Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 16:09
Medlem
Så ja. Jag blev dumpad utav mitt ex för en månad sedan, pga lite anledningar men vill inte gå in på allt här.. iallafall jag försökte respektera hennes val. Men hon slutade inte höra av sig. Faktiskt haft en månad i helvete.. hon har hört av sig lite då och då, sagt att hon saknar mig, att jag är den enda som bryr sig om henne... vilket har haft mitt hopp uppe för henne att hon ska ångra sig och komma tillbaka. Vi bestämde till o med träff, men sen ångra hon sig... jag förstår ju att hon förmodlingen ville ha mig kvar här som hennes safecard/dörrmatta. Och det är ju inte okej. Så sa ifrån tillslut, och efter det verkade hon tysta ner sig, vilket var bra... men ja jag saknar henne.. varje dag och är fortfarande kär... försökt med det mesta att få henne tbx.. nu ignoerar jag hennes meddelande helt och hållet för det ger ingenting att skriva till henne..

Men nu senaste veckan har jag börjat hängt med en barndomskompis(tjej) och ja hon ser ju på sociala medier att vi umgås.. så nu börjar hon skriva sms som ”hej, hur mår du?” ”Har du skaffat ny tjej?” ”Så lång tid tog det för dig att gå vidare” grejen är att jag och den här vännen har inte gjort ett skit, vilket jag dessutom sagt till henne 2v efter hon dumpa mig att hon är bara en vän!! Men nu tror hon att hon är min nya flickvän! Och ja ärligt talat kan hon ju få tro det, eller ja jag vet inte hur jag ska gå tillväga.. jag vill ha tbx mitt ex.. försöker gå vidare och släppa henne men det går inte.. rädd att om jag visar för mitt ex att jag fortfarande har känslor för henne kommer hon fortsätta leka med mig.. ska jag vänta längre? Eller vad ska jag göra? Fortsätta ignoera tills hon skriver igen? Något vill hon ju eftersom hon frågar dem där frågorna...

Hoppas ni förstår.. skrivet på mobilen.. säkert glömt en hel del
Citera
2018-02-13, 16:28
Medlem
OvissFramtids avatar
Kör på med den nya tjejen istället. Glöm ditt ex. Hon har redan sårat dig en gång och kommer förmodligen kunna göra det en andra gång. Du måste ta det som en man och gå vidare, låt henne inte komma åt dig. Kör ditt egna race. Behöver jag säga att jag varit exakt där också? Inte lönt att ens satsa på henne. Du kommer bara bli ännu mer sårad i slutändan..För din egna skull, gå vidare, hur svårt det än är. Finns många tjejer därute.
Citera
2018-02-13, 18:00
Medlem
mg57s avatar
Din tjej dumpar dig för att hon inte vill ha med dig att göra och du har ju såklart känslor kvar för henne eftersom du inte bara kan stänga av. Men det är bara att inse faktum hon vill inte vara med dig så skit i henne, säg åt henne att sluta höra av sig till dig och att ni inte har nått med varandra att göra längre.

Ignorera hennes sms och svara inte när hon ringer du behöver inte förklara dig för henne lika lite som du kan tvinga henne att vara tillsammans med dig.

På det här sättet kommer du över henne och du kan gå vidare så snabbt och smidigt som möjligt. Du vill väl vara med nån som vill vara med dig antar jag?
Citera
2018-02-13, 18:24
Medlem
Jag blev dumpad av mitt ex.
Ströp precis all kontakt.

Efter ett år började vi träffas igen..

Var hård. Väldigt hård. Hon kommer tillbaka. Men ändra de dåliga förutsättningarna så bra du kan.

Notera: All kontakt
Citera
2018-02-15, 18:51
Medlem
Suck gå i fällan om o om igen BLOCKERA ditt ex för fan, svara INTE blockera blockera.

Om man ska gå vidare ska man hålla avstånd, annars läker man aldrig.
Sen gör folk så där för kolla om man fortfarande vill ha dom inte för de vill ha dig utan för dom bara vill ha bekräftelse.

Så BRYT AV brutalt.
Citera
2018-02-15, 20:20
Medlem
Jag är också kär i mitt ex, hon vill vara vänner och säger till mig att det finns en chans för mig. Dock så verkar intresset från hennes sida väldigt lågt.

Hur fan reparera en trasig relation när det bara kommer ifrån ett håll?

Det sänker mig iallafall och jag har börjat ge upp

På Flashback får man alltid höra dumpa eller gå vidare i princip.. Jag vet inte om dom har rätt men det låter ju logiskt.

Är man kär vill man ju tro på hoppet in i det sista.

Jag tycker du gör rätt som hänger med din tjej kompis. Konstigt nog så har just det hjälpt mig, snacka med tjej kompisar och hänga nån gång ibland.

Om det finns någon chans för er kommer du ju märka av engagemanget från hennes sida, just nu verkar det mest handla om svartsjuka från hennes sida och inga genuina känslor. Men det kan ju ingen annan än hon själv veta.

Det verkar heller inte spela någon roll vad du säger så vad kan du göra? Fortsätt som vanligt men göd inte hennes svartsjuka om hon hör av sig..

Jag vet i fan vad man kan göra men känns som om vi sitter i samma båt ungefär, släpp och gå vidare är inte alltid så lätt :-/

Det är psykiskt knäckande att vara vän med ex man har känslor för.. Jag tror inte att jag kommer klara av det någon längre period. Hoppas att det går bättre för dig.
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-02-15 kl. 20:26.
Citera
2018-02-15, 22:33
Medlem
Hon vill gå vidare först. Egoistisk och orolig att du hittar något bättre. Typiskt. Skit i henne, för hon kommer skita i dig när hon väl är över dig. Och hittat någon ny som sätter på henne. Simpelt.
Citera
2018-02-15, 23:16
Medlem
Kan nån jävel börja importera asian women hit som är tacksamma för allt vi män gör istället för våra lyx svenskor som kräver allt o lite till och bara gnäller
Citera
2018-02-15, 23:20
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Så ja. Jag blev dumpad utav mitt ex för en månad sedan, pga lite anledningar men vill inte gå in på allt här.. iallafall jag försökte respektera hennes val. Men hon slutade inte höra av sig. Faktiskt haft en månad i helvete.. hon har hört av sig lite då och då, sagt att hon saknar mig, att jag är den enda som bryr sig om henne... vilket har haft mitt hopp uppe för henne att hon ska ångra sig och komma tillbaka. Vi bestämde till o med träff, men sen ångra hon sig... jag förstår ju att hon förmodlingen ville ha mig kvar här som hennes safecard/dörrmatta. Och det är ju inte okej. Så sa ifrån tillslut, och efter det verkade hon tysta ner sig, vilket var bra... men ja jag saknar henne.. varje dag och är fortfarande kär... försökt med det mesta att få henne tbx.. nu ignoerar jag hennes meddelande helt och hållet för det ger ingenting att skriva till henne..

Men nu senaste veckan har jag börjat hängt med en barndomskompis(tjej) och ja hon ser ju på sociala medier att vi umgås.. så nu börjar hon skriva sms som ”hej, hur mår du?” ”Har du skaffat ny tjej?” ”Så lång tid tog det för dig att gå vidare” grejen är att jag och den här vännen har inte gjort ett skit, vilket jag dessutom sagt till henne 2v efter hon dumpa mig att hon är bara en vän!! Men nu tror hon att hon är min nya flickvän! Och ja ärligt talat kan hon ju få tro det, eller ja jag vet inte hur jag ska gå tillväga.. jag vill ha tbx mitt ex.. försöker gå vidare och släppa henne men det går inte.. rädd att om jag visar för mitt ex att jag fortfarande har känslor för henne kommer hon fortsätta leka med mig.. ska jag vänta längre? Eller vad ska jag göra? Fortsätta ignoera tills hon skriver igen? Något vill hon ju eftersom hon frågar dem där frågorna...

Hoppas ni förstår.. skrivet på mobilen.. säkert glömt en hel del

Hade ett långt svar med positiv klang, men har huvudvärk så in i helvete, samt skriver också på mobilen, så tänk dig nedanstående, men med en glad tralalalala-attityd:

Kom över ditt ex. Hon verkar bara vara sjukt jobbig nu. Visdomsord: Det går aldrig att få tillbaka det man en gång haft utan att börja om. Ungefär som att man kan skaka om ett helt pussel i en kartong så att det går i bitar, men att det skulle krävas riktiga jävla skills samt ohemula mängder tur för att lyckas med det motsatta. Du pallar inte börja om för egentligen har du delvis redan gått vidare och vill inte ha henne tillbaka (tänk på det, realistiskt nu, inte bara tjoho känslor).

Ditt ex beter sig som en jävla tönt. Hon borde komma över dig med, trist nog har du rätt: hon leker med dig. Säkert inte medvetet i syfte att såra dig, men det är fortfarande oansvarigt och töntigt av henne.

Stå på dig. Gå vidare. Ha kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in