Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-04, 15:33
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Var och hur kper man Monero bst?
Jag har Binance men mina bankkort funkar inte dr, bde kreditkort och vanliga.
Localmonero har jag ocks men dr ser jag inte summan jag stter in. Det r ngot lustigt med synkroniseringen.

Det hr kanske funkar: https://twitter.com/cakewallet/statu...30599982776333
Citera
2023-04-07, 05:22
Medlem
Neolitikums avatar
Om man endast vill betala med Swish p Localmonero samt deras identiska syskon d jag inbillar mig att det r samma gare, d allt ser exakt likadant ut i den gruppen.
Att man d mste betala 800:- mer per heltal Monero, kpt genom Swishbetalning..
Citera
2023-06-30, 13:31
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder
Detta r en illusion, det finns ingen ekonomisk integritet med bitcoin om folk behver kpa saker med det i den verkliga vrlden.

Det finns tillrcklig integritet fr de flesta i de flesta situationer, men visst kan det kanske bli ett problem i vissa lgen, i synnerhet vid ofrsiktig anvndning. Med lightningbetalningar r detta problem dock helt eliminerat. Du har inte mjlighet som mottagare att f information om avsndarens finanser.

Citat:
I detta avseende r monero ljusr fre bitcoin, frutom att vara en deflationr, anonym, extremt sker och privat valuta.

Vad gller onchaintransaktioner, ja. Vid en jmfrelse med lightning r moneros frdel emellertid inte lika sjlvklar. Monerotransaktionerna ligger kvar p blockkedjan fr all framtid. Om/nr man i framtiden kan kncka den kryptering som anvnds i dag, ligger transaktionerna pltsligt i ppen dager. En uppdatering till en skrare kryptering kommer inte att kunna skydda redan gjorda transaktioner. Transaktionerna p lightning dremot sparas verhuvudtaget inte p ngon blockkedja, och r i det avseendet skrare.

Vad menar du med att monero r deflationr? Vad jag frsttt har den en konstant inflation i absoluta tal (som blir minskande procentuellt ver tid).

Citat:
Det skulle vara irrationellt fr mig att handla den sinnesfrid jag fr av att gra transaktioner med monero och fortstta att jonglera med att skydda min integritet genom att kpa anvndbara saker med bitcoin.

Jag har kpt en hel del saker med bitcoin genom ren och har aldrig ftt ngot problem. Jag skickar dock aldrig bitcoin till en p en webbplats publicerad, statisk adress. Numera anvnder jag ofta lightning, som definitivt r tillrckligt privat fr mina syften.

Citat:
Kanske frsvarar folk fortfarande bitcoin av personlig smak eller fr att de kpt bitcoin p toppen och ber fr att f tillbaka frlusten.

Bitcoin r en cykel, monero r en Ferrari.

Det finns inget stt att jmfra prestanda, monero r mycket verlgsen bitcoin i alla grunder.

Monero har vissa frdelar men r absolut inte bttre i alla avseenden.

Ngra nackdelar:

- mer avancerad kod
- uppdateras ofta med hardforks
- blockkedjan kommer att vxa vldigt snabbt om den brjar anvndas mycket, vilket leder till nodcentralisering
- svrare att anvnda
- har inte alls samma ntverkseffekt
- har inte ett hrt tak fr moneromngden (kan vara bde en nackdel och en frdel, men frsmrar skyddet mot penningmngdskningen)
- svrare att verifiera moneromngden n att verifiera bitcoinmngden

- Mer srbar fr framtida kvantdatorattacker p grund av undvikandet av ASIC-brytare (denna punkt r jag osker p, s rtta mig grna om jag har fel)
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-06-30 kl. 13:47.
Citera
2023-07-04, 18:18
Medlem
Meloneusks avatar
Binance har nu delistat Monero. Ngon som har bra tips p hur man enklast och billigast kper Monero nu?
Local Monero knns ju inte optimalt..
.
Citera
2023-07-04, 18:36
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meloneusk
Binance har nu delistat Monero. Ngon som har bra tips p hur man enklast och billigast kper Monero nu?
.

r den inte tillbaka p Binance?

https://cointelegraph.com/news/priva...under-pressure
Citera
2023-07-04, 19:28
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Hittar inte lngre Monero p binance i alla fall.
Citera
2023-07-04, 19:36
Medlem
Meloneusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Sjukt konstigt, men nej, frst fick jag upp att jag skulle kpa sedan konvertera frn USDT. Men finns inte fast jag har USDT.
Citera
2023-07-05, 09:40
Medlem
s44ms avatar
Citat:
.
Vad kan anledningen va att dem delistat Monero tror ni??
Citera
2023-07-05, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Vad kan anledningen va att dem delistat Monero tror ni??
Monero r giftig att befatta sig med som ett fretag som frsker se serisa ut. Lite det jag frskt ptala hela tiden.
Frdelarna att ha den p sin exchange r vldigt sm jmfrt med nackdelarna.
Citera
2023-07-05, 10:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
.

Det r ert fel att den avlistats. Sluta klaga p localmonero.
Citera
2023-07-05, 16:43
Medlem
Meloneusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det r ert fel att den avlistats. Sluta klaga p localmonero.

Det r ok att tilltala mig du, jag r ingen adelsman. Har du lust att utveckla varfr det r mitt/vrt fel?
Citera
2023-07-05, 16:51
Medlem
Noterade att ngon pratade om lightning och att det skulle vara bttre n Monero. LOL.

vissa ger sej aldrig. att anvnda lightning r ett totalt skmt. folket som ligger bakom r ett totalt skmt. idioter, samt att deras desperata frsk att forcera sin "innovation r totalt grisigt.

dom r s desperata. ska alltid ha investerare, ljuger alltid och oftast fungerar inte skiten alla. och s klart s hatar dom alltid Monero, den evolutionra Bitcoinen.

Folk med hjrna frstr att Monero kommer g frbi Bitcoin. Monero r den som anvndas mest fr riktiga betalningar, mnga kommer sga blahblah blah. men dom anvnder sllan annat n pengar.

skitiga pengar r vad alla prostituerade och knarkhandlare vill ha. samma sak som banken. smutsiga pyramid spelet aka USA. lol 😂

tror du p tomten? att banken
r din vn? haha 😂 vnta du bara. snart r svensken hemls med noll pengar. hoppas vinsten kommer senare?

jmnfr volymen mellan Monero och andra Shitcoins. allt annat r up pumpat och fake, monero r riktiga mnniskor med riktiga transaktioner
Senast redigerad av Tech44 2023-07-05 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in