna om de säger att Usama dog långt tidigare, när du inte tror på vad de säger annars? Kan det vara så enkelt att du bara tror på de som säger det som i din skalle är din ”sanning” och hävdar att allt är lögn som inte passar din åsikt?

Om nån insider i Al-Qaida skulle säga att Usama dog då när jänkarna säger att han dog, hur skulle du ställa dig till det....?
Citera
2018-04-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför skulle du tro på de officiella makthavarna om de säger att Usama dog långt tidigare, när du inte tror på vad de säger annars? Kan det vara så enkelt att du bara tror på de som säger det som i din skalle är din ”sanning” och hävdar att allt är lögn som inte passar din åsikt?

Om nån insider i Al-Qaida skulle säga att Usama dog då när jänkarna säger att han dog, hur skulle du ställa dig till det....?
Jag skulle helt klart tro på den officiella storyn om det fanns mer bevis för det.
Att bara tro på att dom dödat bin laden för dom sagt det är inte bevis för mig.
Jag sade innan att han troligen dog innan då det verkat som dom ville använda honom som en morot att fortsätta kriga. Jag är öppen för att jag kanske har fel. Jag söker efter sanningen.
Nu har jag även sett en intervju på Youtube med navy soldaten som påstått sig dödat bin laden. Efter att ha sett den måste jag säga att trovärdigheten för den officiella storyn är mer trovärdig än jag tyckte innan.
Citera
2018-04-07, 00:39
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Jag skulle helt klart tro på den officiella storyn om det fanns mer bevis för det.
Att bara tro på att dom dödat bin laden för dom sagt det är inte bevis för mig.
Jag sade innan att han troligen dog innan då det verkat som dom ville använda honom som en morot att fortsätta kriga. Jag är öppen för att jag kanske har fel. Jag söker efter sanningen.
Nu har jag även sett en intervju på Youtube med navy soldaten som påstått sig dödat bin laden. Efter att ha sett den måste jag säga att trovärdigheten för den officiella storyn är mer trovärdig än jag tyckte innan.

Jag måste säga att jag blir imponerad av din förmåga att eventuellt kunna ändra ditt sätt att tänka.
Varför inte utnyttja den förmågan i andra frågor också *host host.

Det finns tyvärr inga fler bevis från USAs sida är jag rädd. Det är hemligstämplad information av flera olika anledningar. Tyvärr fungerar det så.
Om du tänker efter så var Bin Landen inte särskilt intressant för någon annan än just CIA vid den tidpunkten utan istället låg fokuset på den arabiska våren och således ingen anledning till att fortsätta kriga. Han skulle dö bara och jag förstår dom till 100%. Om du inte vill tro på det så skiter väl USA i det typ. CIA resonerar som så här: Okej, hittar du ett enda bevis på att det inte var så är du välkommen att höra av dig
Central Intelligence Agency
Office of Public Affairs
Washington, D.C. 20505.
Citera
2018-04-08, 23:33
Medlem
Citat:
Jag återkommer med ett par intressanta videos.

Flera pakistanier motsäger den officiella versionen om hur Usama bin Laden dog, spola till 0:22 : https://www.youtube.com/watch?v=SILdF9Gs2JI

Vice kort dokumentär https://www.youtube.com/watch?v=9-W_kAfRLlQ

Hamid Gul, föredetta chef i underättelsetjänsten i Pakistan: https://www.youtube.com/watch?v=MH8WUHjo1ms

Inget som bevisar något. Men å andra sidan finns inget bevis för den officiella versionen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in