Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-14, 15:27
Medlem
V-Ds avatar
Jag har ett problem som har tagit död på varenda förhållande jag någonsin haft eller ens påbörjat.

Jag blir helt besatt av tanken att han kommer att hitta en annan tjej och lämna mig helt sårad. Utvecklar ett kontrollbehov på instagram/fb och kollar dagligen vilja han har gillat, blivit vän med och följer. Har till och med följt tjejer som är privata på insta för att se hur mycket av deras inlägg han gillar. Senast igår accepterade en tjej mig och jag såg att han hade gillat exakt allting hon hade lagt upp. Samtidigt gillar han aldrig mina bilder, inte en enda, inte ens något.

Men han påstår att det var mig han träffade. hah, skitsnack.

Men min fråga är hur jag botar mig själv från detta skadliga beteendet? jag behöver hjälp, minst sagt, det första jag gör är att jag går in på hans instagram och ser antalet han följer. Varför ska han ens följa andra när jag finns? När han säger att jag är hans? Har aldrig stött på en kallare person än honom.
Citera
2018-02-14, 15:29
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Jag har ett problem som har tagit död på varenda förhållande jag någonsin haft eller ens påbörjat.

Jag blir helt besatt av tanken att han kommer att hitta en annan tjej och lämna mig helt sårad. Utvecklar ett kontrollbehov på instagram/fb och kollar dagligen vilja han har gillat, blivit vän med och följer. Har till och med följt tjejer som är privata på insta för att se hur mycket av deras inlägg han gillar. Senast igår accepterade en tjej mig och jag såg att han hade gillat exakt allting hon hade lagt upp. Samtidigt gillar han aldrig mina bilder, inte en enda, inte ens något.

Men min fråga är hur jag botar mig själv från detta skadliga beteendet? jag behöver hjälp, minst sagt, det första jag gör är att jag går in på hans instagram och ser antalet han följer. Varför ska han ens följa andra när jag finns? När han säger att jag är hans? Har aldrig stött på en kallare person än honom.
Det är honom det är fel på. Du söker dig uppenbarligen till fel killar. Försök ta reda på varför du har så låg självkänsla. Fixa den! Efter det kan du träffa någon...

Lycka till!
Citera
2018-02-14, 15:39
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Det är honom det är fel på. Du söker dig uppenbarligen till fel killar. Försök ta reda på varför du har så låg självkänsla. Fixa den! Efter det kan du träffa någon...

Lycka till!

Sicket skitsnack. Både jag och frugan följer massa folk av motsatt kön på sociala medier, det är inget konstigt med det. Har inte det minsta behov av att spionera på vad hon gör på nätet, och inbillar mig att samma gäller för henne. Låter ju som värsta stalkerbeteendet.
Citera
2018-02-14, 15:46
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Sicket skitsnack. Både jag och frugan följer massa folk av motsatt kön på sociala medier, det är inget konstigt med det. Har inte det minsta behov av att spionera på vad hon gör på nätet, och inbillar mig att samma gäller för henne. Låter ju som värsta stalkerbeteendet.
Säkert en ålders grej också. När man mognar så släpper stalker tendenserna avsevärr.
Citera
2018-02-14, 15:48
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Säkert en ålders grej också. När man mognar så släpper stalker tendenserna avsevärr.

Det är nog sant. Har dock själv aldrig känt mig nödgad att kontrollera mina tjejer på något sätt så länge jag kan minnas.
Citera
2018-02-14, 15:53
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Skulle bli skitförbannad om min kille lajkade alla andra tjejers foton men inte mina. Det är respektlöst. Inser du inte det så är du säkert också en respektlös typ.
Citera
2018-02-14, 15:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Skulle bli skitförbannad om min kille lajkade alla andra tjejers foton men inte mina. Det är respektlöst. Inser du inte det så är du säkert också en respektlös typ.

Hur skulle du ens veta, om du inte var en stalker?
Citera
2018-02-14, 15:58
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Hur skulle du ens veta, om du inte var en stalker?
Man har som flickvän koll på sin pojkvän. Det betyder inte att man är en stalker.
Citera
2018-02-14, 16:07
Medlem
Krongjorts avatar
Lyssna så många gånger som behövs. Sätter ni varandra i bur så ökar bara behovet av det som sången representerar.
Senast redigerad av Krongjort 2018-02-14 kl. 16:09.
Citera
2018-02-14, 16:32
Medlem
Citat:

Lycka till!

Citat:

^^ +1 på det där!

Din "kille" är ett svin som manipulerar dig. Dessa sociopater ska du hålla dig borta ifrån, de vet precis hur de ska leka med dig för att bryta ner dig om du inte redan är nedbruten, sedan göra dig bara tillräckligt nöjd så du hundar efter dem även efter de spottat på dig.

En partner ska dra fram dina bästa egenskaper och inte dina sämsta, så det faktum att dessa stalker tendenser och kontroll behov har växt fram hos dig visar att han är helt fel person för dig. Sen har nu egna osäkerheter du måste jobba på, har svarat på tidigare poster från dig och kan bara åter igen ge dig rådet att jobba på dig själv, respektera dig själv <- Detta kommer göra att andra personer gör det också.

Klipp bort svinet, sort yourself out, häng med vänner och folk du kan skratta med;jag läste ett tidigare inlägg från dig där din avundsjuka gjorde att du bröt kontakten med din kompis, hoppas du har jobbat på ditt gröna monster, det är en fruktansvärd ful egenskap att kunna ha mot en person man ska om inte älska, åtminstone gilla. Sen börja dejta!! kör genom internet eller vad du nu föredrar, du behöver inte vara seriös med den första personen du går ut med, Men för fan swipa höger eller vänster, chatta med ett par styckna, du kanske klickar bra med någon och då bestämmer en fika på någon timme en dag eller så, eller så chattar du och tycker att alla verkar vara dumma i huvudet - då låter du dem vara, inget mer med det. Men det gör verkligen oerhört för självkänslan att träffa lite olika människor, så kom jag absolut snabbast över mitt ex, för man kände sig "wanted" igen och man märkte att fan man kan ha kul med andra människor som får en att må bra. Jag lovar dig att alla är inte såhär som denna kille är, jag skulle aldrig göra något sånt mot min tjej, och jag har aldrig gjort det mot någon annan heller!
Citera
2018-02-14, 16:37
Medlem
note-its avatar
Citat:
Det är nog sant. Har dock själv aldrig känt mig nödgad att kontrollera mina tjejer på något sätt så länge jag kan minnas.
Nej, det har inte jag heller. Det har funkat bra att koncentrera sig på annat liksom.
Citera
2018-02-14, 16:45
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D

Var din far frånvarande/dålig under din uppväxt?

Har du blivit riktigt sårad tidigare?

Du är inte ensam om dina problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här