2018-02-14, 00:05
Medlem
Under hösten/vintern 2015 hade jag ett hyfsat stormigt förhållande med en kvinna. De trevliga stunderna var underbara, de mindre trevliga var förjävliga. Det var hon som stormade mest. Finns en hel del bakomliggande orsaker till visst av hennes beteende, men det blir för långt att skriva. Som amatörpsykolog kan man även misstänka borderline, eller i alla fall drag av det. Det slutade inte vackert

Nu till grejen, hon blockade mig på Facebook. ”Orkar inte se vad du håller på med”. Till saken hör att min Facebook är rätt nersvängd, och vi var inte vänner. Jag var blockad där till augusti 2016. Anledningen att jag såg att blocken var borta var att vi hade gemensamma incheckningar som helt plötsligt syntes. Lite dum som jag var så drog jag ett mail fullt av sarkasm angående blocken. Fick mot förmodan svar. Life goes on konstaterade vi. Två Mail fram och tillbaka. I helgen upptäckte jag att jag var blockad igen, incheckningarna var borta, och när jag sökte var hon borta. Men en vän kunde se hennes profil, alltså blockade igen. Detta har skett under de senaste en-två månaderna. Alltså flera månader efter hon tog bort blocken och ca två år efter vår senaste riktiga kontakt.
Vad f-n ska jag tro om detta?
Citera
2018-02-14, 00:32
Medlem
Vem fan bryr sig om sådanhär småskit
Citera
2018-02-14, 01:03
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Vad är det du vill förstå? Jag fattar inte ens frågan. Skit i allt vad ex och facebook heter så blir allt jättebra.
Mikroproblem.
Citera
2018-02-14, 01:57
Medlem
Hon är nog endera i en fas när hon tycker det är jobbigt om du ser vad hon har för sig på sociala medier eller så tycker hon det är jobbigt att se dig. Nej man måste inte kolla vad nån annan gör i så fall. Men ibland kan det vara svårt att hålla fingrarna i styr å man kan börja stalka nåt ex när man saknar denne/känner sig ensam /ledsen etc. även om du inte är så aktiv kan hon kankse se just evenemang, vänners kommentarer, om du är singel eller ej, å nya vänner å fantisera om det är nya förälskelser osv osv. Att då blocka någon är ett sätt för en att tvinga sig själv att sluta titta å fundera å sånt. Effektivt dessutom.
Jag skulle tro att hon tog bort blocken men sedan insåg att det fortfarande var lite jobbigt och onyttigt nyfiket kvar å därför la dit blocken igen för att läka sig själv i lugn å ro.
Bara känslan / risken att nån jobbig Info om ens ex ska kastas upp i ansiktet på en när man loggar in kan va nog jobbig.

Låt henne vara, uppenbart är det vad hon behöver just nu.
Citera
2018-02-14, 07:52
Medlem
Hon hade väl tråkigt någon dag och tänkte ”undrar vad den där nollan gör?” Tog bort blocken och insåg efter ett tag att det var ett misstag

Skit i henne, varför bryr du dig ens
Citera
2018-02-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hon är nog endera i en fas när hon tycker det är jobbigt om du ser vad hon har för sig på sociala medier eller så tycker hon det är jobbigt att se dig. Nej man måste inte kolla vad nån annan gör i så fall. Men ibland kan det vara svårt att hålla fingrarna i styr å man kan börja stalka nåt ex när man saknar denne/känner sig ensam /ledsen etc. även om du inte är så aktiv kan hon kankse se just evenemang, vänners kommentarer, om du är singel eller ej, å nya vänner å fantisera om det är nya förälskelser osv osv. Att då blocka någon är ett sätt för en att tvinga sig själv att sluta titta å fundera å sånt. Effektivt dessutom.
Jag skulle tro att hon tog bort blocken men sedan insåg att det fortfarande var lite jobbigt och onyttigt nyfiket kvar å därför la dit blocken igen för att läka sig själv i lugn å ro.
Bara känslan / risken att nån jobbig Info om ens ex ska kastas upp i ansiktet på en när man loggar in kan va nog jobbig.

Låt henne vara, uppenbart är det vad hon behöver just nu.

Fast du missförstod nog. Vi har inte haft kontakt på två år! Min sida är så nedstängd att du i princip bara ser min bild om du inte är vän med mig.

Jag bryr mig inte om henne. Många polletter har trillat ner efter att vi skiljdes åt. Jag är dock rädd hon bryr sig för mycket om mig. Tro det eller ej, jag tillhör dom som, när jag nyktrat till lite, vill alla väl, oavsett ex som betett sig som ren skit
Citera
2018-02-14, 14:11
Bannlyst
Föreslår du undviker borderlinern såvida du inte vill hoppa på berg och dalbana vagnen med borderline kvinnan.
Citera
2018-02-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunblazed
Vem fan bryr sig om sådanhär småskit

Haha ja så sant så sant. Vissa problem är inte värda att ta upp på ett forum.
Citera
2018-02-19, 13:33
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Blocka henne själv så slipper du det störmomentet.
Bästa är att inte ha någon kontakt alls. Fokusera på ditt nuvarande gladare liv istället.
Lycka till.
Citera
2018-02-19, 14:23
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killegot
Under hösten/vintern 2015 hade jag ett hyfsat stormigt förhållande med en kvinna. De trevliga stunderna var underbara, de mindre trevliga var förjävliga. Det var hon som stormade mest. Finns en hel del bakomliggande orsaker till visst av hennes beteende, men det blir för långt att skriva. Som amatörpsykolog kan man även misstänka borderline, eller i alla fall drag av det. Det slutade inte vackert

Nu till grejen, hon blockade mig på Facebook. ”Orkar inte se vad du håller på med”. Till saken hör att min Facebook är rätt nersvängd, och vi var inte vänner. Jag var blockad där till augusti 2016. Anledningen att jag såg att blocken var borta var att vi hade gemensamma incheckningar som helt plötsligt syntes. Lite dum som jag var så drog jag ett mail fullt av sarkasm angående blocken. Fick mot förmodan svar. Life goes on konstaterade vi. Två Mail fram och tillbaka. I helgen upptäckte jag att jag var blockad igen, incheckningarna var borta, och när jag sökte var hon borta. Men en vän kunde se hennes profil, alltså blockade igen. Detta har skett under de senaste en-två månaderna. Alltså flera månader efter hon tog bort blocken och ca två år efter vår senaste riktiga kontakt.
Vad f-n ska jag tro om detta?

Varför bry sig, det är något som pågår i hennes huvud - uppgångar/nedgångar, självkänslan uppe/nere, längtar efter dig/skiter i dig, funderar på hur behandla ex ... Kanske, vad vet jag. Inget du behöver bry ditt huvud med.
Citera
2018-02-19, 18:44
Medlem
Morot91s avatar
Varför gör du en tråd om henne på alla hjärtans dag ifall du inte bryr dig?
Citera
2018-02-20, 00:29
Medlem
jag brydde mig kanske, men inte på något känslomässigt sätt. Men skitsamma. Jag blev bara så himla förvånad över agerandet, och kanske att jag hade mött henne på fyllan och bett henne dra eller nåt. Nåja, Life goes on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in