Citat:
Jag har ett problem som har tagit död på varenda förhållande jag någonsin haft eller ens påbörjat.
Jag blir helt besatt av tanken att han kommer att hitta en annan tjej och lämna mig helt sårad. Utvecklar ett kontrollbehov på instagram/fb och kollar dagligen vilja han har gillat, blivit vän med och följer. Har till och med följt tjejer som är privata på insta för att se hur mycket av deras inlägg han gillar. Senast igår accepterade en tjej mig och jag såg att han hade gillat exakt allting hon hade lagt upp. Samtidigt gillar han aldrig mina bilder, inte en enda, inte ens något.
Men han påstår att det var mig han träffade. hah, skitsnack.
Men min fråga är hur jag botar mig själv från detta skadliga beteendet? jag behöver hjälp, minst sagt, det första jag gör är att jag går in på hans instagram och ser antalet han följer. Varför ska han ens följa andra när jag finns? När han säger att jag är hans? Har aldrig stött på en kallare person än honom.
Jag blir helt besatt av tanken att han kommer att hitta en annan tjej och lämna mig helt sårad. Utvecklar ett kontrollbehov på instagram/fb och kollar dagligen vilja han har gillat, blivit vän med och följer. Har till och med följt tjejer som är privata på insta för att se hur mycket av deras inlägg han gillar. Senast igår accepterade en tjej mig och jag såg att han hade gillat exakt allting hon hade lagt upp. Samtidigt gillar han aldrig mina bilder, inte en enda, inte ens något.
Men han påstår att det var mig han träffade. hah, skitsnack.
Men min fråga är hur jag botar mig själv från detta skadliga beteendet? jag behöver hjälp, minst sagt, det första jag gör är att jag går in på hans instagram och ser antalet han följer. Varför ska han ens följa andra när jag finns? När han säger att jag är hans? Har aldrig stött på en kallare person än honom.
Detta kallas paranoid svartsjuka och botas inte i en handvändning, men det finns metoder så sök upp psykiatrin och be att få gå i terapi.
Jag har dock en något udda lösning: Finns det en möjlighet att du kan få killen att gå med på att du får insyn i var han finns och gör, och hans lösenord på Instagram etc? Alternativt att ni bestämmer att han inte får gilla bilder på andra tjejer. Som du förstår kan du inte kräva detta i efterhand, då man moraliskt sett borde ha rätten att gilla det man gillar. Men om du säger detta udda krav INNAN du inleder en relation, och partnern då går med på detta som villkor för relationen - då är det en annan sak. Finns massor av undergivna killar som skulle tycka att det vore en spännande lek att ha en tjej med kontrollmani.
Alla människor är inte lika, och därför finns det inget som säger att alla relationer måste vara lika heller.