Citat:
Ursprungligen postat av
Nochills
Bra konstigt, du fr jag konverserar stndigt med andra utan problem i meddelanden.
Jo, jag har mrkt att lnerna fr expats i Polen oftast r betydligt lgre utan riktig anledning.
Nu verkar polackerna inte vara lika intresserade av svenskar, hellre danskar och norskar.
Tyvrr s r jag sedan lnge inlindad i AF:s nt med den galna aktivitetscirkusen.
Jag har genomgtt tillrckligt av utbildningar fr flera r sen s det blir inget mer av det nu.
Vad som knns surt r att jag har lagt ner mycket pengar i min gamla rishg till bil.
Den kan man inte ta med sig till UK och jag kan inte bara lta den st p parkeringen om jag ker.
Undvik Polen och Ungern. De tror att bara fr att man sker jobb dr s r man desperat och r redo att ta allt oavsett hur lg lnen r. Lnerna r anpassade fr de som bor hemma p plats. Visst, levnadsstandarden r mycket lgre men arbetsuppgifterna r inte srskilt roliga fr de har jobb som har flyttats frn Sverige eller ngot annat i-land till deras lnder. Tittar man p de underskningar som gjorts s r man inte srskilt orolig fr att det inte ska finnas jobb.
Jag tror inte polacker gr ett bttre jobb och danskarna r trtta p dem. Danskarna vill inte ha bidragsbatrask eller de som tar deras jobb. Polacker tror ju alltid att de r smartare n alla andra. Sdant har vi ju redan massor av.
Som sagt testa: Irland, UK och Tyskland. Jag tror att om du har ngon typ av utbildning s kan du f napp och man ska inte ha alltfr stora frvntningar p ln men jobb kan man f napp p. Anvnder du ngon speciell webbsida fr att ska jobb?
Undvik AF. Det r en samling med klowner och papegojor som sitter dr som inte ftt sina jobb p meriter. Man har varken koll p verkligheten eller ngot annat fr man saknar normalintelligens och hade man haft meriter hade man aldrig parkerat sig p ett skitstlle som AF.
Utbildning? Samla p dig s mycket du bara kan p universitet och hgskola. AF-kurser har ingen bring utomlands. Det r tyvrr bara utfyllnad, slseri med tid och skattemedel.