Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-07, 20:06
Medlem
Krakatoas avatar
Jag väntar med spänning på den där listan han påstod sig ha över Flashbackare
Mycket som ska fram nu tycker jag, bevisen mot Cluee, wishscammen vid liven, Flashbacklistan... Finns det något mer oredovisat? Jo just det, hur kan han ha live i kojan med alla tavlor på plats för att sen sitta i bilen och åma sig och påstå att det är flyttkaos?
Citera
2024-10-07, 20:13
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Jag väntar med spänning på den där listan han påstod sig ha över Flashbackare
Mycket som ska fram nu tycker jag, bevisen mot Cluee, wishscammen vid liven, Flashbacklistan... Finns det något mer oredovisat? Jo just det, hur kan han ha live i kojan med alla tavlor på plats för att sen sitta i bilen och åma sig och påstå att det är flyttkaos?
Han har kört på så hårt med tjacket vilket påverkar sömnen och minnet negativt.

Hysteriskt kul hur han glömde bort liven i sovrummet för att sedan sitta i bilen och dra samma lögn igen

Hur vet man att Rask är påväg att ljuga? Han andas
Citera
2024-10-07, 20:19
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marijo
Visst är det... Tragiskt? Vi är nog många som gjort snedsteg här i livet, kanske rentav "alla"? Stora som små. Jag har gjort så pass stora snedsteg att jag suttit infängslad och förlorat alla mina vänner. Men sedan en dag så insåg jag att det var inte rättfärdigat för mig att utnyttja andra bara för att jag var smartare än dom. Det var inte ens så att jag var smartare utan det var jag som var grymmare. När jag såg någon att utnyttja så tänkte jag på varför ingen utnyttjat denne förut, och vad briljant jag var som lyckades. Men så var det ju inte. Det var denna personen som var en god människa och som trodde att jag också var en god människa. Över ett decennium senare så håller jag fortfarande på att bygga upp mitt liv, och den viktigaste insikten jag fått är att när man lever livet som en ärlig man, så kan man i princip gå överallt och när som helst utan att se sig över axeln - och jävlar vad skönt det är! Skulle jag sätta mig och livestreama ikväll så skulle det inte finnas en enda människa där som skulle påpeka mina misstag eller försökt att sätta dit mig.

Annat är det med Rask. Han begår snedsteg efter snedsteg - trots sin höga ålder, och när det börjar brinna i knutarna så kör han samma svar varje gång: "Det är anonyma hatare på internet som vill mig illa", "Jag har redan redogjort för det", "Det är upp till er att bevisa att jag har fel (och när ni bevisar det så ignorerar jag det)". Han verkar nöjd med att leva på existensminimum och framstå som... Alexander Rask, när man så enkelt kan bygga ett rekorderligt liv genom att bara vara ärlig och behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Om Rask var en god människa så skulle han aldrig ha köpt den där AMG-bilen för försäljaren och Rask skulle aldrig kommit i kontakt. Men han väljer självmant att placera sig i samhällets bottenskrap där alla utnyttjar varandra, och den enda räddningen han har är att förlita sig på riktiga jävla retards som swishar honom totalt 10 tusen per månad och han använder dessa pengar för att håna sin hårt arbetande fru och tror han är en baller.

Om jag vaknade upp som Rask imorgon, så skulle jag göra en video där jag förklarade att jag tänker bli en bättre människa och att alla som donerade till hundinsamlingen äntligen ska få tillbaka sina pengar. Sedan skulle jag börja studera online och söka ett arbete samtidigt. När någon skriver ett hatmeddelande som: "Är det verkligen rättvist att låta T fixa inkomster medan du bara ligger och sover till kl 13?", så struntar jag i det och skiter i internet helt och hållet och fokuserar på mitt liv. Sedan ska jag bli den bästa människan jag kan bli, och låta belöningarna automatiskt komma min väg. För så fungerar livet. Är man en god människa så kommer gott åt ens håll.

Jag är så, så upprörd för barnens skull. Jag tror att det har att göra med att jag vuxit upp och blivit en man. Rask menar att han mår dåligt för att han såg sin farsa dricka en öl när han var liten. Hur tror han att hans barn kommer bli när dom blir större? Dom kommer inte våga gå utomhus för pappa har sagt att det finns anonyma troll där ute som vill ha ihjäl dom.

Väl beskrivet. Det hör till att man inte är lika inkännande och empatisk mot andra när man är ung. Det där är någonting som utvecklas under uppväxten. Man lär sig med tiden att det inte bara är jag, jag, jag hela tiden. Man gynnas faktiskt av att vara hygglig mot andra.

Problemet grundar sig förmodligen i att han aldrig behövt ta några konsekvenser. När han fuckade upp i skolan sa han att det var någon annans fel, och föräldrarna gav honom medhåll för detta. Mamma Ulrika visar i varje fall dessa tendenser, då hon verkar hålla med Rask om att den här tråden består av en massa hatare som sprider lögner och skitsnack. Istället för att inse att det är rätt så befogat att hennes son är föraktad av väldigt många människor, att det är ett problem, och att han bör ändra sig så att han slipper vara så föraktad. Eftersom han saknar självinsikt och förmågan att ta ansvar, så behöver han hjälp på traven för att komma till den insikten. Förslagsvis av en förälder, för de brukar som regel älska sina barn. Men istället tycks hon ge Alexander medhåll. Det är alla andra det är fel på, inte du. Därför kommer hennes äldste son aldrig komma någon vart.

Du har helt rätt i att det första steget bara är att logga ut. Då visar han med högsta möjliga tydlighet att han är förändrad. När han inser att värdet inte ligger i att vara kändis bara för kändisskapets skull, det finns så mycket annat som är viktigare. Vill någon skriva en syrlig kommentar så går det inte, och aldrig kommer hatarna få reda på en massa skit att trycka honom i ansiktet med. För han är trots allt en okänd människa, hans kändisskap upprätthåller han enbart på egen hand. Stänger han ned imorgon, då kommer inte medierna jaga honom och fråga var han tagit vägen, och med tiden kommer folk glömma bort honom och alla tokigheter han hade för sig. Först då kan hans liv ta en annan riktning.
Citera
2024-10-07, 20:20
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Han har kört på så hårt med tjacket vilket påverkar sömnen och minnet negativt.

Hysteriskt kul hur han glömde bort liven i sovrummet för att sedan sitta i bilen och dra samma lögn igen

Det sjukaste är ändå det som alla påpekar, HUR kan hans riktiga följarskara acceptera detta? Är alla såna där med vargtröjor och drömfångare på väggen?
Citera
2024-10-07, 20:23
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Mycket riktigt.

Lögnen är så djupt rotad i Carl-Fredrik att den definierar Carl-Fredrik som person.
Citera
2024-10-07, 20:33
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Några av de senaste lögnerna är om elscootern och trumsetet.
Han minns inte vad han betala utan han diffar på upp till tusenlappen upp eller ner.
Hur kan han ha glömt vad han betalade för en elkick som han köpte för så kort tid tillbaka sen?

Och trumsetet kom han inte heller ihåg exakt men han berättade ingående att frun i huset ville att hennes snubbe skulle sälja det och hur de bodde och hur trevliga de var.
Citera
2024-10-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Fråga till Rask: Varför la du ut bilen (AMG) till ett högre pris än vad du köpte den för? Ska du lura på någon annan bilen eller?

Rask: Om en bil har några skavanker så belyser man inte gärna det. Det är klart att jag ville ha tillbaka mina pengar och mer därtill. Så fungerar gemene man tror jag. Det är kul att ni greppar efter halmstrån för att få mig att se dålig ut.

Hahaha nyss la han väl ut en bil för 19 tusen när det var världens vrak som han köpt för 12 tusen. Bedrägeribaronen... Tänk om en ung man skulle lägga 99% av allt han äger och har för att köpa AMG-bilen och göra sin livs sämsta affär - det anser Rask är ett OK beteende och dessutom att gemene man skulle vilja göra så. Han saknar verkligen moral.
Hahaha jag hoppas han vet att eftersom han vet om de dolda felen så måste han betala för reparation eller köpa tillbaka för hela summan om någon köper bilen.
Det finns ju gott om videobevis på att han vet vad som är fel på bilen
Citera
2024-10-07, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Några av de senaste lögnerna är om elscootern och trumsetet.
Han minns inte vad han betala utan han diffar på upp till tusenlappen upp eller ner.
Hur kan han ha glömt vad han betalade för en elkick som han köpte för så kort tid tillbaka sen?

Och trumsetet kom han inte heller ihåg exakt men han berättade ingående att frun i huset ville att hennes snubbe skulle sälja det och hur de bodde och hur trevliga de var.
När man väl lärt sig mönstret så blir det svårt att missa att Rask säger "tror jag" i slutet av nästan varje mening. Detta för att i framtiden kunna säga "Det är lätt för dig att kasta skit, men jag sa faktiskt att jag trodde det, inte att det var faktum"
Citera
2024-10-07, 21:03
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
När man väl lärt sig mönstret så blir det svårt att missa att Rask säger "tror jag" i slutet av nästan varje mening. Detta för att i framtiden kunna säga "Det är lätt för dig att kasta skit, men jag sa faktiskt att jag trodde det, inte att det var faktum"

Ja han vill gardera sig för framtida "anklagelser"
Han tittar ofta bort åt sidan när han ljuger också.
Sett det väldigt ofta, han tittar rakt in i kameran men när han drar lögnen tittar han bort samtidigt som han säger den.
Citera
2024-10-07, 21:27
Medlem
Nu när Rask inte ens når 30k visningar längre på sina videos, som inte handlar om Chrippa så återkommer nu TIGGAR-livesen igen. 22:00
Säger som GW: HATA SLUMPEN!
Citera
2024-10-07, 21:52
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Nu när Rask inte ens når 30k visningar längre på sina videos, som inte handlar om Chrippa så återkommer nu TIGGAR-livesen igen. 22:00

Det är Carl-Fredriks favoritsyssla.

Här är en låt han gjort om sin hobby:

https://www.youtube.com/watch?v=Ge_DTG6L6Rs

Det är en AI-låt, men det är han som skrivit texten. Jag lovar!
Citera
2024-10-07, 21:55
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu

För oss lite äldre som går och lägger oss nu. Efter vi druckit kvälls the. 2 mackor. Kan ni spela in det?
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är Carl-Fredriks favoritsyssla.

Här är en låt han gjort om sin hobby:

https://www.youtube.com/watch?v=Ge_DTG6L6Rs

Det är en AI-låt, men det är han som skrivit texten. Jag lovar!
Hahahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in