2018-01-04, 16:49
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv201712
Det är ju dessutom de som har pengar och hälsan som i första läget har möjlighet att ta sig till Europa.
Inte de riktigt sjuka/fattiga.
Och av någon outgrundlig anledning är det alltid män som flyr. Kanske flyr dem från de elaka kvinnorna och barnen i deras hemländer?
Citera
2018-01-04, 17:45
Medlem
LaScalas avatar
Jag umgås mycket med en familj som bor i den port (Zinkens väg) som kommer att ligga närmast modulhusen.
Dottern i familjen är 19 år och bor hemma, det lär hon väl få göra i 15 år till som det ser ut.
När modulhusen väl är på plats så får hon ta familjens bil till jobbet, garaget ligger under husen.
Pappan får cykla i ur och i skur.
Vad gör man inte för att skydda sin vackra tonårsblondin från nybyggarna?
Tilläggas ska att vare sej den familjen eller jag tillhör 87%-idioterna.
Men vi får lida. Och lider gör vi om det kan glädja nån södermalmshatare.
Det ska inte vara modulhus nånstans - helt enkelt för att vi ska inte ha invandring av den här kalibern.
På ett möte i bostadsrättsföreningen kom en 87%:are med förslaget om att man skulle samla in kläder till de som kommer.
Det var fler än 13% som protesteade högljutt. De flyttar knappast in nakna.
Citera
2018-01-04, 18:08
Medlem
Bekant som inte länge sedan köpte lgh i krokarna sålde nyss å flyttade utanför stan med sin tonårsdotter pga skiten och otrygghet som ökat där vilket inte blir mindre utav detta.
Citera
2018-01-04, 18:19
Medlem
-Teddan-s avatar
Stockholms stad är tydligen förvånad att det nu kommer hela familjer till Sverige. De ändrar därför om i storleken på lägenheterna. Jag är inte ett dugg förvånad. Nu kommer ju skäggbarnens egna fruar och barn i 10-årsåldern. Plus skäggbarnens föräldrar i 50-60-årsåldern. Hur de förklarar detta för Migrationsverket är för mig en gåta. Men man belönas tydligen för bedrägeri i det bisarra landet Sverige.
Citera
2018-01-04, 18:30
Medlem
nordicwraths avatar
Kan de inte inhysa 2000 ensamkommande? De boende i området demonstrerar ju t om för fler ensamkommande.

Och till er ungdomar, känn er spottade i ansiktet av Löfven och Reinfeldt. Pengar för att lösa er boendesituation har funnits hela tiden, bevisligen!
Citera
2018-01-04, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Kan de inte inhysa 2000 ensamkommande? De boende i området demonstrerar ju t om för fler ensamkommande.

Och till er ungdomar, känn er spottade i ansiktet av Löfven och Reinfeldt. Pengar för att lösa er boendesituation har funnits hela tiden, bevisligen!
Fast i för sig att bo i Stockholm har alltid varit dyrt, det enda skillnaden nu är att det är omöjligt att bo där och jag längtar inte heller har redan bostad...
Senast redigerad av Hagser 2018-01-04 kl. 18:39.
Citera
2018-01-04, 18:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Vilka boenden i området demonstrerar för fler ensamkommande? Det vill jag gärna veta.
Citera
2018-01-04, 18:41
Bannlyst
Citat:

Eller ingen...
Citera
2018-01-04, 19:07
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Det är bättre än att packa in dom i förorterna. Det vet vi ju redan hur det blir.
Sprider man ut invandrarna även till dyrare svenska områden så integreras dom snabbare plus att alla som röstar på MP och moderaterna får bo med dessa nyanlända.
Citera
2018-01-04, 19:59
Medlem
SCORE!!!

Om du frågar mig så finns det ingen bättre plats!
Fortsätt i den här stilen.

Gärna i Hammarby sjöstad och nära medborgarplatsen
Citera
2018-01-04, 20:26
Medlem
Jag betalar hellre min egna dyra andra hands hyra än att bli granne med ett gäng flyktingar i modul barackerna.
Faktum kvarstår att dom här modulerna har ingenting med hyresmarknaden att göra så man kan inte nämna kötider och första hands kontrakt i detta sammanhang
Citera
2018-01-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Och av någon outgrundlig anledning är det alltid män som flyr. Kanske flyr dem från de elaka kvinnorna och barnen i deras hemländer?

Det går inte ihop att kvinnor och barn stannar i dessa länder.
Vilka är det som lämnar sina länder först. Och hur kan kvinnor och barn vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in