Citat:
Ursprungligen postat av
vonDunajewskan
Du verkar ha koll, du vet att ensamhetskänslan ligger hos dig och inte kan försvinna bara för att du inleder en relation som du redan vet att du inte är redo för. Att du önskar att du vore förstår jag, ni verkar ha det bra ihop, men nu är det bara inte så.
Var rak med den här tjejen, tycker jag. Säg att du tycker om henne, men att du fortfarande håller på att komma över ditt ex. Även om du kanske inte älskade ditt ex måste du kanske fortfarande komma ur det faktiska förhållandet på något annat känslomässigt plan. Förklara att du inte känner dig bekväm med att inleda något med henne även fast hon verkar vilja det, eftersom du inte är på den platsen i livet än. Det är ju faktiskt inte omöjligt att du utvecklar känslor för henne senare, du är ju attraherad av, och tycker om att umgås med, henne.
När vi började träffas så klargjorde hon för mig att om hon vill inleda någonting så vill hon verkligen lära känna människan i fråga först. Det passar mig som handen i handsken tänkte jag. Hon har dessutom inte uttalat sig konkret om att hon skulle vara förälskad eller vill inleda någonting. På ett sätt känns det dumt att jag ska förklara sådant för henne när vi egentligen bara träffas och har det bra, eftersom hon själv inte uttalat någonting konkret.
Hon har dock förklarat för mig att hon inte pratar med andra osv. vilket jag antar att hon säger för att hon inte vill att jag gör det (vilket jag inte gör heller). Hon pratar också framtid osv. Vilket skrämmer mig.
Jag antar att om hon inom en snar framtid vill inleda någonting mer seriöst än vad detta egentligen är så måste jag förklara för henne hur jag känner. Annars bör jag kanske vänta och se hur det artar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
tuggish
Håller med ovanstående. Lite taskigt är det endå nät tjejen är tokkär och du ser så sterilt på det hela.
Har varit i din sits 2 ggr. Kommer komma en dag inom inte allt för lång tid där du bara känner för att gå vidare och hon blir hjärtekrossad. Men sånt är livet antar jag.
Jag vet ju inte om hon är tokkär men någonting finns där nog. Försöker bara finna en väg att gå i det här, är i ett ganska förvirrat stadie i mitt liv.
Har själv varit utsatt för olycklig kärlek bara det att tjejen i fråga utnyttjade sin position och behöll mig som en slags trygghet och bekräftelse, på tok för länge. Därav vill jag inte begå hennes misstag och vara lika rutten, samtidigt vill jag gärna att detta ska bli någonting bra, för det är nice tjej.