Citat:
Ursprungligen postat av
Ensamigen
Hej,
Jag hoppas jag kan få hjälp av er, min sambo har sagt till mig för ca 10 dagar sedan att hon behöver lugn och ro och vill separera, hon letar efter lägenhet och våra barn kommer komma i klämm, jag har försökt prata med henne men hon säger att hon har gått i depression och försöker återhämta sig. Vi har även renoverat ett helt hus på senare tid där jag fick göra allt och nu känner jag att lusten och orken är bortblåst, kompisarna säger att jag ska prata med henne men att hon är svår, hela tiden kommer säger hon att hon måste ta avstånd från mig för att återhämta sig själv, kan även nämna att det inte ligger något med otrohet bakom detta utan rent allmänt gräl vid 2 tillfällen.
Jag har försökt att bättra mig och hon sa efter en vecka att det är ett stort plus för mig, vad hon nu menar med det. Men hela tiden säger hon att hon behöver lugn och ro från mig och frågar jag henne om jag ska ge de en chans och vänta på henne så får jag inget svar... Ena husdjuret kommer hon lämna hos mig saker som tar plats hos henne kommer hon också lämna förvara hos mig...
De jag gärna vill veta är vad hon tänker och hur vill hon gå vidare när hon återhämtat sig?
Tacksam för svar för familjens bästa...
Detta är en ny form av att pausa ett förhållande. Dvs, att göra slut under en längre tid där man binder upp den andre att vänta troget.
Tyvärr så är du rökt.
Det som kommer hända är att hon flyttar o tar med sig problemen som gjort henne sjuk, dvs barnen samt ett eventuellt arbete. För hon var knappast sjuk innan barnen? I så fall var du en idiot som skaffade barn med henne från början.
Det hon nu gör är att hon flyttar. Det hon lämnar kvar är du. Samma du som tidigare har avlastat henne i arbetet.
Eller så är du en kille i min sambos bekantskapskrets som just skaffat hund som du skulle ta hand om vilket han glömde när det gällde barnen. Den killen avlastade inte ett skit utan valde att sitta vid datorn medan tjejen fick göra allt o även ta hand om hundvalpen som han skulle fixa.
Känner du igen dig i detta så har du verkligen problem då din historia påminner om den jag nu beskrev.
För den killen kan jag skriva en roman om o den förtjänar att förlora allt.
Nog om det paret o din tjejs depression.
När hon flyttat finns det två alternativ.
Det ena är att inget förändras o då fortsätter hon att bo själv samtidigt som hon mår skit. Du är redan bortvald.
Det andra är att hon får hjälp o kommer ur depressionen o då har du ändå förlorat henne då hon bara är en människa. Det människan kommer se är att allt hon behövde göra var att lämna dig o därigenom blir du även ansvarig för hennes depression.
Så det du ska göra är snabbt som fan, rannsaka dig själv. Titta på vilka fel du gjort. Efter det så pratar du med henne. Förklarar att dessa saker har jag insett att JAG har gjort fel o att du vill ändra på dig.
Viktigast av allt. Se för fan till att hålla löftet av att ändra på dig. Om inte kommer ni att skiljas med en separation man gör filmmanus på.