Citat:
Ursprungligen postat av
Borka88
Vad tror du om denna tes: Rövhatten minns jag har alltid haft en stark önskan att säkra sitt framtida ekonomiska välmående, och han visste att av Alfs arv skulle han bli en fet katt, en riktig svinpäls. Men han insåg också att för att få sin del av arvet, behövde han få sin far att säga upp sin arvsrätt. För att uppnå detta började först med att smutskasta sin pappa inför sin farfar på ett subtilt och manipulativt sätt, vilket han senare vred upp och blev allt mer konfrontativ med.
När farfadern var vid god hälsa och aktivt deltog i familjen, började Carl-Fredrik Af Gnidet att öppet, gång på gång vara kritisk mot sin pappa och hängde ut honom åtskilliga gånger i hans sämsta stunder. Detta skapade med tidens pil en bild av hans pappa som opålitlig och olämplig att få ärva familjens tillgångar.
Vi kunde även se under åren som flöt på hur Carl-Fredrik Af Skokartong gnällde allt mer offentligt om att hans knarkare till pappa skulle bli rik som ett troll när farfar dog. Detta kan ha varit subtila påminnelser för farfadern om att hans "knarkare till son" skulle ha en stor ekonomisk nytta av att få sin del av arvet, och förmodligen bara slösa bort det på dumheter. Han gjorde stora nummer att pappan tagit ut saker på företaget men jag är ganska säker på att ers höghet inte upplyste Alf om de sakerna han la ut till försäljning, inköpta på företaget.
Allt detta har förändrats som du även anmärker på att det "stryks medhårs" såklart det är här man ser svinpälsen glimma i mörkret bakom modern, varför var inte farsan dit släpad och ställd mot väggen? Man behöver ju inte vara Ture Sventon för att förstå att pappan har bedrivit horhus.
Till sist: Jag undrar med om Mongisarna fick pengarna för Tv-spelet de skänkte som således såldes?
Tror helt klart att din tes kan stämma. Det vi vet om Carl-Fredrik, efter flera års erfarenhet, det är att han kan gå väldigt långt för att manipulera sin omgivning. Det vi för det mesta ser utåt är manipulationen av hans följarskara. Men givetvis gör han detsamma mot familjemedlemmarna. Man kan bara föreställa sig hur Carl-Fredrik åker hem till farfar, och ser till att han lånar ut en stor summa så han kan köpa en alldeles egen S500 i AMG-utförande direkt ifrån fabrik. Det måste kräva en viss övertalningsförmåga. Även hur han låtsasgråtandes inför Therese krävde att bli inkörd till psykakuten, och åkte dit mitt i natten med henne och morsan. Sedan att han kontinuerligt i över ett års tid fortsatte banka in i skallen på sin följarskara, och antagligen också familjen att, JAG HAR PSYKISK OHÄLSA: OCH SÅ ÄR DET! Trots att han aldrig hade det. Det krävs en synnerligen störd och manipulativ person för den saken.
Carl-Fredrik kan nästan inte alls göra någonting en längre period innan han tröttnar, utom att manipulera folk. Det kan han göra hur mycket som helst, och det tar aldrig slut. Det är så han tar sig fram genom livet. Så givetvis kan han hela tiden haft arvet inför ögonen när han pratat med farfar om faderns situation. Påmint honom om hur jävla snett det kan gå om han går och dör och Fredrik får arvet, hur det kommer orsaka Fredriks egen död. Vi har i äldre videor sett hur Skithögen ringer farfar och spelar in samtalet, där han pratar ner sin farsa och vill att hela familjen ska vända sig emot Fredrik och slänga ut honom på gatan. Varför då, ville han att Fredrik skulle dö eller?
Det är så narcissisten opererar. Han manipulerar flygande apor till att göra skitgöra åt honom. Ofta är det personer som gör det av välvilja, för man tror på narcissisten, som är bra på att själv se bra ut och få den andre att framstå som skurken. Farfar gick aldrig på det där dock, däremot har han av allt att döma gjort sonen arvslös. Tror att det ligger mycket i din tes.
Ja, tänka sig att han går och säljer en present han har fått. Det är så han tar sig fram, han skor sig på andra utan att skämmas. Just nu lever han på sin döde farfars efterlevandeförsäkring, och mår enligt egen utsago bättre än han någonsin har mått. När han var vid livet hade han för vana att ta hans farfars prylar, som användes i företaget som farfar ägde, och sälja dem och stoppa slantarna i egen ficka. För att inte tala om den övriga försörjningen han stått för. 500 k i förskott på arv enligt uppgift. Jag skulle tro att det är i underkant för vad det egentligen är. Har svårt att tro att aktieägartillskotten som farfar pumpat in i företaget, så arbetsvägraren ska kunna ta ut en lön, har avräknats från Bajsmannens del av arvet.