Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-07-30, 01:18
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Befinner mig i skrivande stund i Torremolinos har ptrffat ett flertal personer med joint i handen rkandes.

Detta har varit i strandomrdet, men ocks utanfr och p restauranger.

r det ngon id att g fram till ngon cannabisrkare och frga om en slng? Sjlvklart betalar jag. Men vad sger lagen? Kan jag rka lika ppet?

Skall stanna i 10 dagar till. Tacksam fr svar,

:-)
Frga p bara. Rk diskret.
Citera
2024-10-31, 22:06
Medlem
Vcker trden till liv!

r det lagligt fr icke spanjacker? Hur fr man ens tag i det dr, jag hnger runt Valencia, mest i torrevieja.
Lser lite om ngra klubbar som finns fr ndamlet, ngon som provat?
Senast redigerad av Bliavmedsvampen 2024-10-31 kl. 22:08.
Citera
2024-11-01, 14:12
Medlem
Chalices avatar
Generellt r cannabis avkriminaliserat men det skiljer sig lite mellan olika regioner. Det finns enorma mngder cannabis social clubs, medlemsklubbar, typ coffeshops dr du kan bli medlem och handla god kvalitet till ett oftast rimligt pris. Torrevieja har ett antal.
Citera
2024-11-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Generellt r cannabis avkriminaliserat men det skiljer sig lite mellan olika regioner. Det finns enorma mngder cannabis social clubs, medlemsklubbar, typ coffeshops dr du kan bli medlem och handla god kvalitet till ett oftast rimligt pris. Torrevieja har ett antal.

Sedr!
Har du provat en sjlv? Sitter man dr och rker eller fr man med sig hem ocks?
Citera
2024-11-01, 15:13
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Sedr!
Har du provat en sjlv? Sitter man dr och rker eller fr man med sig hem ocks?

Absolut har jag det. r medlemsklubbar dr du behver visa pass och betala ca 10 E. r som en typisk coffeshop i Amsterdam. Stanna kvar och rk i eller ta med.
Citera
2024-11-01, 17:52
Medlem
Citat:
Absolut har jag det. r medlemsklubbar dr du behver visa pass och betala ca 10 E. r som en typisk coffeshop i Amsterdam. Stanna kvar och rk i eller ta med.
Nu har jag bara varit p en klubb i Barcelona, men jag tyckte den var klart bttre n samtliga coffeeshops jag beskte i Amsterdam.

Alla som jobbade dr kunde inte engelska, men alla var supertrevliga och gjorde sitt bsta att frst en nd. Hade det riktigt trevligt nr jag kpte ngra gram fint grs, tog ett par rullpapper ur sklen de hade vid kassan, satte mig ner vid ett bord och rkte en gs medan jag lste en bok. Gick till "baren" och bestllde en kaffe fr 2 euro, och lste vidare en stund innan jag gick vidare.

Kndes bara allmnt mer gemytligt.

Edit: Min vn frn Spanien som tog med mig till klubben menade att man antingen behvde vara bosatt i Barcelona, eller bli "vrvad" av en som redan var medlem. r det ett missfrstnd, eller har man ndrat p det s vem som helst kan bli medlem nu?
Citera
2024-11-01, 19:26
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Nu har jag bara varit p en klubb i Barcelona, men jag tyckte den var klart bttre n samtliga coffeeshops jag beskte i Amsterdam.

Alla som jobbade dr kunde inte engelska, men alla var supertrevliga och gjorde sitt bsta att frst en nd. Hade det riktigt trevligt nr jag kpte ngra gram fint grs, tog ett par rullpapper ur sklen de hade vid kassan, satte mig ner vid ett bord och rkte en gs medan jag lste en bok. Gick till "baren" och bestllde en kaffe fr 2 euro, och lste vidare en stund innan jag gick vidare.

Kndes bara allmnt mer gemytligt.

Edit: Min vn frn Spanien som tog med mig till klubben menade att man antingen behvde vara bosatt i Barcelona, eller bli "vrvad" av en som redan var medlem. r det ett missfrstnd, eller har man ndrat p det s vem som helst kan bli medlem nu?

Ja, mnga shops i A-dam r r ju rtt s sunkiga och anpassade med obekvma pinnstolar osv fr att folk inte ska sl dank allt fr lnge. I Spanien r det mer chill med soffor och tv-spel typ.

Jag hnger mest i Marbella - Estepona trakten och dr r det hur lugnt som helst att bli medlem. Tror att det officiellt krvs att du har ett sk NIE nummer och r resident, men de flesta struntar i det
Citera
2024-11-01, 20:24
Medlem
Egnahanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Har hrt och sett att det rks vldigt ppet i Spanien och att man fr ha tv plantor p balkongen fr eget bruk, men kan man likt Holland g in o kpa nnstans?? Ska till Marbella.

Ja, finns cannabisklubbar dr du kan rka.
Citera
2024-11-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ja, mnga shops i A-dam r r ju rtt s sunkiga och anpassade med obekvma pinnstolar osv fr att folk inte ska sl dank allt fr lnge. I Spanien r det mer chill med soffor och tv-spel typ.

Jag hnger mest i Marbella - Estepona trakten och dr r det hur lugnt som helst att bli medlem. Tror att det officiellt krvs att du har ett sk NIE nummer och r resident, men de flesta struntar i det
Tycker det nd r lite mrkligt att deras coffeeshops r s sunkiga och ofta dryg eller ointresserad personal nr det r en sdan jkla industri som drar in massvis av pengar. Lite service kan man vl nd begra knner jag?

Kan tnka mig att mnga klubbar i Spanien inte r alltfr brydda. Som jag frstod upplgget s har vardera individ rtten att odla X antal plantor. Gr man med i en klubb fr de "rttigheterna" till din kvot av plantor, och du fr sedan kpa tillbaka grset efter de gjort allt jobb. Lter lite snrigt byrkratiskt men knns som ett smart upplgg dr alla r njda, och det verkar fungera bra.
Citera
2024-11-02, 17:12
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Amsterdam har brjat anpassa sig. Kolla in Mike Tysons coffeshop etc.

https://www.youtube.com/@DrewIsSharing/videos
har en del bra videos. Frn Spanien ocks.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in