Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-12, 14:42
Medlem
Har hrt och sett att det rks vldigt ppet i Spanien och att man fr ha tv plantor p balkongen fr eget bruk, men kan man likt Holland g in o kpa nnstans?? Ska till Marbella.
Citera
2018-01-12, 14:54
Medlem
marleyminds avatar
Nja jag tror inte att det finns Coffee Shops. Men det r vl som vriga vrlden. Restauranger sljer om du frgar frsiktigt. Reaggebarer och dylikt.
Citera
2018-01-12, 15:39
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ne inga coffeshops, men massvis med folk som sljer.
Finns mycket underground barer etc som sljer, folk kommer frga dig p gatan.

Kp inte av svartingar bara, det r ju lite internationell regel s antar att du redan knner till det.
Citera
2018-01-12, 15:44
Medlem
Hittade det sjlv, finns flera cannabis social clubs i Marbella, helt lagligt, man blir medlem bara, nn liten medlemsavgift r det och man fr identifiera sug med pass.

http://www.joesmarbella.com/?lang=en
Citera
2018-01-12, 15:56
Medlem
Ja det finns coffee shops men man mste bli medlem, fr att g med mste ngon som redan r medlem bjuda in dig.
Du fr kpa rka p shopen och rka det dr/frvara det dr men inte ta hem, men det gr man nd
Citera
2018-01-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Ja det finns coffee shops men man mste bli medlem, fr att g med mste ngon som redan r medlem bjuda in dig.
Du fr kpa rka p shopen och rka det dr/frvara det dr men inte ta hem, men det gr man nd
Gissar att det bara r att g dit och vara trevlig s blir man inbjuden av en medlem.

Edit: man mste ange en adress i Spanien, men den kontrolleras inte.
Senast redigerad av Strasburg 2018-01-12 kl. 16:08.
Citera
2018-01-12, 16:10
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Ne inga coffeshops, men massvis med folk som sljer.
Finns mycket underground barer etc som sljer, folk kommer frga dig p gatan.

Kp inte av svartingar bara, det r ju lite internationell regel s antar att du redan knner till det.

Det m stmma i de flesta lnder men svartingarna p klubbarna i Prag sljer det bsta rkat jag ngonsin testat!
Citera
2018-01-12, 16:12
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Det m stmma i de flesta lnder men svartingarna p klubbarna i Prag sljer det bsta rkat jag ngonsin testat!

Dom svartingar jag trffade i Prag slde visst bra rka men jvla ockerpriser.
Snackade med lokala och priset gick ner med cirka 50%.
Citera
2018-01-12, 16:24
Medlem
Det finns som sagt cannabisklubbar men dom slpper inte in icke medlemmar fr att det kan riskera hela deras rrelse. Jag har kompisar som r med i klubbar och d har det varit lugnt att joina.

Det finns ingen riktig lag men du fr ha tv plantor men de fr inte ha en strre yield n 200 g. I Spanien s har du mycket strre rttigheter p din egendom n i Sverige. S dr kan polisen inte bara komma in springande och gra husrannsakan hur som helst.

Det verkar som cannabis kommer bli lagligt i Spanien fr rekreationellt bruk 2019 eller 2020. Just nu r det en stor grzon man fr ha klubbar men man fr inte gra profit p dem.

Sedan r det otroligt ltt att kpa cannabis i stora delar av Spanien, speciellt dr det finns turister.

Ha en bra resa och se till att prova mnga olika sorter av den bsta plantan i vrlden!
Citera
2018-01-12, 20:00
Medlem
Det r lagligt ''in private'' som dem sger p social-clubsen i Spanien. Allts hemma eller p klubb.
Man fr helt lagligt ha ngra plantor i Barcelona per person, man kan ven skriva ver dessa p en s.k social club s ''odlar'' dem ditt grs, dvs du kan kpa en viss mngd (svr att n denna mngd) per mnad via en av dessa social clubs som r ganska snarlika coffee shops. Man mste bli inbjuden till en klubb av en spansk medborgare och sen tar dem flesta typ 30eu fr ett medlemskap fr ett r.

Mnga klubbar sljer till turister speciellt i Barcelona, du kan ltt bli inbjuden till en av dessa om du gr lngst la rambla eller frgar runt lite p ngon krog.
Oftast bra grs, de vger produkten framfr gonen p dig och du kan antingen f rka dr p plats till tonerna av lite ljuv spansk hiphop eller hide it in your balls som dem brukar sga.
Citera
2018-01-13, 00:09
Medlem
alla dr rker vad spelar lagen fr roll
Citera
2019-07-30, 00:49
Medlem
SvampDamp.s avatar
Befinner mig i skrivande stund i Torremolinos har ptrffat ett flertal personer med joint i handen rkandes.

Detta har varit i strandomrdet, men ocks utanfr och p restauranger.

r det ngon id att g fram till ngon cannabisrkare och frga om en slng? Sjlvklart betalar jag. Men vad sger lagen? Kan jag rka lika ppet?

Skall stanna i 10 dagar till. Tacksam fr svar,

:-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här