Citat:
Ursprungligen postat av
Auswanderer
Finns inga lyckliga människor, det är bara en illusion för oss som fortfarande tror att det finns ett mål i livet att nå upp till. Ju tidigare man inser detta, desto bättre.
Jag tror absolut dock att vi kan vara nöjda med vårt liv, och uppleva nån form av inre frid, men det krävs mycket erfarenhet, misstag och felbeslut för att till slut hitta rätt. Människor som lägger upp instagrambilder på deras partner, vilken fin middag man lagat eller hur många vänner de har - allt är fejk. Dessa människor är inte lyckliga, utan stimulerar sin sinnerliga lust, typ som att knarka. Det hjälper tillfälligt, men ju äldre dessa människor blir desto mer olyckliga blir dem.
Jag tror att eremiter, som varken har barn eller partner, mår bäst. De känner inget behov av att kämpa socialt, uppnå dessa "kickar" eller hävda sig. Men är bara. Det är så nära lycka du kan komma.
Jag tror du har fel i det sista. Emeriter har det inte bäst, eller ens bättre.
Ensamhet is the real killer.
Och det första; Det är mål i livet som vi mår bra av, det är vad vi behöver. Inte tvärtemot.
Så skaffa bra utbildning, starta företag, skaffa kunskap/intresse, skaffa familj (om man så önskar), skaffa bra ekonomi.
Men i Sverige vill vi få drivmedel som negativ stress! What the actual fuck??!! DÄR har vi en till stor anledning till att folk mår dåligt.