Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-03, 18:19
Medlem
pantherTypeGs avatar
Om man vill leta jobb i Danmark. Har de nn platsbank med jobb som arbetsfrmedlingen har? Eller hur funkar det dr?

Tack p frhand
Citera
2018-01-03, 18:27
Medlem
jobnet.dk
Citera
2018-01-03, 19:52
Medlem
Mittpunkts avatar
Hade inte danskan varit som persiska s hade jag kunnat flyttat imorgon till Danmark. Jvla bra lner dr ser det ut som och kursen r bra. 130 DKK r 170 SEK. Hgre lner dr inom mina omrden n i Norge dr jag r nu.
Citera
2018-01-03, 20:42
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Hade inte danskan varit som persiska s hade jag kunnat flyttat imorgon till Danmark. Jvla bra lner dr ser det ut som och kursen r bra. 130 DKK r 170 SEK. Hgre lner dr inom mina omrden n i Norge dr jag r nu.

Man lr sig rtt fort, vid grnsen r den dessutom inte s komplicerad samt att dom r vana vid svenskar. Bo i Hbg och jobba i helsingr tex.
Pga av kursen r danmark ocks rtt dyrt ven jmfrt med norge men grnspendlar du r det ok.
Citera
2018-01-08, 18:44
Medlem
Mittpunkts avatar
[quote=macknu|62794889]Man lr sig rtt fort, vid grnsen r den dessutom inte s komplicerad samt att dom r vana vid svenskar. Bo i Hbg och jobba i helsingr tex.

Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Pga av kursen r danmark ocks rtt dyrt ven jmfrt med norge men grnspendlar du r det ok.

Gr det att flytta dit, bo ett r och spara ihop lite pengar som ungdomar gjorde i Norge fr 5-8 r sedan?

Bertta grna mer om du vet Hyrorna? Lgenhetsmarknaden? r vi svenskar omtalade i Danmark som bra folk?
Citera
2018-01-08, 22:33
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Man lr sig rtt fort, vid grnsen r den dessutom inte s komplicerad samt att dom r vana vid svenskar. Bo i Hbg och jobba i helsingr tex.

Gr det att flytta dit, bo ett r och spara ihop lite pengar som ungdomar gjorde i Norge fr 5-8 r sedan?

Bertta grna mer om du vet Hyrorna? Lgenhetsmarknaden? r vi svenskar omtalade i Danmark som bra folk?

Inte bott i danmark men grnsen och vet mnga som dagligen pendla ver och jobbade s har ingen koll p lgenheter osv. Men flytta till Lund, malm eller helsingborg och pendla ver s kan du nog tjna en del, har fr mig skatten r fin d med, r ju inte mer n en halvtimme frn de stderna.
Lite blandat hur svenskar ses, d det r 16rs grns dr samt lite billigare p vissa stllen hkronan gr det ganska dyrt att dricka dr) s brjar mnga runt 16riga svenskar dra ver och supa och festa samt brka och stka vilket drar ner svenskarnas rykte men bland lite ldre och p jobb r det bttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in