• 1
  • 2
2018-01-24, 08:42
Medlem
Cameltotems avatar
Ursäktar om jag har postat denna fråga lite fel men hittade inget mer lämpligt ställe.

Varför känns det som en scen ur "pretty woman" varje gång man går in i en dyrare butik, t ex en dyrare klockbutik eller vilken annan dyrare butik.

Jag klär mig propert och gör inget ohyfsat, ändå så är servicen helt värdelös. Man får blickar direkt när man går in och får knappt ett hej. Ställer man frågor så är det korta och spydiga i svaren som de vill att man ska lämna direkt.

När jag går in i en dyrare butik förväntar jag mig om något BÄTTRE service och inte sämre än vanliga butiker. Det sjuka är att åker man utomlands till USA eller övriga Europa får man genast utmärkt service och blir behandlad som kunglighet.

Vilka jävla kunder förväntar de sig, jag kommer in i snygg rock, en kavaj som kostar 10 lax och välputsade skor och ändå blir behandlad som något jävla slödder.

Så jäkla trött på Svenska butiker, ska börja säga att det är dålig service framöver om jag upplever det mer.
Citera
2018-01-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ursäktar om jag har postat denna fråga lite fel men hittade inget mer lämpligt ställe.

Varför känns det som en scen ur "pretty woman" varje gång man går in i en dyrare butik, t ex en dyrare klockbutik eller vilken annan dyrare butik.

Jag klär mig propert och gör inget ohyfsat, ändå så är servicen helt värdelös. Man får blickar direkt när man går in och får knappt ett hej. Ställer man frågor så är det korta och spydiga i svaren som de vill att man ska lämna direkt.

När jag går in i en dyrare butik förväntar jag mig om något BÄTTRE service och inte sämre än vanliga butiker. Det sjuka är att åker man utomlands till USA eller övriga Europa får man genast utmärkt service och blir behandlad som kunglighet.

Vilka jävla kunder förväntar de sig, jag kommer in i snygg rock, en kavaj som kostar 10 lax och välputsade skor och ändå blir behandlad som något jävla slödder.

Så jäkla trött på Svenska butiker, ska börja säga att det är dålig service framöver om jag upplever det mer.

Klär du dig finare och betér dig finare om du går in i en finare butik?
Citera
2018-01-24, 08:48
Medlem
Otems avatar
Jag skulle säga att butikspersonalen är spydiga till minst 99% i svenska
butiker, spelar ingen roll om du ens handlar på något billigare hak som
ICA Kvantum eller liknande, det är väl inte så jävla kul att vara kassa
råtta i många fall, och i Sverige verkar det otroligt tråkigt, trist och
spydigt i minst 9/10 fall, upplever jag det som.
Citera
2018-01-24, 08:51
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Klär du dig finare och betér dig finare om du går in i en finare butik?

Nej men jag brukar ha det till vardags, dock har jag aldrig gått in i en Chanel butik eller liknande i mjukisbyxor om det var de du undra.

Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Jag skulle säga att butikspersonalen är spydiga till minst 99% i svenska
butiker, spelar ingen roll om du ens handlar på något billigare hak som
ICA Kvantum eller liknande, det är väl inte så jävla kul att vara kassa
råtta i många fall, och i Sverige verkar det otroligt tråkigt, trist och
spydigt i minst 9/10 fall, upplever jag det som.

Jaa Svenskar är oerhört dåliga på service, men sen kan jag ändå tycka butiker som Carlings, brothers etc är trevligare. De hjälper en, går bra att ställa frågor etc. Inte för att jag brukar köpa så mycket där men just skillnaden hur de bemöter sina kunder är stor skillnad på.

Jag tror lyxbutiker är så jävla pretto eller ska spela viktiga så man vill helt enkelt inte bete sig som en säljare vilket jag tror är ett misstag.
Citera
2018-01-24, 09:05
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
At least at luxury stores, the ruder the sales staff, the better for sales, according to new research from the University of British Columbia’s Sauder School of Business. The study found snobby associates reinforce the reputation of high-end, posh labels as privileged for the social elite.

http://www.retailwire.com/discussion...luxury-stores/
Citera
2018-01-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nej men jag brukar ha det till vardags, dock har jag aldrig gått in i en Chanel butik eller liknande i mjukisbyxor om det var de du undra.

Jaa Svenskar är oerhört dåliga på service, men sen kan jag ändå tycka butiker som Carlings, brothers etc är trevligare. De hjälper en, går bra att ställa frågor etc. Inte för att jag brukar köpa så mycket där men just skillnaden hur de bemöter sina kunder är stor skillnad på.

Jag tror lyxbutiker är så jävla pretto eller ska spela viktiga så man vill helt enkelt inte bete sig som en säljare vilket jag tror är ett misstag.

Likväl att du förväntar dig bättre service förväntar det sig mer av dig som kund kanske.
Citera
2018-01-24, 09:12
Medlem
Citat:
Likväl att du förväntar dig bättre service förväntar det sig mer av dig som kund kanske.

Vad förväntas jag som kund att göra! Ligga på knä för personalen!

Går jag in i en butik, om det är en "finare" butik eller inte förväntar jag mig den service jag har rätt att kräva. Svar på eventuella frågor och ett vänligt bemötande.
Citera
2018-01-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vad förväntas jag som kund att göra! Ligga på knä för personalen!

Går jag in i en butik, om det är en "finare" butik eller inte förväntar jag mig den service jag har rätt att kräva. Svar på eventuella frågor och ett vänligt bemötande.

De har varken krav på sig att svara på frågor eller bemöta vänligt. Allt för många gånger har jag sett slafsigt klädda s.k. kunder i finare butiker som går rakt in utan att hälsa och bara går ut efter en stund. Personalen förväntar sig kanske artigt bemötande själva och respektabel klädsel samt intresse av att konsumera.

Det är en butik. inte en utställning.
Citera
2018-01-24, 09:37
Medlem
Har du oputsade skor?
Citera
2018-01-24, 09:40
Medlem
Citat:
De har varken krav på sig att svara på frågor eller bemöta vänligt. Allt för många gånger har jag sett slafsigt klädda s.k. kunder i finare butiker som går rakt in utan att hälsa och bara går ut efter en stund. Personalen förväntar sig kanske artigt bemötande själva och respektabel klädsel samt intresse av att konsumera.

Det är en butik. inte en utställning.

De har krav på sig att svara på frågor om varor i butik och bete sig vänligt. Så vitt jag vet, utan kunder inget arbete.
Som kund har du rätt att gå in i en butik och titta, som du får lov att besöka en utställning.
En kund är en kund oavsett klädsel. Personal som inte ser detta har inte i ett servicejobb att göra.

Med din inställning förstår jag varför folk näthandlar.
Citera
2018-01-24, 09:47
Medlem
Ja det är helt sjukt hur dålig service vi har i Sverige.

Var nyligen i en diamantbutik i Indien. Och fy fan vad man blev golvad av servicen. Kände sig nästan skamsen.

Senaste jag köpte något dyrare var i Mall of Scandinavia här i Sverige. Slutade med att jag var tvungen att skicka in prylen för service.
Tog 3mån att få tillbaka allting och då hade de gjort ändringar så det inte passade längre. Helt utan anledning. Butiken insåg det och ville skicka tillbaka allt igen.

Men så kom brasklappen, de kunde absolut inte hjälpa mig skicka hem sakerna, även om det var litet och lättsamt. Det bara gick inte. Jag var tvungen att åka fram och tillbaka till Mall of Scandinavia. Det ansåg man vara bra.
Gav tillbaka det som felade och sade att jag aldrig kommer sätta min fot där igen. Grejorna kunde hon behålla själv.
Samt skickade jag ett argt brev till ägaren och namngav alla inblandade.

Det är makalöst hur man blir behandlad. Snorkig attityd och personal skall alltid förklara regler och varför man som kund inte kan få hjälp. Att man inte är unik osv osv osv.

Numera åker jag alltid utomlands och handlar dyrare saker. Inte värt att bli förbannad på idioter som jobbar i butik i Sverige.
Citera
2018-01-24, 10:31
Medlem
RZLAs avatar
Jag blir i alla fall alltid bra behandlad. Du har kanske dyra fina kläder på dig, men kan ändå inte föra dig. Butikspersonalen ser igenom dig, din fina kostym för 10 lax till trots.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in